Rahat lukkojen taka...? (suklaa-addiktilta..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Ookei tää on vuodatus mutta lukekaa ja kommentoikaa silti...

Ihan alkuun...
*Mä oon suklaa-addikti, pahimmasta päästä. Määrät on ihan järjettömiä, ja ostan monta kertaa viikossa. Tänään tarttui yht n. 500g mukaan. :$ Yleensä se on n. 300g.
*Lapsettomuutta on takana 3 vuotta. Pcos löydetty. 1 keskenmeno 02/09.
*Painoa 68,5 suunnilleen ja kroppa ei toimi tässä painossa, joten 8-10kg pitäis vähintään pudottaa. Vielä vuosi sitten painoin sen 10kg vähemmän kuin nyt, vuodenvaihteessa se tärppi tulikin... Apuna myös vyöhyketerapia.
*Tiedän millainen ruokavalio mulle sopii (karppilinjaa..), ja muuten syönkin aivan terveellisesti ja hyvin kohtuullisia (toisinaan niukkojakin) määriä. Mutta se suklaa...

Ongelma on siis se, että mä oon päättäny niin miljoona kertaa että tämä oli se viimenen kerta, ja nyt alotan kunnolla. Ja sorrun seuraavana tai jopa samana päivänä. Syön mieheltä salaa. Hän tietää että sorrun joskus, mutta ei tiedä että se tapahtuu näin usein. :(

Mä oon päivät yksin kotona kun mies töissä. Hoidan kauppareissut, miehellä on tätä talon rakennustaki edelleen. Ollaan kokeiltu sitä, että käydään yhdessä kaupassa jolloin mies saa pidettyä mut kurissa siel kaupassa, ja on kokeiltu sitä, että hän tarkistaa kuitit aina ku oon kaupassa käyny. Mutta helppohan nuo on kiertää...

Pitääkö tässä yksinkertaisesti pistää kaikki kortit ja käteiset lukkojen taka, ja mies antaa mulle just sen mitä tarvin esim tonne vyöhyketerapiaan, ja kauppareissut hoidettais yhdessä tai mies kävis...? Tämä niin kauan että pääsen irti, muutama viikko kenties? Miltä kuulostais?

Noo, etkö pysty olemaan ostamatta? Meinaan tuttu ongelma ;) Voin kevyesti syödä levyn suklaata yhdeltä istumalta, päivittäin. En edes kehtaa tästä kertoa kellekään :o Mulla on vaan pakko olla, illaksi, sitä suklaata. Päivän voin vetää vaikka pelkällä vedellä.
Itse oon tehnyt vaan niin, että en osta. Jos ostan, ei se kaapissa pysy. Väsyneenä sorrun kaupassa kyllä ostamaankin, aina on muka joku niin iso stressi, että just TÄNÄÄN vielä saan syödä. Turhauttavaa :(

mulla on samantyyppinen addiktio suklaata kohtaan ja ainut konsti millä mä pysyn erossa suklaasta on yksinkertaisesti se etten käy kaupassa. viikonloppuna käydään mihen kanssa yhdessä jolloin ostaminen rajoittuu jonkin verran ja viikolla koitan olla käymättä ollenkaan - mies tuo tullessaan maitoa ym. mitä tarvitaan. lauantaina on suklaapäivä maks 1 levy suklaata, nykyään siitä saattaa jopa jäädäkin kaappiin.

Olen sokeriholisti. Pystyn kyllä jättämään karkit kauppaan jos olen syönyt ensin kunnolla ennen kauppaan menoa. Ja pystyn kyllä olemaan karkitta pari päivää. Mut sit alkaa ankara ketutus.. hyvä ettei pyörällä polkaise 20 km lähimpään kauppaan rankkasateessa ja vastatuulessa.

