Q-kuppi ja rengas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninjuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninjuska

Vieras
Olen harkitsemassa kupin ostoa ja käytän nuvaring- rengasta. Mietinkin miten rengas ja kuppi mahtuvat "sinne" ja miten hyvä ratkaisu se on?
Tuleeko läpivuotoa?
Meneekö rengas liian syvälle jos sinne tungetaan kuppi myös? Toimiiko rengas silti 100% jos kuppi on myös siellä tai jos rengas lilluukin kupissa?

Kaikki kokemukset kuppi ja rengas yhdistelmästä otetaan vastaan!!

Olen harkitsemassa kupin ostoa ja käytän nuvaring- rengasta. Mietinkin miten rengas ja kuppi mahtuvat "sinne" ja miten hyvä ratkaisu se on?
Tuleeko läpivuotoa?
Meneekö rengas liian syvälle jos sinne tungetaan kuppi myös? Toimiiko rengas silti 100% jos kuppi on myös siellä tai jos rengas lilluukin kupissa?

Eikö rengas poisteta kuukautisten ajaksi, jotta tyhjennysvuoto voi tulla?

Viimeksi muokattu:
Tuleeko läpivuotoa?

Ei tule läpivuotoa ja hyvin ne sinne mahtuvat. Sulassa sovussa ;)

Viimeksi muokattu:
hmm:lle: rengas kyllä poistetaan, mutta minulla ei ainakaan vuoto ala heti seuraavana päivänä ja vastaavasti vuoto jatkuu, kun olisi aika laittaa uusi rengas!

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia, itse mietin samaa asiaa!!!

hmm:lle: rengas kyllä poistetaan, mutta minulla ei ainakaan vuoto ala heti seuraavana päivänä ja vastaavasti vuoto jatkuu, kun olisi aika laittaa uusi rengas!

Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia, itse mietin samaa asiaa!!!

niinpä tietenkin :D Rengas ei ole minulle tuttu (kuten varmaan arvasit) Qkuppi on, mutta toiv. saat muitakin rengas + Q kokemuksia.

Viimeksi muokattu:
Onnistuu :) Itse asetan ensin kupin ja sen jälkeen renkaan, eikä ole ollut ongelmia. Kuukuppikunnan sivuilla on myös lisää keskustelua aiheesta.

Miten se käytännössä onnistuu? mua nyt jäi kiinnostamaan tämä, kun parin viikon päästä on gynen käynti, jossa pitäisi keskustella ehkäisyn vaihdosta ja aiheena on juurikin rengas/kierukka.

Siis saatteko te jotenkin sen renkaan ujutettua kuukupin reunojen ohi emättimeen? Vai jätättekö sen renkaan sitten kupin "alle" ihan siihen emättimen suulle?

mulla kun kuppi on sisällä, niin ei onnistuisi mitenkään renkaan ujuttaminen siitä ohi ylemmäs emättimeen.

Viimeksi muokattu:
Itse käytin ko yhdistelmää pari vuotta. (Nyt olen ihan suunnitellusti raskaana, joten en tarvitse kumpaakaan). Itse laitoin renkaan ensin niin syvälle kun sormilla meni ja sitten kupin normaalisti sen alle. Muutaman kerran rengas jäi emättimen seinämän ja kupin väliin. Useimmiten huomasin sen samalla kun tarkastin, että kuppi on avautunut paikalleen. Silloin vaan regasta vähän syvemmälle ja uusi yritys. Pari kertaa tuli myös ohivuoto, kun en huomannt renkaan väliin jäämistä.

Kuppia pois ottaessa saa olla tarkkana, koska välillä rengaskin meinasi tulla pois tai ainakin valua turhan alas kupin mukana, mutta yleensä se kyllä jäi ihan paikalleen. Ja sitten vaan normaali pesu kupille ja uudestaan paikalleen.

Renkaanhan pitää olla emättimen limkalvoa vasten, joten homma ei toimi niin että renkaan laittaisi kupin sisälle ja sitten koko komeus emättimeen. Toisaalta renkaan ei tarvitse koskettaa emättimen limakalvoa koko matkaltaan ollakseen luotettava, joten ei haittaa vaikka pieni osa renkaasta olisi kupin sisäälläkin.

Yhteistyössä