Pyykinpesukone haisee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YÖK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YÖK

Vieras
Olen jo vuosia pessyt pyykin nestemäisellä pesuaineella. Puolitoista vuotta sitten, ostin kokeilumielssä muutaman paketin pulveria, kun se on halvempaa. Toimi ihan ok, mutta pesukone rupesi haisemaan aivan järkyttävältä. En osannut yhdistää sitä silloin pesuaineeseen, vaan ajattelin että se nyt vaan johtuu siitä kun koneella jo pari vuotta ikää. Hajun sain pois sitruunahapolla, ja jatkoin entiseen malliin nestemäisten pesuaineiden käyttöä. No, nyt sitten ostin reilu viikko sitten pulveria, kun se tosiaan taitaa olla edullisempaa. Ja herra varjele : Huomasin tänä aamuna että pesukone lemuaa kuin viemäriverkosto!!! Aivan järkyttävä lemu!!!!!!!!!!!!!!
Jäinkin miettimään että hetkinen, onko tällä pulverimaisella pesuaineella joku yhteys tähän hajuun??? Sillä tässä välissä kun olen käyttänyt vain nestemäisiä pesuaineita, ei koneessa ole ilmennyt mitään hajuongelmia.
Eli molemmilla kerroilla kun olen kokeillut siirtymistä pulvereihin, niin kone on alkanut haisemaan kuin eläimen raato :(

Mikä mättää??

KOKEMUKSIA??

ei oo tollasesta kokemusta, mutta onko mahdollista että koneeseen jää likavettä? oletko tarkastanut nukkasihdin? koneen tiivisteissäkin voi olla hometta, mutta en tiiä sit aiheuttaako se kuvailemaasi hajua.

koneeseen voipi jäädä jotain pesuaine jäämiä tiivisteisiin yms kun pesee pulverilla joka ei imeydy kunnolla veteen. Halvat pulverit käyttäytyy joskus näin. Kun me aikanaan ostettiin pyykkikone, niin myyjä kehotti välillä pesemään kone tyhjillään tai esim yksi pyyhe vaan 90 asteessa. Se puhistaa koneen sisuskaluja kuulemma. Näin olen välillä tehny eikä ole hajut haitannu sitten.

Oletko tarkistanyt että koneen letkussa joka tulee viemäristä on hajulukko eli vettä jossain kohti letkua jos ei ole viemäristä tuleva haju tulee suoraan koneeseen?

pese kuumimmalla ohjelmalla tyhjillään ja laitat vain hieman etikkaa. sen jälkeen vielä peset kerran tyhjillään ilman mitään aineita..ja taas kuumimmalla ohjelmalla.

Se on zeoliittiä ja kone täytyy pestä tietyn väloajoin että hajun saa pois. Oon itse kerran kuussa putsannu pesuainelokerot ja sihdin sekä pessy koneen ulkou ja sisältä. Laitan koneen vielä lopuksi pyöriin 95c:seen. Haju lähtee, mutta tulee taas ajan kans takas..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on zeoliittiä ja kone täytyy pestä tietyn väloajoin että hajun saa pois. Oon itse kerran kuussa putsannu pesuainelokerot ja sihdin sekä pessy koneen ulkou ja sisältä. Laitan koneen vielä lopuksi pyöriin 95c:seen. Haju lähtee, mutta tulee taas ajan kans takas..

Ok. Mutta käytin pitkään nestemäistä pesuainetta(vuoden), ja hajuongelmaa ei ollut. Ja nyt pulverin myötä lemu tili viikossa...niin edelleen mietin että voiko pulverit olla haitallisempia koneelle??