pyytävät teillä mummot ym lapsia yöpymään tai ihan päiväksi vai pyydättekö itse?

• Viestiketjun aloittaja ilman hoitoapua
  • Ensimmäinen viesti
ilman hoitoapua
Eli miten on te kenen lapset pääsevät joskus jonnekin ilman vanhempia, pyydetään lapset sinne vai kysyttiin itse voivatko lapset tulla? Meidän lapset kun eivät todellakaan ole koskaan olleet yhtään yötä mummolassa tms ilman vanhempia..Lapsia monta 2-12 v, enkä todellakaan oleta että kukaan pyytäisi tämmöistä laumaa luokseen mutta kun todellakaan kukaan lapsistaei ole koskaan ollut missään yksin yöelämä. Toki koululaisille ollut kavereita meillä ja he kavereilla mut ei muuten..Kukaan ei ole ikinä pyytänyt lapsia luokseen ja en tosiaan ole kysynyt keneltäkään voivatko tai siis edes yksi tulla..Kun varsinkin kesällä tuntuu että kaikkien lapset on esim mummolassa tms..

Hhhh
Pyysit kyllä niitä vastaamaan, joiden lapset pääsee, mutta vastaan silti. Minun sisareni lapset pääsivät paljonkin mummolaan ja yh:lle sillä oli paljonkin tarvetta. Kun minä sain lapset, oli äitini jo niin sairas, etten edes ehdota lapsia sinne yöksi. Anoppilassa ei tunnu meidän lapset kiinnstavan, kun on niitä tytärtenkin lapsia. Eli ei pyydetä eikä me tuputeta. Pärjätään ilmankin, kun meitä on kumminkin kaksi aikuista.

Med
Ei ole koskaan kukaan pyytänyt. Lapset ovat nyt 8- ja 6-vuotiaat. Ihan kilttejä tavallisia lapsia ovat. Mummolassa ovat joitakin kertoja yöpyneet, mutta itse ollaan pyydetty.

"Sissi"
Joskus päivällä saattaneet Oma äiti ja iskä) ehdottaa hoitoapua, mutta öiksi ei koskaan, ite ollaan pyydetty, n. 3-4krt vuodessa ovat ottaneet yhdeksi yöksi hoitoon, kun ollaan pyydetty.

Anoppilassa lapset eivät ole olleet koskaan yötä. Eivätk edes kokonaista päivää, vain ihan kolme-neljä tuntia maksimissaan. Tämä siksi ettemme luota siihen että anoppi pärjää lasten kanssa asiallisesti kun parissa tunnissa menee jo ihan hurlumheiksi. Omille vanhemmilleni pääsevät sovittaessa. Yleensä ovat olleet pari-kolme kertaa vuodessa. Muuten saadaan hoitoapua kyllä aina tarvittaessa.

ilman hoitoapua
Siksi en ole pyytänyt kun tuntunut vaan että kai ne itse pyytäisivät jos voisivat ottaa jonkun yökylään. .Miehen vanhemma tai kuolleet mutta minun vanhemmat alle 60 vielä virheitä ihmisiä ja käydään heillä kyllä lasten kanssa mutta silloinkin hoidetaan itse ihan täysin lapset..Ja lapset ihan normaaleja lapsia, lasten puolesta harmittaa kun jäävät paitsi siitä että pääsisivät joskus jonnekin kylään yksin.Itse on lapset haluttu mutta en voi olla olematta kateellinen niille jotka pääsevät edes joskus miehen kanssa kaksin jonnekin. Me emme ole 12 vuoteen käyneet miehen kanssa kahdestaan missään..

"jen"
Mummo pyytää kokoajan. Heti kun synnytys ohi, haluaa hoitoon :D Mielellään ottaisi aina kun on vapaapäivä/loma. Ja tulee hoitamaan millon vain tarttetaan, jos ei ole töissä.

viera.s
Äitini asuu lähellä ja pyytää viikottain, lomalla useamminkin, lasta vierailulle päiväseltään. Yöksi ei ole pyytänyt kuin joskus, kun lapsi on kylässä ollessaan itse sitä ehdottanut. Ottaa kuitenkin yökylään aina tarvittaessa, jos pyydetään.

Miehen vanhemmat asuu vähän kauempana, eivätkä sillä tavalla konkreettisesti kyläilyjä ehdota että pyytäisivät lasta tiettynä päivänä kylään, mutta yleisesti ovat sanoneet että mielellään hoitavat. Ja ollaan heille sitten toki lasta hoitoon annettukin. Miehen äiti voi hoitaa lasta myös arkisin tarvittaessa, koska on jo eläkkeellä.

Isäni on usein pyytänyt lasta viikoksikin kylään, mutta hänelle ei anneta ja on onneksi jo vähän luovuttanut asian suhteen, eikä ole vähään aikaan kysellyt.

Blue
Pyydetään silloin kun on tarvis. Ei oleteta että heidän pitäisi ajatuksia lukea.

Pyytelevät välillä itsekin, varsinkin reissuille, ja välillä lapset itse pyytävät.

Kaikki saavat siis tässä suvussa suunsa auki jos on tarvetta.

