Pysykää omilla palstoillanne...jooko?

  • Viestiketjun aloittaja yhdeksänTOISTA-vee
  • Ensimmäinen viesti
yhdeksänTOISTA-vee
Mua tosiaan tympii nämä aiheet täällä. Ite olen 19 vuotias ja esikoista odottelen.. Ja tälle palstalle kun tulee niin ehkä ajattelee tapavansa muita samassa tilanteessa olevia.. luonnollisesti.
MUTTA, kun vähänkin selailee niin suurin osa kirjoittajista on näitä "teinivuodet jo ohittaneita" jotka haluaa ilkkua sun muuta. onko teillä töitä, onko koulutusta, eikö oo ikävä ryyppäämistä???
Eikö teillä ole tosiaankaan muuta sanottavaa??
Muistuttaisin vielä että kaikki me ns. teiniäidit emme ole yläasteella saaneet "vahingossa" lapsia. Nuorena voi myös oikeasti toivoa lasta ja sitä yrittääkin. Ja kaikki eivät "käy vanhempien jääkaapilla". Monilla nuorilla perheillä on "jopa" koulutus, työtä ja auto..ja paljon muuta mitä teidän mielestä ei voi mitenkään olla jos saa nuorena lapsen...
Kattokaa vähän itteenne peiliin ja miettikää ennen kun seuraavan kerran haluutte nostaa omaa egoanne ja tuntea ittenne hyviksi vanhemmiksi... Voiko sen tehä muulla tavalla? Viettäkää vaikka aikaa lapsenne kanssa sen sijaan että täällä hillutte turhaan... jooko?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 12:30 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 12:22 Noona kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 12:14 NeitiNasu kirjoitti:
Toi ylläoleva on kyllä pahin. Ihan ok mielipiteitä nasu omaat, mutta miksi sinun pitää suoraan sanottuna terrorisoida joka palstaa?
Ai niinkö teen? Sopii poistua jos meno ei miellytä. ;)
Huomaan, että kiristät todella myös muidenkin hermoja. Ai mut sähän ootkin teini, sori, tännehän sä kuulutkin. :LOL:
 
\Huomaan, että kiristät todella myös muidenkin hermoja. Ai mut sähän ootkin teini, sori, tännehän sä kuulutkin. :LOL:

[/quote]

No suoraan sanottuna mua ei vois vähempä kiinnostaa kenen hermoille mä täällä käyn: kun omille hermoilleni en. Joten sillonhan kaikki on hyvin! :D Hauskaa päivän jatkoa! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 12:10 yhdeksänTOISTA-vee kirjoitti:
Mua tosiaan tympii nämä aiheet täällä. Ite olen 19 vuotias ja esikoista odottelen.. Ja tälle palstalle kun tulee niin ehkä ajattelee tapavansa muita samassa tilanteessa olevia.. luonnollisesti.
MUTTA, kun vähänkin selailee niin suurin osa kirjoittajista on näitä "teinivuodet jo ohittaneita" jotka haluaa ilkkua sun muuta. onko teillä töitä, onko koulutusta, eikö oo ikävä ryyppäämistä???
Eikö teillä ole tosiaankaan muuta sanottavaa??
Muistuttaisin vielä että kaikki me ns. teiniäidit emme ole yläasteella saaneet "vahingossa" lapsia. Nuorena voi myös oikeasti toivoa lasta ja sitä yrittääkin. Ja kaikki eivät "käy vanhempien jääkaapilla". Monilla nuorilla perheillä on "jopa" koulutus, työtä ja auto..ja paljon muuta mitä teidän mielestä ei voi mitenkään olla jos saa nuorena lapsen...
Kattokaa vähän itteenne peiliin ja miettikää ennen kun seuraavan kerran haluutte nostaa omaa egoanne ja tuntea ittenne hyviksi vanhemmiksi... Voiko sen tehä muulla tavalla? Viettäkää vaikka aikaa lapsenne kanssa sen sijaan että täällä hillutte turhaan... jooko?
en kyllä ainakaan itse ole huomannut mitään ilkkumista tällä palstalla (vielä). vähän särähti korvaan tuo kysely ammateista mutta muuten on ollut meininki ok. mitäs pahaa neiti nasu on nyt tehnyt? en oikein ymmärtänyt tätä väittelyä....
 
