Rahastoista- vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIELIPITEITÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MIELIPITEITÄ

Vieras
Onko kellään??
Elikkäs siis kannattaako ottaa??

pankissa siitä puhutttiin ja suositeltiin.Kyllä ne sielä kovasti siitä selittikin mutta en oikein kunnolla kuitenkaan ymmärtänyt,joten voisko joku suomeksi selittää asiasta:)
Kasvaako se raha sielä jotenkin vai pysyykö se summa aina minkä sinne laitan.....

Mikä rahasto olis sitten hyvä?Kotimaan? Siinä ainakin näytti olevan vähemmän laskuja siinä tilastossa mitä näytti kuin esim eurooppa tai itämeri rahastossa.....

Paremmin se rahastoissa se raha kasvaa kuin pankkitileillä. Minulla on rahastoja ja toinen on sellainen joka on enemmän "riskillinen" rahasto ja toinen täysin riskitön rahasto. Olen itsekin ajatellut laittaa lasten rahat rahastoihin. Varmasti kannattavampaa.

En tiedä miten pankin rahastot, mutta vakuutusyhtiössä sanoi että jos on vakuutussäästö niin ei myöhemmässä vaiheessa tule vaikuttamaan esim. pojan opintotukeen. Tällaiset asiat kannattaa ottaa huomioon kun niitä rahastoja hommailee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 11:10 Gluteus maximus kirjoitti:
Paremmin se rahastoissa se raha kasvaa kuin pankkitileillä. Minulla on rahastoja ja toinen on sellainen joka on enemmän "riskillinen" rahasto ja toinen täysin riskitön rahasto. Olen itsekin ajatellut laittaa lasten rahat rahastoihin. Varmasti kannattavampaa.

peesaan! rahaa laitetaan rahastoon 100-500e/kk. Sieltä myös surutta otetaan käyttöön jos tarvetta on. 5kk sitten aloitettu rahasto, nyt summa 2 000 e. Jotka siis on meidän perheen kaikki säästöt. Tavoite on kerätä ensi kesään mennessä rahastoon noin 8 000 - 10 000 e pahan päivän varalle.

Meillä menee pojalla joka kuukausi lapsilisästä osa rahastoon. Saa ne sitten käyttöönsä kun on täysi-ikäinen.

Toistaiseksi ei ole ainakaan tehnyt tiukkaa tällainen säästäminen, joten eiköhän kakkonen saa oman rahastonsa - sitä paitsi sen säästämisen voi sitten tarvittaessa keskeyttääkin, jos tuntuu siltä, että ei ole sitä ylimääräistä laittaa kuukaudessa syrjään.

Mun mielestä ihan vauvalle ei niin paljon kannata edes säästää. Miettikääs paljonko inflaatio syö niitä 18 vuodessa, vaikka tulis korkoa niihin. Ja pankit tyrkyttää niitä, koska arvatenkin saavat siitä hyvän siivun välistä.

Aina kun mulle tyrkytetään eläkevakuutusta, niin olen kysynyt, että miten takaatte sen, että teidän firma on vielä pystyssä sitten 40 vuoden päästä? Kaupittelu on loppunut siihen.

En tarkoita, etteikö säästää kannata, mutta mutta... Säästäkää sille lapselle vaikka viimeisen viiden vuoden lapsilisät, se juo niillä sitten opiskeluaikana kaljaa puolisen vuotta.