Alkuperäinen kirjoittaja suklaa:
Noo, etkö pysty olemaan ostamatta? Meinaan tuttu ongelma ;) Voin kevyesti syödä levyn suklaata yhdeltä istumalta, päivittäin. En edes kehtaa tästä kertoa kellekään :o Mulla on vaan pakko olla, illaksi, sitä suklaata. Päivän voin vetää vaikka pelkällä vedellä.
Itse oon tehnyt vaan niin, että en osta. Jos ostan, ei se kaapissa pysy. Väsyneenä sorrun kaupassa kyllä ostamaankin, aina on muka joku niin iso stressi, että just TÄNÄÄN vielä saan syödä. Turhauttavaa :(

Aina se vaan tarttuu mukaan... Ja keksin jotain pientä muuta ostettavaa (vaikka vaan pari maustetta, muka tarvii just nyt...) että pääsen tekemään kauppareissun suklaanhimoissani. :headwall: En mä voi luottaa itseeni yhtään siinä että en ostais jos pystyn ostamaan. Mun kohalla pätee just se että tilaisuus tekee varkaan. :(

Aika helpolla pystyt vähentämään aluksi esim. puoleen siten, että jätät joka toisen päivän väliin. Suklaattomana päivän ajattelet, että huomenna sitä taas saa. Vähän päästä huomaat, että pari suklaapäivää viikossa riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja suklaasimo:
Aika helpolla pystyt vähentämään aluksi esim. puoleen siten, että jätät joka toisen päivän väliin. Suklaattomana päivän ajattelet, että huomenna sitä taas saa. Vähän päästä huomaat, että pari suklaapäivää viikossa riittää.

Oon mä joskus koittanu suklaapäivääki, kerran viikossa sallittu, ei toimi. Ja koittanu ajatella että ei tänään mutta seuraavaa päivää en päätä vielä...ei toimi sekään. Kun sitä on saatava NYT. :(
Tavoitteena on päästä kokonaan irti. Nollatoleranssi.

No ehkä meille pitäisi perustaa A.S.H -kerho. Anonyymit suhlaaholistit. Sä oot kyllä hieman vaikea tapaus, mutta aina on toivoa. Mutta oikeesti - uskon kyllä, että pystyt jos haluat. Eräs juttu: älä pihtaile normaalin ruoan syömisessä. Se kostautuu herkkupaloina.

Joo, mä en pystyis kyllä pitämään välipäiviä... Välillä pystyin rajoittamaan niin, että saan syödä esim. 2 riviä per ilta. No, ei se sitten enää onnistunut, meni silti enemmän... Olisin ilman tota suklaata tosi timmissä kunnossa varmaan. Liikun paljon jne. Mutta eihän tolla energiamäärällä. Meillä onneksi on matkaa kauppaan. Ja mies ei kyllä tuo suklaata, vaikka pyytäisin ;)

Oisko se ihan hölmöä pistää lompakot kortteineen ja rahoineen johonki lippaaseen lukkojen taka ja avain miehelle..? Onko siinä mitään miten voisin kiertää sen ja saada rahat käsiini? :ashamed:

Onhan se aika typerää ettei aikuinen ihminen osaa hillitä itseään...

näin miessukupuolen edustajana myönnän itsekkin kyseisen sairaalloisen suklaan himon, itse en näe mitään muuta vaihtoehtoa kuin täyden nollatoleranssin suklaan suhteen, ainakaan mikään muu ei itselle toimisi. Omana kompastus kivenä tosin se ettei siitä mitään haittaakaan ole ollut :D muutakuin tietysti ne suht sairaalloiset himot siihen, painoltanikin pikemminkin sielä normaalin ala rajalla. Olen tuota täydellä vatsalla oloa ja muuta kokeillut mutta tuntuu että himot ovat vielä suuremmat silloin. Itsehillintää sen verran onneksi ollut ettei sitä suklaata kaupasta aina mukaan lähde ja välillä saattaa olla pitkäänkin ilman sitä, mutta sen huomaa omassa olossaan sitten kun ilman olo pitkittyy.

Jokatapauksessa, oma neuvoni olisi se yhdessä kaupassa käyminen ja se ettei asiasta tehtäisi liian suurta juttua. Itselläni ainakin helpointa silloin kun mistään ei tule muistutusta tuon herkun olemassa olosta. Kannattaa myös kokeilla korvata sitä raikkailla jälkiruuilla ja makeilla hedelmillä joita on helppo suklaan tapaan napostella.

Yhteistyössä