PYYDÄN APUA: siirron jälk.turvotus ja supistelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Purkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Purkkis

Uusi jäsen
01.05.2010
2
0
1
On viikonloppu ja lääkäriä en saa kiinni, löytisikö neuvoja täältä?

Minulle siirrettiin yksi alkio lyhyen hoidon jälkeen. Lyhyeen hoitoon päädyttiin, koska mulla on taipumusta hyperiin ja edellisestä lyhyestä hoidosta tulin raskaaksi, josta yksi lapsi.

Lääkkeenä myös nyt oli Menopur matalilla annoksilla ja Orgalutran yhtenä päivänä, irrotuspiikkinä Pregnyl. Saatiin vain kaksi alkiota, joista toinen selvisi. Nyt alkionsiirron jälkeen Lugesteronin lisäksi tukihoitona on käytössä Pregnyl 1500 IU kolmen päivän välein noin viikon ajan, pistettävä kolme piikkiä.

Kaksi olen näistä Pregnyl piikeistä jo pistänyt ja huomenna pitäisi pistää viimeinen piikki. Mulla on kuitenkin ollut vatsanalueen turvotusta varsinkin eilen, silloin oli jopa hieman vaikeaa hengittää. Join paljon vettä (varmaan viisi litraa) ja nyt turvonnut olo on hieman helpottanut. Lääkäri sanoi, että kun saatiin vain pari alkiota, niin ei pitäisi hyperiä tulla, mutta tuleeko hyper nyt kuitenkin? Silti ajattelin sen viimeisen pistää.

Vatsalihaksia tai kohtua vähän supistaa tai kramppaa koko ajan, en oikein tiedä kumpaako supistaa. Kipulääkkeitä en ole tarvinnut ottaa, kun varsinaista kipua ei ole. Alkion siirrosta on nyt viikko aikaa.

Mistä tuo supistus tai kramppaus oikein tulee? Turvotuksestako, vai voisinko olla raskaana, ja nyt jo kohtua supistelisi, siirrosta siis viikko? Mitään raskausoireita ei ole ollut, ei pienintäkään tuntemusta missään. Vain punktoitua munasarjaa nippaili siirron jälkeen.

Hyvää vapun päivää kaikille!

Yhteistyössä