Pyykkikysymys (pikapesua käyttävät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkimuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkimuija

Vieras
Millaisia vaatteita te pesette pyykkikoneen pikapesulla? Meillä koneessa 15 minuutin pikapesuohjelma, jonka voi säätää joko 30 tai 40 asteeseen. Olen pessyt sillä lähinnä lapsen kuravaatteet tai jotain huiveja, mutta muuta käyttöä en ole juuri keksinyt. Ohjeiden mukaan sillä olisi hyvä pestä urheiluvaatteet, mutta meillä ei noin alhaisissa lämpötiloissa niitä kyllä pestä...
Olen miettinyt, kun pesen kuitenkin sisävaatteet jokaisen käyttökerran jälkeen niin olisikohan järkevää pestä esim. lapsen paidat ja housut tuolla pikapesulla 40 asteessa? En tarkoita siis tahraisia vaatteita, vaan sellaisia joita on päivä pidetty päiväkodissa, eivät ole oikein likaisia eikä puhtaitakaan.
Onko sillä suuri ero, jyllääkö kone sen 15 min vai tunnin kun lämpötila on kuitenkin sama? Lisähuuhtelun tuohon ohjelmaan saa ja sitä käytänkin joka ohjelmassa.

Mä en itsee myöskään oikein osaa käyttää tuota pikapesua. Urheiluvaatteet olen laittanut toisanaan heti käytön jälkeen. Niin a uimapuvut uimahallissa käynnin jälkeen, niin tietty kesällä toisinaan...

Mutta siis mullekin saa kertoa mihin tuota pikapesua voi käyttää

No sellaisia, mitkä ei vaadi 60 pesua. Päivän pidetyt vaatteet (tarviiko niitä edes pestä jos ovat vielä puhtaita), takkeja, ulkohousuja, hanskat, pipot, huivit, verhot, villapaidat, villatakit, villasukat, pehmolelut.

no itse en käytä ihan vartin ohjelmaa millekkään pyykille, mutta meillä pikapesuun yhdistettynä tehohuuhtelu ja kunnon linkous kestää puolituntia ja sillä vedän kyllä läpi kerran jalassa kälytettyjä farkkuja tai just noita lasten puolipuhtaita vaatteita.

Käytän pikapesua usein ekstratoiminnoilla eli laitan lisä- tai tehohuuhtelun varsinkin jos jotain likaista ulkovaaatetta johon olen laittanut myös reilusti pesuainetta, sen lisäksi voi valita voimakastoiminnon likaiselle pyykille. Jos laittaa lisätoimintoja niin kestää tunti hiukan alle tai yli. Lisähuuhtelun laitan lähes aina.
Ja uudet vaatteet yleensä pesen pikana, paitsi vauvan vaatteet ja lakanat yms 60 asteessa.

Pikapesulla menee suihkuverho, verhot, pikkulikainen vaatepyykki, uikkarit, rintsikat, pehmolelut.

Meillä neljänkympin pikapesu kestää 20 min ja täyttömäärä saa olla 1,5kg.
Kolmenkympin ohjelma kestää 15 min ja sama täyttömäärä.

Yhteistyössä