Pyykin kuivaus??

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Taloyhtiön säännöissä lukee, että pyykkiä ei saisi kuivata kylpyhuoneessakaan. Taloyhtiöllä on pesutupa ja kuivaustilat, mutta kuivaustiloja ja -rumpuja ei saisi käyttää ellei pese pyykkejään taloyhtiön pesukoneessa. Meillä on oma pesukone, ja taloyhtiö tiedottaa säännöllisesti varkaista pyykkituvallla... ei innosta maksaa siitä ilosta, että menettää vaatteensa.

Tämän valtavan talokompleksin pihoilla olisi kyllä kuivausnaruja, mutta niiltäkin varastetaan säännöllisesti pyykkiä eikä yhtäkään narua ole esimerkiksi meidän ikkunan alla niin, että näkisi omat pyykkinsä. Ei huvita myöskään mennä tunneiksi vahtimaan pyykkejä pihalle, kun on muitekin kiireitä.

Ei ole pihaa eikä parveketta, pitääkö elää paskaisissa vaatteissa vai missäs ne pyykit kuivataan?

ap.
[QUOTE="vieras";26883411]Olkkarissa?[/QUOTE]

Mun mielestä niissä säännöissä luki, että ei saa ollenkaan kuivattaa kotona, eikä erityisesti kylppärissä. Olis varmaan pitänyt muistaa laittaa tää aloitusviestiin... siksi mun onkin tosi vaikea ymmärtää, missä ne pyykit sitten pitäisi kuivaa? Edellisessä asunnossa alkoi laminaatit kupruilemaan kun kuivatimme olohuoneessa, toisaalta ne oli kyllä ihan päin honkia asennettu...

Missä muut kuivaa pyykkejään? Voiko sisällä kuivaamisesta tulla homevaurio?

Meillä makkarissa, kesällä hyvällä ilmalla ulkona terasssilla.
Ei meillä ole koskaan missään säänöissä lukenut ettei saisi pyykkiä kuivattaa kotona. :O
Outoa tuolainen sääntö.

"Vieras"
Ennen kuivausrummun ostoa, edellisessä kämpässä pyykit kuivui olohuoneessa. Ei mahtunut muualle.
Välillä vein alakerran kuivaushuoneeseen, kun oltiin maksettu se pantti. Pesin siis välillä lakanoita talonkoneissa kun mahtuu paremmin. Myös ulkona kuivatin, tosin meillä ei ihan tuollainen " ympäristö" ollut että kukaan mitään pyykkejä olisi pöllinyt.
Kannattaisko muuttaa, isompaan, parvekkeelliseen tms. asuntoon. Tai ostaa ees se kuivuri.

ap.
[QUOTE="Vieras";26883485]Kannattaisko muuttaa, isompaan, parvekkeelliseen tms. asuntoon. Tai ostaa ees se kuivuri.[/QUOTE]

Mies ei suostu muuttamaan ainakaan kahteen vuoteen mihinkään, kun juuri muutettiin. Ei kyllä itseäkään huvita... ja tässä kämpässä on hinta kohdallaan.

Ehkä mä sijoitan sitten jatkossa sen pyykkitelineen ranskalaisen parvekkeen avatun oven eteen... kylppäriin on alkanut tulla sellaisia tummia läikkiä seiniin kun siellä olen kuivattanut, ei taida ilma kiertää siellä kunnolla vaikka on ikkuna ja tuuletusventtiili.

vier
[QUOTE="veera";26883863]Ööh, meinaako isännöitsijä tehdä tupatarkastuksia kun ap noudatatte sääntöjä niin tarkasti?[/QUOTE]

Ei, mutta jos tulee mitään kosteusvauriota niin kaikki korjaukset maksatetaan surutta asukkailla, tai näin olen kuullut. Ei olis varaa sellaiseen lystiin, niin halusin kuulla muilta vinkkejä missä ja miten se pyykki sitten pitäisi ns oikeaoppisesti kuivattaa.

Yhteistyössä