Raatorehellinen ikääntymisen merkit kasvoissa ja ehkä kropassakin-ketju

Nonni. Ikäkriisissäni väsäsin tämän. Tän mukaan voitte arvioida kaupassa muiden ikää.
Koskee myös tsainapimuja.

Jos ehdin, laitan havainnollistavia kuvia.

Ikävuodet...
-35-40:kasvojen hehkeys häviää, semmonen kuulaus. Pieniä silmäjuonteita. Näytät silti omalta itseltäsi vielä.

-40-45: silmäluomet alkaa näyttää kun oisit itkenyt 2 viikkoa putkeen, eli ne alkaa lupattaa ja olla väsyneet.
Piia Pasanen alkoi näyttää vähän aikaa sitten itkeneeltä:

-43-45: romahdus. Iho karkeutuu, eli isohuokoset suurenevat. On kuin hiekkapaperia katsoisi. Hiukset ohenee. Alat näyttää ehkä myös kiukkuiselta.
-Vuodet 43-50: Tarja Halos-hamsteripussit alkaa tulla poskiin.
-50: sun naamalla on alkaa olla joka kohdassa paksunemaa: on kuin naamallesi olisi heitetty 0,5 cm paksu, valuva pizzataikina joka upottaa aikaisemmat, terävät, omat piirteesi. Näytät entistä kiukkuisemmalta (syystäkin)
-50-55: ainakin naisilla alkaa puskea poskissa pitkää nukkaa ja yksittäisiä noita-akan karvoja/luomia josta pilkistää niitä karvoja. Tässä vaiheessa sun Espanjan-matkalla ruskettunu dekoltee alkaa olla ryppyinen
Anna-Leena Härkönen (55 vee):

-55-60 homma pahenee. Meikkausyrityksesi näyttävät hurjilta, koska karvanlähtö -> sun pitää itse piirtää kulmakarvat ja jestas kun tädit piirtää ne päin honkia
-60-65 -mummoutumisen merkit eli jos laittaisit huivin päähäsi, niin voisit piipahtaa palvelutalon kahvipöydässä salaa kahveella. Näytät siltä että todella tarvitset päästä eläkkeelle.
Lena Meriläinen 66 v, Syke-sarjassa ois jo eläkekahvien aika naamasta päätellen...

-65-70: Iho ohenee, poskirypyt, luomia miljoona.
-70-100 armollinen vanhuus vapauttaa ulkonäköpaineista, eli kun oot vanha niin kukaan ei oleta sun edes olevan enää hehkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 149094
Mä luen tuota listaa:
Voi vitsi, me kaunistutaan vaan, vaikka elämä katkeroittaa! On juonteet silmien charmikkaat ja uudet raamit karmikkaat!
Seksikkyys on kokemuksessa, eikä vaan hokemuksessa!

Oke, toi viiminen virke ontuu, mut se johtuu vaan siitä, kun pitää siivoilla, laittaa ruokaa ja kaikkee muuta kuin kasvohoitoja teekupin äärellä, metsästäen ikuisen nuoruuden ihannetta..
Who want to be forever young ja sitä rataa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kiitos. tää on niin totta:)
Olen kuitenkin yrittänyt tehdä jotain asialle.
Suojaan tarvittaessa aurinkovoiteella kasvoja, en ole vuosikausiin ns ottamalla ottanut aurinkoa niin kuin silloin nuorena tuli tehty. En ole koskaan käynyt solariumissa. Jos olen aurinkolomalla oleskelen usein varjon alla.
Laitan yöksi retinolivoiteen. Ja vaihdan välillä tavalliseen yövoiteeseen. Päivävoiteen alle olen laittanut seerumin (en aina, vain kuurina)
En tupakoi.
Ruokavaliolle pitäisi tehdä vielä jotain, vähemmän punaista lihaa. Syön salaattia ja vihannes/hedelmiä mielestäni tarpeeksi. Lisään rapsi/oliiviöljyä ruokaan. Juon nesteitä tarpeeksi.
Otan B-vitamiinikuureja.
Stressi pitäisi vielä saada hallintaan ja tyytyväisyyttä/onnellisuutta elämään
 
Miesten evoluutio-revoluutio...

