Pyyhin taaperon pyllyn kakkaamisen jälkeen ja paperiin jäi verta...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis ihan kirkasta verta, että ei siis mistään "syvemmältä" silloin tule ja kakassa ei ollut verta. Käytettiin aikaisemmin lääkärissä tyttöä kun välillä kakkaamisen jälkeen on itkenyt. Sanoin että voi olla haavaumia ja suositteli käyttämään välillä tarpeen mukaan Levolacia ja kuitupitoisempaa ruokaa vielä, vaikkei kakka mitenkään järi kovalla ole. Tulee ensin kovempi nappula ja sitten löysempää.

Mutta siis tartteeko tuosta verestä nyt enempää vielä huolestua? Kakkasi tässä illlala toisen kerran eikä verta enää jäänyt paperiin.

Lapsella ikäää 1,5v.

Meidän tytöllä on tullut muutamia kertoja verta kakatessa. Tytön vatsa menee helposti kovalle ja neuvolassa sanottiin että voi olla peräpukamia, mutta ei niille tehdä mitään, jos veren tulo on aivan satunnaista. Ruokavalion pitäminen hyvänä on tärkeää ja runsas juominen myös.

En huolestuisi, kun veri on kirkasta, eikä siis se uloste ole veristä, vaan se on erillään. Joku haavauma peräaukon suulla tai heti siinä sisäpuolella. Onhan noita aikuisillakin. Ja kerran on kakannut sen jälkeenkin ilman verta, niin älä huoli!

Kiitos teille! Mä seurailen tilannetta ja jos jatkuu yhtenään, niin sitten käytävä lääkärissä. Täytyy vielä enempi yrittää panostaa tohon kuitupitoiseen ruokaan!

Kyllä meillä meni melko kauan ennen kuin päästiin hoitoon kun oli verta ulosteessa. Sanottiin että menee lapsilla ohi seurannassa. Menikin siihen että tuli pelkkää verta ja sitten päästiin jo hoitoon! Sanottiin että jos lapsen yleiskunnossa ei muutoksia niin ei hätää. Allergia sitten osottautu syyksi. Eli pikku viiruista ei kannata todellakaan huolestua, se on vaan haavauma joka paranee itsestään ellei kova uloste jatku.

meillä 3vuotiaalla on hiukan näkynyt verta(?) potassa kun oon tyhjännyt sen mut oon pessyt pyllyn aina ettei ärtyynny pyyhkiessä. mietin että voi hyvin olla vaan siitä johtuvaa kun joskus punnaa niin paljon että kakka tulee...kovalla ja laittaahan se aikuisenki takamuksen punasex jos kovalla!!
et en oo huolestunut kun ei mitenkään näkyvästi ja usein näy....

Meillä yhdellä lapsella tekee saman joskus. Meillä kanssa asia korjaantuu aika pian kunhan kakka saadaan löysemmäksi. Olen myös rasvannut bepanthenilla pyllyreiän ihoa, sekin rauhoittaa ja ei tule niitä pieniä haavaumia lisää. Levolac on myös hyvä pehmittäjä. Sitä lapsi suostuu ottamaankin ihan hyvin (hyvän makuinen).

Söikö Muksut-sosetta? Hiivauute siinä vois aiheuttaa...
http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Yll%C3%A4tys+j%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6st%C3%A4/HS20080124SI1AR013p5

Yhteistyössä