Pyykin pesusta, kertokaas

Poika muistaakseni noin 2v kun siirryttiin "tavalliseen" pesuaineeseen. Tyttö nyt 1,5v kun aateltiin koittaa eikä mitään vielä ainaskaan ole tullut. Huuhteluainetta en ole käyttänyt mut nyt ajattelin ostaa jotain mietoa.

meidän äiskä

Meillä on poika kohta 5 v ja mulle ei ole tällainen kysymys tullut edes koskaan mieleen =)
Pyykit on pesty aina samalla tavalla, tosin en itse kovin hajustetuista pesuaineista ole koskaan välittänyt.
Ei ole onneksi mitään allergioita ollut eli emme ole joutuneet pohtimaan asioita siltä kantilta.

Jaa, minä kun olen luullut, että vähintäänkin vauvaikäisten pyykit tulee pestä tuoksuttomilla ym. "allergiattomilla" pesuaineilla eikä olisi pahitteeksi pestä vielä vähä vanhemmankin. No, tuskinpa tuosta ainakaan haittaa on ollu.

keroonpas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 19:04 pyykkäri kirjoitti:
Jaa, minä kun olen luullut, että vähintäänkin vauvaikäisten pyykit tulee pestä tuoksuttomilla ym. "allergiattomilla" pesuaineilla eikä olisi pahitteeksi pestä vielä vähä vanhemmankin. No, tuskinpa tuosta ainakaan haittaa on ollu.
Riippuu lapsesta.
Esikoisella oli kuiva iho eikä edes mikä tahansa allergiatestattu hajusteeton superhyper-sensiteveplus-hellävarainen pyykkipesuaina + huuhteluaine kelvannut, vain yksi merkki, se toinen ei, en muista enää kumpi.

Lisäksi koneeseen piti aina valita tuplahuuhtelu.

VAikkei ollut edes allerginen oikeastaan..
Tavalliseen pesuaineeseen on siirtynyt vasta aikuisiällä, kouluikäisenäkin piti huuhteluaine välillä ottaa taas allergiatestattu, kun iho meni huonommaksi, välillä sieti tavallisia..

Nyt tämä nuorin on muuten kyllä allerginen, mutta pyykinpesuaineet on aina olleet samat kuin muillakin, tosin huuhteluaine on hajusteeton ja muutenkin on ollut "mietoja" pesuaineta, esim.ariel ja persil haisee niin vahvalle ettei voi käyttää, en voi olla kylpärissä sen jälkeen kun näille pesty pyykki on kuivumassa.

Mä oon pessy molempien lasten pyykit ihan tavis pesuaineilla, tällä kakkosella oon käyttäny huuhteluainettakin. Musta on turhaa maksaa erikoispesuaineista jos ei iho-ongelmia oo, eli meillä käytetään esim Omon "superhyper megapakkauksia" =) . Niin ja ihan vastasyntyneestä asti kaikki perheen pyykit samassa koneellisessa.

Yhteistyössä