rahankäyttö-potutus-juputus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo kireellä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo kireellä...

Vieras
Siis mitä hittoa mä tekisin.
Miehen kanssa yhteiset rahat.
Hän kokopvätöissä, minä teen puoltapäivää + hoidan lapsemme.
Mies törsää kaiken. Kun hänen tili tulee, voi siitä olla mennyt jo puolet palkkaennakoihin yms.

Eri rahoja en voi pitää, koska en tuloillani yksin pärjäisi ilman asumis -elatustukia, joita en tietty voi hakea, koska olen naimisissa. Eikä siis mieskään yksinään sais mitään maksettua, kun iso osa on mennyt jo ennen kun tilille on mapsahtanutkaan. Siinä vaan se ero, että hänen tuloillaan ei mitään asumistukia saiskaan.
Mutta nyt siis tuo miehen rahankäyttö syö kaikki säästömme.
Ehdotuksia? Ja siis, juu, asiasta ollaan todellakin puhuttu!!

Pidä puolesi, jokin roti tuohon on saatava! Tiedän perheen, jossa perheenäiti
hössää rahansa ja jättää laskut maksamatta eikä osallistu sentilläkään
asuntolainanmaksuun, vaikka rahaa on ja hänkin käy töissä!
Ehkä teillä ei puhuminen auta, pitäiskö olla jotain ihan konkreettisia keinoja?
Mieti!

Pidä puolesi, jokin roti tuohon on saatava! Tiedän perheen, jossa perheenäiti
hössää rahansa ja jättää laskut maksamatta eikä osallistu sentilläkään
asuntolainanmaksuun, vaikka rahaa on ja hänkin käy töissä!
Ehkä teillä ei puhuminen auta, pitäiskö olla jotain ihan konkreettisia keinoja?
Mieti!

Joopa, nyt on siis selvinnyt, että on oletettavasti jotain lainaakin mennyt ottamaan. Ihan kun ei tarpeeksi ois ennestään. Ei juma!
Ja siis hänen tilistä maksankin sitten kaikella lopulla, mitä siitä on vähennyksien jälkeen jäänyt, ja laitan sit hänen tilille viikottain käyttörahaa. Mutta enhän mä millään pysty niihin palkkaennakoihin vaikuttamaan.
Mitä ne konkreettiset keinot sitten ois, ero?
Ja huomaa varmaan, että asia painaa, kun ei unikaan tule :(

Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Käske hankkia lisää työvuoroja tai järkeä päähän!

Ei millään pahalla, mutta taisin ilmottaa, että keskusteltu on. Mitä sä luulet mun sit sanoneen, jos ohjeesi on, että pitäis käskeä miehen hankkia järkeä päähän? Luuletko, että olen kannustanut lisää tuhlaamaan?
Ylityöt on jo käytössä, tekee niitä liikaakin. Ei juurikaan näe edes lapsiamme.

Voisiko vaihtoehtona olla että teillä olisi kolme tiliä. Yhdet molempien omat ja kolmas yhteinen johon molemmilta menisi automaattisesti sama prosentuaalinen osuus tuloista. Tällöin mieheltäsi menisi siis suurempi osuus koska hän tienaa enemmän. Tältä tililtä sitten hoitaisitte yhteiset pakolliset menot ja omilta tileitlä käyttäisitte rahanne niinkuin parhaaksi itse näkisitte.

Mihin se miehen raha menee? Onko sillä joku addiktio, pelit, juominen, vaatteet? Siihen syyhyn kannattaa varmaan myös puuttua.
Teette budjetin, pakolliset menot yhteen sitten laskette yhteen tulonne- pakolliset menot = jäljelle jää x summa, josta osa säästätilille, loput puoliksi omille tileille.
Parin kuukauden täysi stoppi kaikelle kulutukselle miehen puolelta, vanhojen tavaroiden myyminen tms jotta saatte tasapainotettua talouden.

Mä en tiedä mihin se raha menee, yleiseen elämiseen kai, tupakkaan, ulkona syömiseen yms...
Ja prosentuaaliset osuudet ei juurikaan käy, koska miehen jäljelle jäävä tili ei hänen osuuttaan kata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en tiedä mihin se raha menee, yleiseen elämiseen kai, tupakkaan, ulkona syömiseen yms...
Ja prosentuaaliset osuudet ei juurikaan käy, koska miehen jäljelle jäävä tili ei hänen osuuttaan kata.

Jos mies ei keskustelusta ota vaaria ja holtiton rahan käyttö ei lopu niin sittenhän jäljelle jää kaksi vaihtoehtoa. Joko sä hyväksyt sen tai sitten sä et hyväksy. Sen perustella teet tarvittavat jatkotoimenpiteet.

Yhteistyössä