pyykinpesukoneen pesu

Kertyykö muilla pyykinpesukoneen tiivisteiden väliin ikävää harmaata likaa (löllöä)? Millä putsailette sitä? Itse silloin tällöin, ehkä kerran kuussa tai hiukan harvemmin pesen koneen tyhjänä kuumalla lämpötilalla. Kohta likaa on kuitenkin taas.

meillä HomCarella on aivan mahtava zeoliititon, fosfaattipulveri, joka ei tuki konetta, pitää koneen puhtaana!!
lisätietoa www.homcare.fi.
Itse olen etelä-pohjanmaalta, jos et asusta tässä lähettyvillä, niin löydät tuolta homcaren kotisivuilta lähimmän jälleenmyyjän yhteystiedot, jonka kautta pulveria voit ostaa! ;)
SUOSITTELEN KOKEILEMAAN!!<br><br>

Mä käytän vain ja ainoastaan nestemäistä pyykinpesuainetta. Näin kerran ohjelman että jauheissa oleva zeoliitti rikkoo uudetkin koneet jos ei muista tasaisin väliajoin pestä 90 asteessa tyhjää konetta. Se zeoliitti jotenkin kasaantuu koneeseen.. :eek:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2006 klo 10:45 -piija- kirjoitti:
Mä käytän vain ja ainoastaan nestemäistä pyykinpesuainetta. Näin kerran ohjelman että jauheissa oleva zeoliitti rikkoo uudetkin koneet jos ei muista tasaisin väliajoin pestä 90 asteessa tyhjää konetta. Se zeoliitti jotenkin kasaantuu koneeseen.. :eek:
jep, tästä syystä kannattaakin pestä esim. HomCaren zeoliitittomalla fosfaattipulverilla!! Kone pysyy kuin uutena. ;)
Jos on pessyt tavallisilla pulvereilla ennen Swipen pulverilla pesua, niin kannattaa tosin 1/2 mitallista laittaa pyörimään tyhjään koneeseen 90-95 asteeseen, niin lähtee koneesta kaikki ylimääräiset saostumat.!!

Ei se Swipen White-pesujauhe ole mikään oikotie onneen pesukoneen puhtaanapysymisen suhteen.

Itse olen käyttänyt sitä vuodesta -94 eli saman ajan mitä tuota pesukonettakin ja keväällä vasta putsasin tiivisteiden välistä moskaa pois.

Itse pesuaineeseen olen ollut erittäin tyytyväinen, puhdistaa pahatkin tahrat, mutta katteeton lupaus ikipuhtaasta pesukoneesta kannattaa jättää pois =) ellei siis halua tulla itse putsaamaan asiakkaan konetta... Ei se fosfaattikaan ihan kaikkeen pysty.

Suht hyvänä on kone nyt pysynyt. Itellä on käytössä pesuaineena zeoliititon ja tykänny olen. Ens puhdistin koneen sen mukana tulleella puhdistusaineella ja ennen sitä puhdistin ihan liinalla tiivisteet koneesta. Zeoliititon pesuaine säästää konetta ja vähentää keräytymiä, joten sellanen ihan hyvä valinta. Huuhteluainetta en itse käytä, mutta vähän etikkaa huuhteluun aina välillä - kyllä. Lisäksi n. kerran parissa kuussa pyöräytän jonkun lakanan tms. 90 asteessa ja etikka huuhtelulla.
Kävin tossa just tiivisteet läpi ja olivat yllättävän siistit eikä koneessa ole ainakaan enää kauhean tunkkaista tuoksua.
Ja kun oikeen merkkejä pitää urakalla kehua ni täs mun mainos:

Zeoliititon pesuaine ja etikka-Rajamäen -totta kai! :D

Yhteistyössä