Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;30191341:
Palkatkaa hoitaja! Ei niitä lapsia kannata tehdä ajatuksella, että joku muu ne hoitaa. Meillä esim. mieheni äiti kuollut jo ennen lapsemme syntymää, joten ei voinut häntä hoitajaksi laskea. Minusta on todella sääli ettei lapsemme saanut tuntea tätä hienoa ihmistä, omaa mummoaan. Hoitoavun menetystä ei ole tullut mieleen surra kertaakaan!
Aloituksen kysymykseen vastasin
Sisälukutaitoa kiitos, kuin lähinnä tuohon Akavan kommenttiin
:Kamalalta kuulostaa ettei isovanhemmat halua lapsia yökylään. Meillä minun vanhemmat oikein ruinaa lasta yökylään, ihan pienestä pitäen. Ja muutenkin pyytävät käymään ja hoitoon jne. Ja ottavat jos tarvitaan. Ja kamalalta kuulostaa sekin ettei ikinä pääse kahdestaan mihinkään. Surullista:
EN käsittääkseni vinkunut että jonkun muun pitäisi meidän lapset hoitaa.
Totesin vain että oma äitini ei hoida,
teki selväksi kun esikoistani odotin että hän ei sitten hoida,
eikä ole tarvinutkaan.
Kuten totesin miehen äidinkin tulevan meille yö- kyläilemään vaikka ensin oli niin omien sanojensa mukaan tulossa auttamaan ja kuvittelin että nyt onkin mukava kun saa rästi kotityöt tehtyä kun on anoppi paikalla,
mutta liikaa haaveiltu,
sillä anoppi ei osannut katsoa lasten perään sen enempää kuin olisi sitten pessyt
(nyt yhtenä esimerkkinä vain) ikkunat.
Perään katsomisella nyt tarkoitan lähinnä sitä että juttelee ja on kiinnostunut, jos kesken kotihommien joku lapsista haluaa vettä ei minun tarvi sitä lasia mennä antamaan vaan osaisi anoppi jne. normaalia pikku juttuja, ei mitään vaipanvaihtoja siis
Ihan on itse muksut hoidettu ja en valita,
niitä on sen verran kuin on ja hyvin pärjätty.
Ainut vaan harmittaa kun meillä lapsille nuo mummot on hiukan etäisiä,
toinen tulee 5tähden hotelliin meille ja toinen no lapset saa näkyä valokuvissa mutta kun meille tulee mummo kylään hän varmistaa mielummin että muksut on koulussa/kerhoissa/harrasteissa jotta ei ole tässä jaloissa pyörimässä.
Kyllä ymmärrän myös sen että oma äitini kuten anoppi on ihan eri vuosikymmenellä syntyneet ja anopilla on hyvin vahvasti asenne että naiset hoitaa lapset ja kodin,
se tuli selväksi jo silloin kuin meillä oli,
lapsi itki ja isä meni hoitamaan kun minä leivoin anopille tuoretta pullaa kun niin maistuisi.
Anoppi ottaa poikansa sylistä vauvan pois ja kantaa minun taikinaisiin käsiin kun se on katsos äidin hommaa hoitaa lapsi ja samaan aikaan ilmoitta että ei osaa auttaa kun pullan syömisessä joten hän ei voi auttaa leipomisessa,
silloin olin :kieh:
Ehkä se sitten on nyky mummoilta liikaa vaadittu kiinnostua oikeasti lapsenlapsistaan.
Ja ei, en tarkoita että tarvisi hoitaa, vaan edes kiinnostua,
jutella lapsille ja viettää vaikka sitä aikaa edes meillä kotona vaikka niin että itsekin olen kotona, mutta ei :/
Toinen mummo tosiaan varmistaa meille tullessaan ettei lapset ole kotona ja toinen tulee tänne kuin hotelliin ja sitten ihmettelee kun minä väsyn nopeasti hänen vierailuihin.
Lapset koettaa toiseen mummoon ottaa kontaktia mutta jos nyt televisiosta tulisikin se mukava sarja jota katselen kotona niin eikös niille lapsille riitä että mummo istuu sohvalla katsomassa teeveetä ja voisitteko te nyt olla hiljaa kun mummo katselee tämän sarjan.
Minä en valittanut kuinka emme pääse viikonloppu matkoille mieheni kanssa kahden, meillä oli lapset mukana häämatkallakin ja en valita,
vaan haluisin että mummot tekisi itse asialle jotakin olemalla lapsille mummoja ja läheisiä.
Sitä läheisyyttä ei oikein ansaita näyttämällä lapsille valokuvaa että tuon näköinen on mummosi joten piirustappa nyt hänelle äitienpäiväkortti,
tai muistappa vaikka joulukortilla.
En vaan ole enää jaksanut pitää kaunista perheidylliä päällä ja turhaan luoda lapsille kuvaa pullantuoksuisista mummoista joille voi mennä milloin vain tai mummo tulisi meille ja olisi lapsille seurana.
Ehkä sitten olen julma :/
Asia on meillä aika ajoin esillä lasten toimesta kun meillä lapset ihmettelee muiden kavereiden isovanhempia kuinka he saattavat olla isovanhemmillaan viikonkin kesälomilla, tai kuinka isovanhemmat on siellä harrasteiussa katsomassa lapsenlapsia,
niin ei meillä ole :/