PYYTÄÄKÖ tms. teidän isovanhemmat lapsia hoitoon? Surku tulee välillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yuyu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yuyu

Vieras
kun kuulee että toisilla isovanhemmat oikein haluaa ja kinuaa lapsia hoitoon. Meidän isovanhempia ei kiinnosta :( . Pitkin hampain ovat pakon edessä suostuneet pari kertaa 4 vuoden sisällä. Ja jotenkin nihkeästi suhtautuvat, aivan kuin eivät rakastaisi lapsenlapsiaan. Kadehdin perheitä, joiden lapsilla on niin ihanat isovanhemmat. En vain vanhempien kannalta vaan nimenomaan lasten kannalta, tuntevat itsensä varmasti rakastetuiksi.

Eivät pyydä.

Auttavat jos kysytään apua, mutta jotenkin ei tee mieli kysyä kuin jos on joku pakko: hammaslääkäri tai tämän tulevan vauvan ultra mihin lasta ei voi ottaa. Pari kertaa vuodessa ollaan kaksin niin, että lapsi on yön miehen vanhemmilla mutta minulla on aina tunne että eivät vain kehtaa kieltäytyä.

Ei pyydä koskaan.
Ei edes kylään.
Käyvät meillä vain pikaisesti pyörähtämässä syntymäpäivillä.
Harvoin, kerran pari vuodessa pakkotilanne, että mukulat olis saatava pariksi tunniksi hoitoon niin siitäkin tulee jo itselle huono omatunto kun joutuu erikseen kysymään saako lapsia tuoda hoitoon pariksi tunniksi.
Sitten ovella ollaan niin väsyneen näköistä, että tekis mieli ottaa lapset mukaan ja lähteä. Tai se, että nukutaan sohvalla kun lapset katsoo vieressä tv:tä.

No eivät pyydä, mutta mielellään ottavat kun pyydetään. Se olisi mukavaa, jos esitäisivät halunsa hoitaa lasta, mutta ehkä heillä on tapana vain odottaa että tarjoamme lasta heille hoitoon.

Ikinä ei ole moista ihmettä tapahtunut. Edes silloin kun oli vain yksi lapsi. Anoppi sentään muistaa synttärit, oma äiti ei saa lähetettyä edes korttia.

Eivät pyydä, eivätkä ota vaikka pyydämme. Kovasti kyllä pitävät lapsen lapsistaan ja esim.jouluisin tulee niin paljon lahjoja että siinä ei enää ole mitään järkeä. Sitä konkreettista hoitoapua ei vaan saa koskaan...

Ei siinä, itsehän olemme katraamme tehneet ja hoidamme sen kyllä! :) Kyllä sitä silti välillä kaipaisi parisuhdeiltaa... Ehkä 18vuoden päästä sitten! :xmas:

Lapset siis 3,5v. 2v. ja 2kk

Niin ja lisäys, että meillä on kyllä lapset vielä niin pieniäkin että johtunee siitäkin. Isommat on olleet pari kertaa (toinen mun vanhemmilla ja toinen miehen vanhemmilla). Kolmatta nyt en vielä antaisikaan.

Kyllä, mutten pidä anopistani niin en mielelläni anna hoitoon. Nyt joku sanoo, että kyllä lapsella pitää silti olla suhde mummoon vaikken minä hänestä pidä, mutten tahtoisi että lapsi saa liikaa vaikutteita siltä ihmiseltä.

Anoppi koitti eilen pakottaa meitä jättämään viikon ikäisen vauvan hänelle hoitoon... Ikävää, jos isovanhemmat eivät halua viettää aikaa lastenlastensa kanssa, mutta ikävää on myös hoitoavun ja neuvojen väkisin tuputtaminen.

Omat vanhempani asuvat toisella puolella Suomea ja heillä on vielä pitkät työpäivät ja kaksi lasta kotona, joten en odota heiltä hoitoapua, mutta varmaan lapsen ollessa isompi he ottavat hänet joskus vaikka kesälomalla vähän pidemmäksi ajaksi hoitoon.

Miehen vanhemmat sanovat joskus isännän tytöstä, että voisivat ottaa sen hoitoon. Mutta ei niille tohdi sitä antaa, kun hyvä jos saavat itse ruokittua itsensä. Lapsen hoito ei heiltä onnistuisi. Kuopusta (2 v eivät ole koskaan pyytäneet).

Oma äitini on pyytänyt joskus kuopusta kylään/hoitoon, mutta lähes joka ikinen kerta siitä tulee tappelu. Yleensä siitä, kun huomautan vääränlaisesta ruoasta tai hän huomauttaa minun vääränlaisista hoitotavoista. Oma isäni asuu niin kaukana, ettei ole pyytänyt, ja tuskin sillä edes kiinnostaisikaan, kun ei ole omat lapsetkaan aikoinaan kiinnostaneet.

Tasan yksi yö ollaan miehen kanssa kahteen vuoteen saatu viettää aikuisten kesken. Silloin kuopus oli kummitädillään, joka kyllä ottaa mielellään. Ei vaan viitsi liian usein häntäkään vaivata, kun hänellä on omakin lapsi. Miehen sisko ottaisi, mutta asuu liian kaukana. Minun sisko ei ottaisi, koska näkee lapsissa liian paljon vaivaa ja haluaa nukkua kunnon unet...

Minun vanhemmat pyytelevät aina koko perhettä käymään mutta ei heille voi lasta hoitoon jättää eivätkä lasta hoidettavaksi ottaisikaan.Monta kertaa olen pyytänyt apua lapsen hoidossa esim. migreenin takia kun mies ei pääse kesken työpäivän kotiin niin eivät voi auttaa.
Miehen vanhemmat hoitaisivat mielellään mutta asuvat kaukana.
Kyllä välillä surettaa kun omat vanhemmat on mitä on mutta itse olen lapsen halunnut ja itse sen myös hoidankin!

Yhteistyössä