Pyykkikone & pesujauhe -kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Heip. Meillä on Miele Novotronic W 507 pyykinpesukone ja manuaali hukassa. Yleensä käytössä on nestemäinen pesuaine ja pesupallo, mut nyt pitäis annostella pesujauhetta. Vauva tulossa ja ostin MiniRiskiä.... Koneessa on pesuainelokerot I ja II, kumpaan laitan pesujauheen? (Maalaisjärki sanois että I on esipesua varten ja II on normaaliin pesuun.)

Mitä pesuainetta käytätte vauvan pyykissä?

Meiän pesukoneessa on ainakin juurikin noin ne lokerikot että 1.luukku on esipesuun 2.luukku on normipesuun,3 on muistaakseni kloorille/kloriitille/valkaisuaineelle ja 4.luukku on huuhteluaineelle.

Meillä on pesuaineena LV:n kirjopyykin pesuainetta. Myös hajusteeton ja herkälle iholle + EI sisällä zeoliittia:)

Minä laitan pesujauheenkin pesupallossa koneen sisälle. Annostusta tosin pienennän jonkin verran. Hyvin on toiminut.

Minä käytän kaikessa pyykissä Erisania, on hajustamaton, fosfaatiton ja zeoliititon sekä hinta-laatu -suhteessa ok.

II-lokeroon laittaisin pesuaineen. Aluksi pesin vauvanpyykin muistaakseni sensitive Omolla, mutta kun lapselle tuli iho-ongelmia, siirryttiin LV:hen ja sillä pesen edelleen kaiken pyykin.

Älä käytä pesuainetta jossa zeoliittia. Ja laita jauhekin suoraan rumpuun, vaikka pesupallossa, näin mua ohjeisti mielen huoltomies, meillä tosin erimallinen miele mut miele kuitenkin.

Zeoliititonta pesujauhetta on mm. Serto, jota itse käytän. Annostuksena käytän ruokalusikkamittaa, eli jauhetta laitan koneelliseen 15 ml. Nestemäisen pesuaineen laitan pallossa suoraan rumpuun, jauheen laitan koneen pesuainelokeroon. Huuhteluaineen laimennan aina vedellä noin 1:1 tai 1:2 (1 osa vettä, 1-2 osaa huuhteluainetta), huuhteluaine tulee näin ohuemmaksi, eikä jämähdä lokeroon ja putkiin. Hoitaa asiansa hienosti laimennettunakin ja riittää pidempään.

Yhteistyössä