Qliro uusi huijausyritys??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Älkää vaan koskaan sortuko ko. yrityksen asiakkaiksi. Itse tein sen virheen, kun tilasin Nellystä mekon. Sain tuotteen, sovitin ja totesin ettei ole hyvä. Olin varautunut maksamaan postikulut palautuksesta ja ne maksoinkin, nyt tuli lasku jostain ihme käsittelykuluista (mitään luottosopimusta tms. en ole tehnyt) 7.93€ Ei siinä, ei tuo summa taloutta liikuta suuntaan tai toiseen, mutta vähän on kohtuutonta maksaa " ei mistään" lähes 12€. Paha kello perästä kuuluu ja siitä pidän huolen että tämä kuuluu ja pitkälle. Yritin puhelimitse asiasta keskustella, mutta ei siitä mitään tullut.
 
Höynäys
Mitä ajattelit tehdä?
Itsellä sellainen tilanne että olen keväällä tilannut eräästä nettikaupasta 45euron arvosta mutta tilausta ei ole kuulunut, sähköpostiin ei vastata, numeroon ei saa yhteyttä... Edes kuluttajaneuvonnan yhteydenotto ko yrittäjään ei auttanut. Seuraavat vaihtoehdot olisi kuluttajariitalautakunta tai rikosilmoitus, tai antaa asian olla...
 
vierailija
Älkää vaan koskaan sortuko ko. yrityksen asiakkaiksi. Itse tein sen virheen, kun tilasin Nellystä mekon. Sain tuotteen, sovitin ja totesin ettei ole hyvä. Olin varautunut maksamaan postikulut palautuksesta ja ne maksoinkin, nyt tuli lasku jostain ihme käsittelykuluista (mitään luottosopimusta tms. en ole tehnyt) 7.93€ Ei siinä, ei tuo summa taloutta liikuta suuntaan tai toiseen, mutta vähän on kohtuutonta maksaa " ei mistään" lähes 12€. Paha kello perästä kuuluu ja siitä pidän huolen että tämä kuuluu ja pitkälle. Yritin puhelimitse asiasta keskustella, mutta ei siitä mitään tullut.

Kun tilaat tuotteet, lähtee verkkokaupasta automaattisesti infot tilauksestasi qliroon. qliro ottaa samantien tilauksen käsittelyyn, järjestelee laskut ja summat tietokantaansa. tämä vaihe on qlirolla työtä josta veloitetaan. jos ja kun palautat tuotteet, qliro poistaa laskut ja summat tietokannastaan ja sinut laskutettavien joukosta. tämä laskujen ja maksujen syöttäminen qliron järjestelmään maksaa sen 7,93€. sen veloittaa qliro tekemästään työstä pidit sitten ostamasi tuotteet tai et. Tuo on heidän palkkionsa maksun käsittelystä, ja se kerrotaan ehdoissa (jos niihin on viitsinyt tutustua).
Eli tilanteessasi virheen on tehnyt verkkokauppa josta on lähtenyt tieto tilauksestasi eteenpäin liian aikaisin.
 
Mä tilasin vuoden alussa Qlirolle yhden tuotteen osamaksulla. Maksoin ekan erän ja koko summan seuraavan eräpäivän jälkeen. Sitten mä maksoin muistutusmaksun tilaukselle ja toisenkin. Kolmannen muistutusmaksun tullessa soitin Qlirolle että tuote on jo maksettu ja muistutuslaskut myös. Niillä näkyi maksut mutta silti jostain syystä muistutuslaskut lähtivät. Asiakaspalvelija ei sanonut mitään rahojen palauttamisesta, enkä mäkään rahojen perään kysellyt. Pitäkööt maksutapansa ja muistutuslaskunsa, mä jätän Qliron käyttämisen muille :X3:.
 
vierailija
Joo en luota. Tilaukseni maksoin olisikohan ollut nelly tai house of brandon ja ensimmäiset pari kuukausi laskua maksoin typerästi . Sitten aloin ihmettelemään miksi minulle tuli uusia viikottain "kuukausilaskuja" 9-14€ vaikka laskuni olin maksanut enkä mitään moneen kuukauteen tilannut.. Soitin asiakaspalveluun ja asia lakaistiin maton alle. Nyt postista tuli taas qliron 9€ lasku vaikka olin tilannut zalandolta vaatteet ja jonka asiakaspalveluun soitettuani selvisi etteivät he käytä erillisiä paperi laskuja..
 
vierailija
Jep, jep. Menin typeryyksissäni valitsemaan Qliron 0 €:n kampanjan ja kun laskut saapuivat, niissä oli peritty kunnon käsittelykulut. Se siitä 0 €:sta. Olisi pitänyt lukea pienellä kirjoitettu präntti:

Valitsemalla Qliro tilin hyväksyt tiliehtomme ja maksat kuukausittain vähintään 1/24 jäljellä olevasta velasta tai vähintään 9 EUR. Tilinhoitomaksu 3,95 EUR kuukausittain ostojen määrästä riippumatta sekä 22%:n korko. Katso myös vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Todellinen vuosikorko on 34,64 % laskettuna esimerkistä, jossa tuotteita on ostettu 1000 eurolla ja luottoa lyhennetään 12 kuukauden ajan niin, että kukin osamaksuerä on 98 euroa. Kokonaiskustannus on 1171 euroa.