Siksi en ole pyytänyt kun tuntunut vaan että kai ne itse pyytäisivät jos voisivat ottaa jonkun yökylään. .Miehen vanhemma tai kuolleet mutta minun vanhemmat alle 60 vielä virheitä ihmisiä ja käydään heillä kyllä lasten kanssa mutta silloinkin hoidetaan itse ihan täysin lapset..Ja lapset ihan normaaleja lapsia, lasten puolesta harmittaa kun jäävät paitsi siitä että pääsisivät joskus jonnekin kylään yksin.Itse on lapset haluttu mutta en voi olla olematta kateellinen niille jotka pääsevät edes joskus miehen kanssa kaksin jonnekin. Me emme ole 12 vuoteen käyneet miehen kanssa kahdestaan missään..
No eikö lapset itse pyydä päästä mummolle, jos isoin kuitenkin on jo 12 vuotias vai onko se vaan kääntynyt niin, että kun ei koskaan ole päässyt ei älyä sellaista ehdottaa?

ilman hoitoapua
Eivät lapset ole koskaan pyytäneet päästä, ehkä eivät "osaa" pyytää kun eivät koskaan ole olleetkaan..Mutta olen kyllä huomannut miten juuri kesällä isommat sanoi monesta kaverista että ne ei voi olla koska ovat mummolassa..Jotenkin pahalle tuntuu. .Ja vaikka käy se ääni minun vanhempien luona 80km päässä semmoisia viikonloppu reissuja aina silloin tällöin nii ei ukki ja mummo mitääntouhua llasten kanssa..Joo en tiedä mitä tällä valituksesta saavuttanut. .

Meillä näin
Meillä molemmat isovanhemmat asuvat lähellä ja kummatkin pyytävät aika usein vanhempaa lasta (4-vuotias) päivä- tai yökylään. Kolmevuotiaasta asti on yökyläillyt ehkä kerran tai kaksi kuussa, yhden tai kaksi yötä kerrallaan. Nuorempi (1,5-vuotias) on ollut kaksi kertaa yön yli isovanhemmilla yhdessä isomman kanssa, sitä on itse pyydetty omien menojemme takia. Sellaista hoitoapua ei "tyrkytetä", että tarjoutuisivat ottamaan molemmat lapset yhtäaikaa, mutta aina se on järjestynyt, jos on pyydetty. Muutoinkin meidän lapsilla on kyllä ihanat isovanhemmat, sellaiset jotka aidosti välittävät ja rakastavat ja näyttävät sen.

"Lotta"
Lapsi on nyt 2v. Kaikki isovanhemmat ovat työssäkäyviä ja luotettavia, asuvat tunnin ajomatkan päässä.

Pari kertaa ollaan pyydetty hoitoapua työpäivän ajaksi kun ei olla saatu muuten järjestettyä.
Huvin vuoksi ei olla hoitoapua pyydetty.

Ja koskaan ei isovanhemmat ole itse pyytäneet lasta hoitoon.
Jos haluavat nähdä, kysyvät voisiko meille tulla kylään.

Tarkoitus olisi tehdä miehen kanssa yhden yön reissu johon pyydämme mummoa hoitamaan. Uskon kyllä että hän suostuu.

Me pyydetään jos on jotain menoa yms ja muuten lapset älläävät itse yökylään tai sitten isovanhemmat pyytävät. Meillä on joakinen käynyt noin vuoden iästä säännöllisesti yökyläilemässä,joten osaavat kyllä pyytää ja haluta itsekkin. Ja olen hyvin kiitollinen että esim mun vanhemmat huolivat kaikki neljä kerrallaan,se kun ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys.

Vieraas
Mummoloissa eivät ole koskaan oleet ilman vanhempia paitsi äitini luona jonkun kerran tunnin pari kaupassa käynnin ajan. Ollaan käytetty palkattuja lastenvahteja, jotka ovat tulleet meille kotiin hoitamaan lapsia. Kouluikäisenä lapset ovat olleet satunnaisesti kaveriden luona yötä, yksi on ollut parin kaverin mökeillä. Leireillä ovat olleet joskus.

Kun teillä on useampi lapsi, niin palkatkaa tekin hoitaja kotiin. Ekat kerrat vovivat olla lyhyen aikaa. Käytte mihen kanssa syömässä, elokuvissa tms. Myöhemmin voitte ola vaikka yön yli poissa. Lapset kyllä pärjäävät hyvin, mutta itseltä alkuun pääsy ja järjestelyt vaativat enemmän.

akava
Kamalalta kuulostaa ettei isovanhemmat halua lapsia yökylään. Meillä minun vanhemmat oikein ruinaa lasta yökylään, ihan pienestä pitäen. Ja muutenkin pyytävät käymään ja hoitoon jne. Ja ottavat jos tarvitaan. Ja kamalalta kuulostaa sekin ettei ikinä pääse kahdestaan mihinkään. Surullista.

"jep"
Aika kamalaa että on näin yleistä ettei isovanhempia enää kiinnosta lapsenlapset. Meidän lapsia on pyydetty pienestä pitäen yökylään, useammaksikin yöksi. Ja pyydetään myös itse jos on tarvetta tai vain huvin vuoksi. Omat vanhemmat asuu melko lähellä joten se on helppoakin. Myös isänsä äidillä olleet öitä. Ja meillä ei yhden yön takia lähetetä lapsia reissuun, vähintään kaksi ettei aika mene ihan hukkaan.

Taitaa olla nää itsekkäät isovanhemmat jo enemmän sääntö kuin poikkeus :(

,,,,.
Ei ole kummankaan vanhemmat koskaan pyytäneet lapsia yökylään. 1-2 krt vuodessa on kysytty yhdeksi yöksi. Siihen ovat suostuneet, joskus vaan huomattu, et sekin harmittaa.

Yhteistyössä