Oikeestaan tuossa aloituksessakin ois pitäny laittaa kuvia vaan 1 naisen kasvoista eli eroosiosta.

Otetaas Sauli, 46 v. Kasvonpiirteiden paksunema alkanut, posket vähän alaspäin.

"Karpelan sain, mutta saanko enää ketään pimua?"


"Hahaa, Jenni roikkuu kaulassa!" (60 v.)


"Ja vielä on Jenni vieressä vaikka oon jo 72!"
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Elena777
Miesten evoluutio-revoluutio...

Oikeestaan tuossa aloituksessakin ois pitäny laittaa kuvia vaan 1 naisen kasvoista eli eroosiosta.

Otetaas Sauli, 46 v. Kasvonpiirteiden paksunema alkanut, posket vähän alaspäin.
"Karpelan sain, mutta saanko enää ketään pimua?"

"Hahaa, Jenni roikkuu kaulassa!" (60 v.)
Sai ”tätipimun” ;)
 
Viimeksi muokattu:
Miesten evoluutio-revoluutio...

Oikeestaan tuossa aloituksessakin ois pitäny laittaa kuvia vaan 1 naisen kasvoista eli eroosiosta.

Otetaas Sauli, 46 v. Kasvonpiirteiden paksunema alkanut, posket vähän alaspäin.
"Karpelan sain, mutta saanko enää ketään pimua?"

"Hahaa, Jenni roikkuu kaulassa!" (60 v.)

"Ja vielä on Jenni vieressä vaikka oon jo 72!"

Mun faija on samaa ikäpolvea ja sunnilleen toinen jalka haudassa. Käyttää vissiin rollaattoria. Ainakin luulen nähneeni sen Citymarketissa moisen voimin. en ole varma tunnistinko vai oliko se joku muu :D

Sauli siis on hyvin ikääntynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Nonni. Ikäkriisissäni väsäsin tämän. Tän mukaan voitte arvioida kaupassa muiden ikää.
Koskee myös tsainapimuja.
Tsainapimuja tapaa (suomalais)kaupoissa harmillisen harvoin. Onneksi heidän (hidastettua) ikääntymistään on kuitenkin muualla mahdollisuus arvioida (myös IRL).

Miehille muutama ryppy tai hiusten harventuminen ohimoilla tekee vain lisää katu-uskottavuutta. Maailma ei ole reilu.
 
Nonni. Ikäkriisissäni väsäsin tämän. Tän mukaan voitte arvioida kaupassa muiden ikää.
Koskee myös tsainapimuja.

Jos ehdin, laitan havainnollistavia kuvia.

Ikävuodet...
-35-40:kasvojen hehkeys häviää, semmonen kuulaus. Pieniä silmäjuonteita. Näytät silti omalta itseltäsi vielä.
-40-45: silmäluomet alkaa näyttää kun oisit itkenyt 2 viikkoa putkeen, eli ne alkaa lupattaa ja olla väsyneet.
Piia Pasanen alkoi näyttää vähän aikaa sitten itkeneeltä:
-43-45: romahdus. Iho karkeutuu, eli isohuokoset suurenevat. On kuin hiekkapaperia katsoisi. Hiukset ohenee. Alat näyttää ehkä myös kiukkuiselta.
-Vuodet 43-50: Tarja Halos-hamsteripussit alkaa tulla poskiin.
-50: sun naamalla on alkaa olla joka kohdassa paksunemaa: on kuin naamallesi olisi heitetty 0,5 cm paksu, valuva pizzataikina joka upottaa aikaisemmat, terävät, omat piirteesi. Näytät entistä kiukkuisemmalta (syystäkin)
-50-55: ainakin naisilla alkaa puskea poskissa pitkää nukkaa ja yksittäisiä noita-akan karvoja/luomia josta pilkistää niitä karvoja. Tässä vaiheessa sun Espanjan-matkalla ruskettunu dekoltee alkaa olla ryppyinen
Anna-Leena Härkönen (55 vee):
-55-60 homma pahenee. Meikkausyrityksesi näyttävät hurjilta, koska karvanlähtö -> sun pitää itse piirtää kulmakarvat ja jestas kun tädit piirtää ne päin honkia
-60-65 -mummoutumisen merkit eli jos laittaisit huivin päähäsi, niin voisit piipahtaa palvelutalon kahvipöydässä salaa kahveella. Näytät siltä että todella tarvitset päästä eläkkeelle.
Lena Meriläinen 66 v, Syke-sarjassa ois jo eläkekahvien aika naamasta päätellen...
-65-70: Iho ohenee, poskirypyt, luomia miljoona.
-70-100 armollinen vanhuus vapauttaa ulkonäköpaineista, eli kun oot vanha niin kukaan ei oleta sun edes olevan enää hehkeä.
Multa kysyttiin vasta henkkarit ostaessani pullon viiniä, mut en mä kyllä mielestäni enää mene edes kolmekymppisestä.
 
