Raato vie! Uskaltaako näitä pähkinöitä vielä syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grrr

Vieras
Ostin iltaherkuksi suolapähkinöitä, vaan niissä olikin parasta ennen 28.3.2011 eli parin pv päästä. Uskaltaako näitä syödä? Pari napostelin ennen kuin huomasin päiväyksen. En pistänyt erikoisemmin merkille mitään makuvikaa. Ja olen siis vielä raskaana, jos se nyt asiaan vaikuttaa. Vai voisko noissa elellä jo joku raskausvaarallinen bakteeri?

Ärh, täytyy ruveta tarkistamaan päiväykset vielä tarkemmin. 95% katsonkin sen aina kun jotain ostan, nyt en vaan näköjään hoksannut.

Voit syödä. parasta ennen päivä on se päivä johon ne varmasti säilyy. Siinä on vielä turvaväliäkin. Kun monille tuotteille on laitettava se parasta ennen päivä, se laitetaan 1 vuoden päähän valmistuksesta vaikka tavara säilyisi hyvin sen jälkeenkin.

Juu mä en nyt tajua mikä täsäs on ongelma.. parasta ennen- päiväänkin on vielä aikaa. ja sä mietit tollasta.. arvelitko että ne pähkinät osaa pilaantua juuri 28.3. klo 23.59? Se parasta ennen on vanin suuntaa.antava., Ainahan se perustuu aistihavaintoihin, onko tuote o vai ei.. Ai niin mut kun sä oot raskaana... siis suunnileen ensimmäien raskaana oleva nainen maapallolla vai? :D (ei miläään pahalla..)

Juu mä en nyt tajua mikä täsäs on ongelma.. parasta ennen- päiväänkin on vielä aikaa. ja sä mietit tollasta.. arvelitko että ne pähkinät osaa pilaantua juuri 28.3. klo 23.59? Se parasta ennen on vanin suuntaa.antava., Ainahan se perustuu aistihavaintoihin, onko tuote o vai ei.. Ai niin mut kun sä oot raskaana... siis suunnileen ensimmäien raskaana oleva nainen maapallolla vai? :D (ei miläään pahalla..)

No tottahan toki olen ainut raskaana oleva ja tietysti ne pähkinät on varustettu sekuntikellolla siellä tehtaalla että ne tietää koska vanhentua :).

Siis mietin vaan, että kuuluuks mun nyt ruveta hysterisoimaan tästä vaan teenkö niin kuin ennenkin eli jos haisee ja maistuu hyvälle niin kaikki ok. Kun tiedä miten herkästi pähkinät pilaantuu ja mille ne maistuu jos ne on pilalla, kun olen tainnut syödä niitä viimeksi noin 10 vuotta sitten.. Nyt iski joku himo :p

Siis mikä tos on ongelmana..eihän päivämäärä oo ees viel menny.
Parasta ennen ei tarkota viim. käyttöpäivää..ja vaik tos ois kyse siit, niin tuote ei siltikään ois viel pilalla...

No ajattelin et jos ne vaikka olis pikkuhiljaa menossa pilalle, jos vaikka säilyisivät esim noin vuoden verran ja siihen on läikästy toi parasta ennen. Ei ole käsitystä siitä, kuinka pitkä "turvaväli" on parasta ennen-päivän ja sen kun ne oikeasti saattavat olla pilalla-hetken välillä. Enkä mä tiedä mille pilaantunut pähkinä maistuu, jotenka ajattelin kysyä söisittekö te niitä vielä/uskallanko itse syödä :) eikös tämä palsta ole tyhmiä kysymyksiä varten :)

No käytä vähän maalaisjärkeäs, haistele ja maistele! Oletko sellainen tyyppi joka kaataa maidonkin viemäriin puolenyön jälkeen kun päiväys menee vanhaksi?

No joo, ostan kaupasta ja suoraan laitan roskiin, ihan vaan varmuuden vuoksi :laugh:

Onko teillä joku sisälukutaito hukassa, jos mä sanon etten ees muista mille pähkinä maistuu, hyvälle vai pahalle, niin kuis voin muistaa maistuuko se "normaalille" :D.