Rahankäyttöön järkeä - nyt teen kk-budjetin. Onko sulla sellainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villi Lilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villi Lilli

Uusi jäsen
01.01.2011
26
0
1
Mihin mun rahat hävii? Meillä on käsittääkseni hyvät tulot mutta rahat aina loppu.. Eletään kyllä vähän leveästi tai siis ostetaan mitä halutaan ja siis tuhlataan.

Tulostin just 5kk tiliotteet ja meinaan kyhätä jonkin taulukon siitä mihin rahat on menny. Onko joku tehnyt saman?

Jos kehtoot ni kerro miten teidän menot jakaantuu. Mä yritän tehdä nyt suunnitelman tuleville kuukausille. Ja joku säästösuunnitelma on tehtävä.

Koska mulla aina tahtoo kulua kaikki rahat mitä tilillä on niin siirrän automaattisesti palkkapäivänä tonnin sellaiselle tilille josta rahaa ei ihan vaivattomasti saa mitättömiin ostoksiin.
Sielläpähän sitten on säästössä eikä "budjetti" ylity kun elää niillä rahoilla mitä käyttötilillä on.

Itse tein sellaisen tempauksen, että sanoin kaikki vähänkin tarpeettomat laskuja aiheuttavat jutut irti. Eli lehdet, maksutv:n, leffakerhon, auton (kyllä, mä olin ihan varma etten pärjää julkisten varassa mutta paskanmarjat, luulo yritti taas voittaa tiedon) yms. ja laitoin sitten purkkiin seuraavassa kuussa jokaisesta laskusta säästetyt rahat. Lupasin itselleni, että jos esim. se ja se juttu tuntuis paremmalta kuin se rahapinkka siellä purkissa niin otan sen takaisin.

Tällä hetkellä mulle tulee ainoastaan vuokran, veden ja sähkön lisäksi kotivakuutus, puhelin ja nettilaskut. Ja tuo purkki tuolla tuntuu paaaaaljoooon mieluisammalta kuin se kerran kuussa tuleva lehti tai maksutv, tavalliset kanavat piisaa kyllä.

Yhteistyössä