vierailija
Jos haluatte välttyä siltä että kroppanne antaa periksi niin nyt on aika korjata elämäntapansa. Tupakointi ja alkoholi pois näkyy kehossa ja ihossa. Liikkukaa niin pystytte vielä 80 vuotiaana pitämään tasapainonne, luustonne, lihaksenne ja nivelet kunnossa. Riittävästi unta ja mahdollisimman vähän sinistä valoa. Raitista ilmaa eli ulkoilkaa sillä se lisää hyvinvointia. Liikalihavuus tuo auttamattomasti kremppoja kehoon eli ruokavalio kuntoon. Olen ex liikunnanohjaaja ja liikkunut todella paljon nuruudessani onneksi koska jos perusteet eivät olisi kunnossa niin 60+ elämä olisi todella hankalaa. Nuorena ei voi käsittää miten kroppa kangistuu ja liikkeet hidastuvat kun ikää tulee riittävästi. Puhumattakaan niistä sairauksista, jotka valitettavasti iskee kun leka halusit tai et.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Latimeria
Deleted member 149094
Jos haluatte välttyä siltä että kroppanne antaa periksi niin nyt on aika korjata elämäntapansa. Tupakointi ja alkoholi pois näkyy kehossa ja ihossa. Liikkukaa niin pystytte vielä 80 vuotiaana pitämään tasapainonne, luustonne, lihaksenne ja nivelet kunnossa. Riittävästi unta ja mahdollisimman vähän sinistä valoa. Raitista ilmaa eli ulkoilkaa sillä se lisää hyvinvointia. Liikalihavuus tuo auttamattomasti kremppoja kehoon eli ruokavalio kuntoon. Olen ex liikunnanohjaaja ja liikkunut todella paljon nuruudessani onneksi koska jos perusteet eivät olisi kunnossa niin 60+ elämä olisi todella hankalaa. Nuorena ei voi käsittää miten kroppa kangistuu ja liikkeet hidastuvat kun ikää tulee riittävästi. Puhumattakaan niistä sairauksista, jotka valitettavasti iskee kun leka halusit tai et.
PYSTYT PAREMPAAN!

Tässä tulee muuten mulla ylipirteys vastaan, jos @Echo lla se tulee jo aiemmin niissä onnellisuusjutuissa.
Tähän, että pitäis repiä ylipirteenä, yliterveenä, ylivuotiaaksi, olen yksinkertaisesti liian hapan. Jos mun kroppa rapistuu liian aikaisin, se on muiden ongelma:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Löytyihän tämä. Tänne mä ulisen jatkossa.

-Miks kukaan ei varoittanu (tai varoittihan ne) että ihminen ikääntyy? Tää on ihan sairasta viettää toinen puoli elämästä näyttäen joltain kiukkuselta mopsilta! P*rsiistä!
Älä nyt vielä murehi, aattele millasia kurttunaamoja ollaan 10 vuoden päästä :whistle:
 
  • Surullinen
Reactions: Echo

Yhteistyössä