Rahansiirtoviiveet pankkien välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tietenkään kulje viikonloppuna. Viive on yleensä 1-2 arkipäivää. Kyllä mulle on tullut maksut kaikista pankeista yhdessä päivässä. Tietenkin jos maksun lähettäjä on laittanut sen vasta illalla, niin eihän se sitten enää seuraavaksi päiväksi tule.

Teknisestihän pankit voisivat siirtää ne maksut välittömästä, samalla tavalla kun saman pankin tilien välillä. Eivät vaan halua, koska siinä voi sitten kikkailla kaikenlaisten asioiden kanssa.

Oskarista Nordeaan siirtyy raha seuraavana päivänä ja jos maksaa IBAN tulinumerolla niin viikonloppuna maksettu näkyy maanantaina. Normi tilinumerolla laitettuna tiistaina. Tuli tämäkin huomattua juuri.

Oskarista Nordeaan siirtyy raha seuraavana päivänä ja jos maksaa IBAN tulinumerolla niin viikonloppuna maksettu näkyy maanantaina. Normi tilinumerolla laitettuna tiistaina. Tuli tämäkin huomattua juuri.

no miten enää pystyy laittamaan normi tilinumerolla? kyllä mulla verkkopankit ainakin automaattisesti muuttaa tilinumerot iban muotoon ennenkuin hyväksyy maksun.. ? :O

[QUOTE="vieras";25753166]Ei tietenkään kulje viikonloppuna. Viive on yleensä 1-2 arkipäivää. Kyllä mulle on tullut maksut kaikista pankeista yhdessä päivässä. Tietenkin jos maksun lähettäjä on laittanut sen vasta illalla, niin eihän se sitten enää seuraavaksi päiväksi tule.

Teknisestihän pankit voisivat siirtää ne maksut välittömästä, samalla tavalla kun saman pankin tilien välillä. Eivät vaan halua, koska siinä voi sitten kikkailla kaikenlaisten asioiden kanssa.[/QUOTE]

Pankki saa koron rahasiirroista siltä ajalta, kun ne eivät ole kuvaannollisesti millään tilillä. Sillä pankki elää. Useimmat tilit ovat nykyään ilmaisia tai sitten kuukausi- tai siirtomaksut ovat yhtä tyhjän kanssa pankin kannalta. Ne eivät kata pankin kuluja, joten jostain pankin on tuottonsa otettava, kun korkomarginaalitkin ovat lähinnä naurettavia.