Rahkatäytteinen juustokakku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
getImage

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Hakutulos/Ruokaohje?p_tunnus=11010

Tuota voisi tehdä pääsiäisenä.

Juustokakku ilman juustoa.... wooooooot? :o :D :whistle:
Rahka on itse asiassa tuorejuustoa.

Sitä tehdään hapattamalla lämmitettyä lehmänmaitoa, ja poistamalla pääosa erottuneesta herasta valuttamalla hapatuksen tuloksena syntynyttä "piimää" harsopussissa tai siivilässä.

Eih, en mä tiiä.... Musta rahka on rahkaa ja juusto on juustoa eikä ne oo sama asia. Eihän oivariinikaan saanut olla voimariini kun ei se ollut voita. Miksi juustokakku saa olla juustokakku ilman juustoa?

Juustokakku

Juustokakku on makea leivonnainen. Se voidaan hyydyttää joko tuorejuustolla tai paistaa uunissa. Juustokakun yleisiä aineksia ovat kananmuna, ricottajuusto, rahka, sokeri, kerma, hedelmät ja suklaa. Sen pohja tehdään yleensä murskatuista kekseistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Eihän moneenkaan juustokakkuun tule juustoa, oottepa pussissa eläneet jos ette tätä tienneet!!

Mä hain tolla sitä, että nimi juustokakku johtaa harhaan jos siinä ei ole juustoa. Onhan olemassa rahkakakkujakin. Miksei nimi voi olla yksinkertaisesti rahkakakku.

Ja mä oon elämäni aikana tehny joku 30 erilaista J U U S T O K A K K U A ja kyllä niihin kaikkiin on tullut juustoa!

Yhteistyössä