Rahavoitto ja avioero?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkkirikas salaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkkirikas salaa

Vieras
Nyt help me.

Tässä on nyt onnea ja epäonnea ollu matkassa. avioero polkaistu vireille ja hankalaa on ollu. nyt mua potkas onni ja voitin suuren summan rahaa, niin suuren etten olis ikinä osannu uneksia!
tämä raha turvaisi täysin minun ja vauvani tulevaisuuden. kysymys kuuluukin voinko salata tämän laillisesti vielä muutaman kuukauden ajan olevalta aviomieheltäni?
voitto tulee lunastaa n. vuoden loppuun mennessä, joten ero ehtii helposti astua jo voimaan, kesällä olen vapaa. kuuluuko laillisesti miehelleni puolet, koska voitin avioliittomme aikana? siis jos en kertoisi ukolle ikinä tästä ja lunastaisin rahan vasta syksyllä, onko rahat silloin vain minun? saako hän/kuuluuko jotenkin selvittää milloin raha on voitettu, vai ratkaiseeko se milloin rahasumma on tullut tilille? jos nyt nostaisin rahat, eikö ne jaeta kahtia koska meillä ei ole avioehtoa minkäänlaista? onko tällainen asia yksityisasia avioeron jälkeen vai voiko mies alkaa selvittää ja saada selville milloin rahan olen voittanut? voinko vain sanoa syksyllä että voitin nyt?

Riippuu kait siitä millanen voitto on kyseessä, eli jos on vaikka lottovoitto, niin siitähän tietää selkeesti milloin on ostettu ja saattaa olla hankala juttu. Sitten jos on vaikka raha-arpa tms niin niistähän ei voi noin vain todistaa milloin ostanut.
En ole varma että miten menee tossa tilanteessa, jos olette jo jättäneet erosta jotain papereita ennen voittoa, niin voidaanko katsoa se jo niin ettei enää olisi avio-oikeutta.
Varmimman vastauksen saattasit saada soittamalla esim kunnalliseen oikeusaputoimistoon, sieltä neuvovat vaikka puhelimitse lakiasioissa.

no jotain on varmaansanottava ainakin äitille ja myöskin miehelle, kun ne tietää kuinka pienituloinen olen eikä ole mitään säästöjä. aion ihan varmasti ostaa meille lapsen kanssa asunnon jossa useampi makuuhuone ja ihan uuden auton. sekä mennä matkalle. onhan mulla oikeus nauttia rahastani. kyllä kaveritkin alkaa taatusti ihmetellä. no kellekkään muulle en ole millään tavoin tilivelvollinen kuin mahdollisesti miehelle?

http://www.turunsanomat.fi/erikoissivut/?ts=1,3:2031:0:0,4:104:0:0:0;4:108:0:0:0;4:110:0:0:0;4:111:0:0:0;4:103:123:1:2008-10-06,104:103:568651,1:0:0:0:0:0:

Jos avioero on laitettu vireille, ja harkinta-aikana hankkii omaisuutta omiin nimiinsä, onko se yhteistä eli avio-oikeuden alaista, kun ero on selvä?

- Harkinta-aikana tehdyt hankinnat eivät ole avio-oikeuden alaista omaisuutta, eivätkä siis kuulu jaettavaan omaisuuteen, sanooo asianajaja Heikki Kainulainen asianajotoimisto Alankoja & Kainulaisesta.

Hän huomauttaa, että tärkeää on se, milloin avioero on laitettu vireille. Avioerohakemuksen jättöpäivä ratkaisee, mikä omaisuus kuuluu tai ei kuulu jaettavaan omaisuuteen.

Ystävälle kävi niin, että voittivat lotossa mun ystäväni tekemällä rivillä (vaimo ei IKINÄ lotonnut). Kun voitto, yli miljoona euroa, oli lunastettu, vaimo kävi jättämässä avioerohakemuksen ja muutti välittömästi pois kotoa uuden miehen luokse. Aika veemäinen temppu tältä naiselta.

ette usko, hihhih, satoja tuhansia!!!! siis ihan käsittämätöntä. olen muutaman ajan ollu jo kuin kusi sukassa tän asian kanssa ja meinaan koko ajan haljeta!!!!!!!! niin kiero kuiteski näköjään olen että ekana mietin vaan miten saan tän salattua sikamaiselta paskalta joka tyrannisoi perhe-elämää vuosia sairaalla mustasukkaisuudella :( jos oiski ollu kunnon mies ja isi oisin saattanu jakaakkin.
no ero kyllä laitettiin alulle ennen voittoa, asia sitten lienee selvä. täytyy vielä joltain lakimieheltä kysyä. Jumaliste, mulla on varaa asianajajaan!!!!

näyttääköhän ne veikkauksen toimistossa niitä voittolippusia jos sinne ukko marssisi ja sanoisi että haluu nähdä vanhoja voittolippuja?

Ukko on nyt sitä mieltä että sä oot voittanu tuon rahan jo ennen eropapereiden laittoa ja haluat nyt kautta rantain saada vastauksen siihen tilanteeseen :D Et voisi kuulemma kysyä suoraan, koska jos miehesi tietää että olet palstaillut täällä niin saattaa tulla vaikka lukemaan ja hoksata voittosi.

Voi äly tuota äijää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Ukko on nyt sitä mieltä että sä oot voittanu tuon rahan jo ennen eropapereiden laittoa ja haluat nyt kautta rantain saada vastauksen siihen tilanteeseen :D Et voisi kuulemma kysyä suoraan, koska jos miehesi tietää että olet palstaillut täällä niin saattaa tulla vaikka lukemaan ja hoksata voittosi.

:laugh: Miehen logiikkaa...

kuinkas asia tässä tapauksessa menisi? jos ekspuoliso alkaisi penäämään milloin voitto on tullu? olisko sillä eron jälkeen oikeus selvittää?

lasketaanko siitä kun voitto on napsahtanu vai siitä kun se on tullu tilille? tietääkö kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
näyttääköhän ne veikkauksen toimistossa niitä voittolippusia jos sinne ukko marssisi ja sanoisi että haluu nähdä vanhoja voittolippuja?

Eivät näytä ja vaikka näyttäisivät niin ei niissä voittajien nimiä näy. Olethan vienyt kupongin (ymmärsin että sinulla voitto on kupongissa) pankin holviin talteen?

heh, no ukko on kyllä mustis mutta myös tyhmä. ei se tietokoneesta mitään ymmärrä, se ajelee kylillä kyttäämässä missä mä olen "huoraamassa." idioottipaska. tekis mieli ostaa mersu ja ajaa siellä kylillä sen ooppelin keulaan ihan huvikseen hunksit kyydissä! siinähän kyttäis monttu auki kuin pajatsossa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

kuinkas asia tässä tapauksessa menisi? jos ekspuoliso alkaisi penäämään milloin voitto on tullu? olisko sillä eron jälkeen oikeus selvittää?

lasketaanko siitä kun voitto on napsahtanu vai siitä kun se on tullu tilille? tietääkö kukaan?

Luulisin että ennen erohakemusta voitettu voitto on yhteinen, mutta jostain muistelisin että tommoset voitot ovat aina henkilökohtaisia. Eeeen tiiä

Yhteistyössä