ap
Meillä on tässä kuussa hääpäivä ja huomattiin et meillä ei taida olla varaa tehdä mitään! Kuitenkin meidän käteen jäävät tulot on kuussa n. 3400? jonka pitäisi riittää hyvin normi elämiseen. Joten nyt neuvoja!
Tulot: 3400? sis. palkat ja yhden lapsen lapsilisä
Menot: Lainanlyhennys 800?
sähkölasku 100?
vesilasku 60?
puhelin ja nettilaskut yhteensä n. 60?
vakuutusmaksu (lapsen, meidän, koti ja 2 auton, joka kuukausi joku noista erääntyy) n. 200?
bensat kahteen autoon 300?
tv-lupamaksu/jätehuoltomaksu 50-100? (jompi kumpi on käytännössä aina maksettava)
lapsen hoitomaksu 180?
miehen työpaikkaruokailu 200?
mun eväät töihin 100?
ruokakulut 400?
kahdet kuntosalimaksut 120?
Tässä kuussa vielä on ostettava miehen autoon uudet talvirenkaat 400? ja mä menen täydennyskoulutukseen (en saa palkkaa tai matkakorvauksia) junamatkat tulee maksamaan n. 300?
Mun laskujen mukaan meille jää siis 80? mikä on mun mielestä todella vähän tuloihin nähden. Kyllä me tolla rahalla käydään ehkä jossain syömässä mutta oltiin haaveiltu jostain risteilystä tai kylpylälomasta :/ No, varojensa mukaan on elettävä. En vaan ymmärrä miten meillä ei jää koskaan mitään säästöön! Aina tuntuu siltä et joka kuussa on joku synttäri, vaatteita ostettava, autoon tai taloon jotain hankittava :/
Tulot: 3400? sis. palkat ja yhden lapsen lapsilisä
Menot: Lainanlyhennys 800?
sähkölasku 100?
vesilasku 60?
puhelin ja nettilaskut yhteensä n. 60?
vakuutusmaksu (lapsen, meidän, koti ja 2 auton, joka kuukausi joku noista erääntyy) n. 200?
bensat kahteen autoon 300?
tv-lupamaksu/jätehuoltomaksu 50-100? (jompi kumpi on käytännössä aina maksettava)
lapsen hoitomaksu 180?
miehen työpaikkaruokailu 200?
mun eväät töihin 100?
ruokakulut 400?
kahdet kuntosalimaksut 120?
Tässä kuussa vielä on ostettava miehen autoon uudet talvirenkaat 400? ja mä menen täydennyskoulutukseen (en saa palkkaa tai matkakorvauksia) junamatkat tulee maksamaan n. 300?
Mun laskujen mukaan meille jää siis 80? mikä on mun mielestä todella vähän tuloihin nähden. Kyllä me tolla rahalla käydään ehkä jossain syömässä mutta oltiin haaveiltu jostain risteilystä tai kylpylälomasta :/ No, varojensa mukaan on elettävä. En vaan ymmärrä miten meillä ei jää koskaan mitään säästöön! Aina tuntuu siltä et joka kuussa on joku synttäri, vaatteita ostettava, autoon tai taloon jotain hankittava :/