Qliro - ei enää IKINÄ.
 
vierailija
Olen maksanut kahdesti Qliron kampanjalaskun maksa 2kk päästä ilman kuluja ja molemmilla kerroilla onnistui mainiosti. Summa täsmäsi ja kaikki toimi normaalisti.
 
vierailija
Älkää vaan käyttäkö qliroa! Joskus voi maksut onnistua mutta tällä kertaa minulle ainakin tullut jo kolmatta kertaa lasku kaikkine muistutusmaksuineen ja korkoineen vaikka olen laskut maksanut nolliin aikoja sitten !
 
vierailija
Itsekin tulen antamaan palautetta, että ei enää koskaan. Ostin tuotteen Qliron osamaksulla ja siinä luki, että 11€/kk parin vuoden ajan. Nyt tulee sitten lasku joka kuukausi, jossa karhutaan 7€ lisäkuluja (korko ja tilinhoitomaksu). Naurettavaa, että 11 eurosta vain 4€ menee osamaksuihin ja loput yritykselle palkaksi. Maksoin nyt koko laskun joululahjarahoilla ja päätin, ettei enää koskaan Qliroa. Klarna ja Lindorff ovat aina olleet ihania ja selkeitä ilman viiltäviä korkoja. Suosin näitä kahta tästä lähin.
 
vierailija
Qlirosta ei mitään hyvää sanottavaa. Rikastuvat vissiin muistutusmaksuilla, jota perivät asiakkailta noin viikon välein. Aivan uskomaton rahastuspulju, EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN! Klarna on luotettava ja edullinen palvelu!
 
vierailija
Ei hyvää sanottavaa..Maksoin Qliron kk laskun pois taannoi mutta silti kuukausittain sähköpostiini tuli parin sada euron laskuja.
Luottoa yritykseen ei oikein ole kun useasti yrittivät karhuta minulta jo maksettua laskua
 
vierailija
Tilasin pari kertaa Cdonilta ja Qliron piti sähköpostiin laittaa lasku. Sitä ei kuulunu ollenkaan kummallakaan kertaa. Yhtäkkiä tuli vaan muistutuslasku. Mietin et mun mailissa vikaa kunnes kaveri alko ihmetteleen ku ei ikinä saa Qlirolta laskua että tulee vaan muistutus ekana. Nyt maksoin kahdessa erässä laskun pois ja maksoin itseasiassa vahingossa 26e YLIMÄÄRÄISTÄ. Tänään tuli postissa maksumuistutus että en oo maksanut 20e plus muistutuskulut. Miten voi olla, että maksoin 26euroa ylimäärästä niille ja silti ne kysyy lisämaksuja vaikka niiden pitäisi ne maksaa. Minkä helkkarin takia Cdon meni vaihtaan Klarnan tuohon firmaan.
 
vierailija
Älkää vaan koskaan sortuko ko. yrityksen asiakkaiksi. Itse tein sen virheen, kun tilasin Nellystä mekon. Sain tuotteen, sovitin ja totesin ettei ole hyvä. Olin varautunut maksamaan postikulut palautuksesta ja ne maksoinkin, nyt tuli lasku jostain ihme käsittelykuluista (mitään luottosopimusta tms. en ole tehnyt) 7.93€ Ei siinä, ei tuo summa taloutta liikuta suuntaan tai toiseen, mutta vähän on kohtuutonta maksaa " ei mistään" lähes 12€. Paha kello perästä kuuluu ja siitä pidän huolen että tämä kuuluu ja pitkälle. Yritin puhelimitse asiasta keskustella, mutta ei siitä mitään tullut.
Mulla ihan sama kokemus. Joudun maksamaan käsittelykuluja 22, 90€ kun palautin tuotteet ajoissa. Kohtuutonta.
 
vierailija
Tilasin CDONilta tuotteen joulukuussa 2022, maksoin laskun heti.

Tammikuussa tuli huomautuslasku qlirolta, soitin että homma hoidettu ja lähetin sähköpostiin kuitin todisteeksi. Lupasi kuitata kuntoon, ja ilmoittaa minulle. ei koskaan asiakaspalvelija ollut yhteydessä.

Maaliskuussa tuli uusi huomautuslasku. Soitin että asia on jo kertaalleen käsitelty. Lupasi asiakaspalvelija olla yhteydessä seuraavana päivänä. Ei koskaan ollut.

Läheti sähköpostin, jossa halusin esimiehen ottavan yhteyttä. Ei koskaan ottanut.

Korko ja kulut kasvavat. Pitäisikö tehdä rikosilmoitus?
 
vierailija
Qlirolta tuli ilmoitus (toukokuun) laskusta "jolle odotamme edelleen maksusuoritusta". Eräpäiväkin vasta huomenna (28.5.23). Lasku on kuitenkin maksettu JO lähes kaksi viikkoa sitten! (Kaikki) laskut ja verkkopankin maksukuitit tallella mapissa ..kaiken varalta. Tilinumero oikein, viitenumero oikein, summa oikein.. Suosittelen välttämään Qliro `a, sillä vuoden kokemuksen perusteella ei ollut ensimmäinen kerta, kun ovat (aiemmin itse) oikoneet virheellisiä laskutuksiaan. Kokemukseni perusteella esim. Walley (aiemmin Collector -nimellä) on toiminut virheettömästi. Ei voi kuin ihmetellä, miten tällainen laskutus toimii joillakin firmoilla aukottomasti ja jollakin firmalla ehtii virheitä tulla (heidän omasta toiminnastaan johtuen) jopa useita kertoja vuodessa (vaikka asiakas on hoitanut lyhennyseränsä oikeilla summilla, eräpäiviin mennessä, oikealle tilille ja oikealla viitenumerolla). Itse pyrin jatkossa välttämään Qliro -ostoksia. Vähemmän turhia mieliharmeja AIHEETTOMISTA laskumuistutuksista, joiden selvittely kuitenkin vie aina aikaa (vaikka sitten virheviestien lukemisen osalta tai että joku jo maksaa (hätääntyessään) toistamiseen jo maksetun kuukausierän..
 

Yhteistyössä