Ragdollin omistajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karvakasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karvakasa

Vieras
Miten teidän raggarilla on karvanlähtö? Irtoaako sitä aivan koko ajan, ympärivuoden, vai onko selkeästi karvanlähtöaikoja? Miten paljon kissasta normaalisti lähtee karvaa?

Olen nimittäin nyt alkanut miettimään tuota omaani, onkohan ihan normaalia kun sillä on karva irti aina. Kun ottaa kiinni ja kiskoo, niin karvatuppo jää sormien väliin. Ja kun silittää kissaa, niin karvaa irtoaa vaikka kuinka paljon käsiin ja joka paikkaan. Ja se on aina ollut tuommoinen, ainakin muistaakseni.

Ruoka on laadukasta, vehnätöntä ja sokeritonta eläinkaupan ruokaa.

En omista ragia, mut birman, eikä mun sisäkissalla ainakaan ole mitään karvanlähtöaikoja. Eikä karva lähde tukottain. Ei, vaikka sillä on elinikäinen sairauskin. Onko sillä vielä pentukarva tai onko se ulkokissa? Jos ei, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä elukkatohtoriin ja tutkituttamaan kissan. Ei mun mielestä ole ihan normaalia tuollanen karvan "tukkoina" lähteminen ainakaan aikuisella sisäkissalla.

Meillä on 12 vuotias ragdoll kolli. En ole huomannut koskaan mitään erityisiä karvanlähtökausia. Karvaa lähtee jatkuvalla syötöllä tasaisesti. Aina on kädet karvoja täynnä, kun silittää.

Yhteistyössä