Pysyykö reilu 2-vuotias suksilla edes pystössä tänä talvena?

:D Siis meidän reilu 2-v neiti on päättänyt että joulupukki tuo hänelle lahjaksi sukset! :LOL: Kaikille selittää ja kertoo niin. Mistähän lie tuollaisen päähänsä saanut, ehkä Titi nallesta kun ne hiihtää siellä. Tai kun on "joutunut" olemaan ahkiossa perässä niin paljon kun olemme hiihdelleet.

No mehän ollaan tietty vanhempina aivan innoissaan että meidän neitokainen alkaa hiihtämään tänä talvena. (itsekin harrastamme maastohiihtoa) :whistle: Mutta niin kun alkaa järjellä ajattelemaan niin onkohan ihan älytöntä hankkia vielä tuon ikäiselle suksia, pysyyköhän edes pystyssä? Kokemuksia kiitos1

t.liian innostuneet vanhemmat ;)
 
Harjoittelemalla oppii, meillä viime talvena opetteli 1.5v neiti innoissaan ja kyllä tuo pientä matkaa meni "kävelemällä". Mitä sillä on väliä vaikka ostaiskin sukset, kun kuitenkin tuon ikäiselle ostetaan yleisimmin ne sukset mitkä laitetaan omiin kenkiin kiinni. Siinä ei monen kymmenen euron tappiota tule, jos tänä talvena ei vielä hiihtele, ens vuonna sitten jo :wave:
 
vieras
Mikä ettei. Jos lapsella on hyvä tasapaino, niin voi oppia hiihtelemään. Siis pihassa jaksaa mennä muutaman metrin ;) Tyttö täyttää nyt loppuvuodesta kolme ja sukset on aiottu hankkia. Viime vuonna olis ollut mun mielestä vielä liian pieni.
 
vieras
Kyllä sitä tasaisella pysyy aika hyvin pystyssä, mutta jos on vähän vaihtelevampaa maastoa, niin pyllähtänee. Mutta kyllä niitä jaloissa työnnetään eteenpäin, kunhan on vähän lunta. Tai voi sitä harjoitella eteisen matollakin.
 
ne kenkiin kiinnitettävät sukset on muuten aika karmeita yleensä.... laatuun kannattaa panostaa ja siihen että sukset liikkuvat kevyesti (mielellään eivät liu taaksepäin) ja psyvät hyvin lapsen jalassa. Eihän aikuinenkaan jaksa huonoilla suksilla paljoa hiihtää!! =)
 
Mun henk. koht. mielipide on että kunnon sukset kun ne kerta laitetaan. Siis ei mitään sellaisia joihin sopii oma kenkä, ihan monolliset ja kunnolliset. Ja ehdottomasti helpompi hiihtää oikealla ladulla.

Ihana päästä pikkusuksien ostoon. Mitähän lie mahtavat maksaa...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Mun henk. koht. mielipide on että kunnon sukset kun ne kerta laitetaan. Siis ei mitään sellaisia joihin sopii oma kenkä, ihan monolliset ja kunnolliset. Ja ehdottomasti helpompi hiihtää oikealla ladulla.

Ihana päästä pikkusuksien ostoon. Mitähän lie mahtavat maksaa...?
jep jep...samalla aaltopituudella olllaan!! :)

Onhan niillä tietty paljon enempi hintaakin, mutta kyllä niiden jälleenmyynitiarvokin sitten on suuri, jos hyvää huolta niistä pitää....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
Mun henk. koht. mielipide on että kunnon sukset kun ne kerta laitetaan. Siis ei mitään sellaisia joihin sopii oma kenkä, ihan monolliset ja kunnolliset. Ja ehdottomasti helpompi hiihtää oikealla ladulla.

Ihana päästä pikkusuksien ostoon. Mitähän lie mahtavat maksaa...?
Minä taas oon ajatellut ostaa ihan remmisukset, jos sellasia vielä saa. Juur jostain luin, että satasen verran maksaa lastenkin suksipaketit. Pikkusen kallista touhuakotiäidin maksaa kokeilusta.

Parin vuoden päästä voi olla jo eri tilanne. Nyt saa pihamaa riittää. Siihenhän voi vanhemmat ensin hiihtää pienen laduntyngän. Kun ei sillä pyörälläkään jaksa aluksi ajaa kuin minuutin, niin tuskin kannattaa odottaa, että lapsi jaksaa oikein ladulle lähteä. Meillä päin ainakin kuntoilijat hiihtävät vielä niin lujaa, ettei passaa mennä tukkeeksi ennen kuin on perustaidot hallussa.
 
effemia harmeil
mein neito viime talvena 1v. 10kk , ja kovasti harjoitteli sekä luistelua, että hiihtoa. Luistelu sujui hieman paremmin, loputalvesta pääsi jo hienosti luisteilla eteenpäin.. :)
 
vieras
Ne remmisuksipaketit maksaa 40-50 e tienoilla, niin ettei nekään kamalan halpoja ole. Monot voi olla liian kylmät parivuotiaalle, ja meillä halus hiihtää ja leikkiä vuoron perään, joten meillä ainakin toimi parhaiten ne remmisiteet. Sitäpaitsi niissä on leveämpi kuvioitu pohja, jolla pienen on helpompi aloittaa. 4-vuotiaalle on monot.
 
vieras
Meillä neiti sai 2-v semmoiset kenkiin laitettavat sukset ja tykkäs kyllä hiihdellä niillä, tai paremminkin kävellä. 3-vuotiaana sai kunnon sukset ja monot. Ja on se vieläkin semmoista kävelyä mutta itsekseen hiihtää jo tossa pihalla kun on tasaista. Noita monoja ei kovin pieniä ole olemassa, meillä muistaakseni on kokoa 28 ja tais olla pienimmät mitä löydettiin. Nyt neiti tulee talvella 4v, katsotaan minkälaista on meno tänä talvena :)
 

Yhteistyössä