Hihhii!Asiaa puhut.Anteex kaikille nuorille äipille että minä,23v. käkkänä tänne tungen mutta sain ekan muksuni 18 vuotiaana ja tajuun hyvin ton ärsyttävän fiiliksen,kun tänne tullaan pätemään.
Mun lasta aikoinaan kanssa pähkäiltiin silmät pyöreinä,herranjestas,ootko sä viel täysikänen edes???Mummot lähes slaagia vailla =)
Teille haluan vaan tsemppiä toivotella että osaatte elää elämäänne eteenpäin ettekä jää junnaamaan paikoilleen niinku nuo 30 vuotiaat esikoistaan odottaneet.Eix elämä tossa iässä oo jo vähän ohi :whistle:
Eli älkääpä välittäkö noista "maailman parhaista äideistä",teistä jokaisesta tulee kuiteskin paras =)
 
typy
siis herra jumala tätä hommaa! en itse ole alle 20v, mutta aloittaja puhui aivan asiaa! palstan pitäisi pysyä hyvä henkisenä iästä katsomatta! on oikein raivostua, mikäli tullaan vääntään ryyppäämisistä sun muista, vaikka ne 'teinitkin' voi olla hyviä äitejä.
itselläni on ystävä, joka sai 16-vuotiaana lapsen ja on kyllä MAAILMAN MAHTAVIN ÄITI, ITSEKKÄÄN EN SIIHEN KYKENE! ystävä joka sai niinkin nuorena toivotun lapsen, hoiti elämässään heti koulut loppuun, samalla kävi töissä, hoiti talouttaan ja koko perhettä. SE EI KYLLÄ IKÄÄ KATSO! ja mä voin kyllä sanoa myös, että saatteko jotain mielihyvää nuorempien piikittelystä? etenkin sinä #&%£$!*? hyi h****tti, että tuommoset ihmiset voi olla kuvottavia, jotka eivät arvosta muita äitejä pätkän vertaa netissä. tohtisitko naamatusten mennä 'teini' äidille tuollaisia sanomaan? omassa elämässä ei taida kaikki olla sitten kohdallaan, kun tekee niin hyvää näköjään omalle mielelle turhanpäiväinen paskanjauhanta. jotta jätetäänkö palstailiat alle 20v rauhaan ja juttteleen keskenään maailman menosta, eikä mollata ihmisiä tuntematta heitä.
:hug: sinulle joka viitsit aloittaa keskustelun ja rohkenit sanoa pläjäyttää :flower:
 
mä en oo koskaan saanu mitää kummempaa kritiikiä siitä et oon nuorena lapset tehny. voi johtua siitäki että jos joku edes yrittää alottaa jauhamaan, mä ilmotan suoralta kädeltä että se mitä sä ajattelet on mulle yks paskan hailee. yleensä mummot tajuu siinä vaiheessa pitää suunsa tukossa. mullahan ei sinänsä ole mitään vanhempia äitejä vastaan mut ku ajattelen et suurin osa niistä äideistä jotka tunnen ja jolla on saman ikäsiä lapsia ku mulla, on vaan 3-4 vuotta nuorempia ku mun äiti, joka on siis jo mummo!!! että kun mahdolliset mummo-ikäiset tekee lapsia.... mä en vois kuvitellakkaan että mun äiti pyöräyttäis iltatähden. eikä vois sekään, tiedän että lapsiluku on niillä täys ja putket poikki! ;)
 
mama85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2004 klo 17:13 tiituska kirjoitti:
NIIN ja eihän me "teiniäiditkään" tuolla äidit 40+ sivulla käydä ilkkumassa ett "onko ikävää kun VANHUUS jää elämättä" ja miten te nyt jaksatte NOIN vanhoina vielä lapsia hoitaa...yms :D
TOTTA!!
 
yhdeksänTOISTA-vee
Niin ja eihän me "teiniäidit" todellakaan käydä 40+ sivuilla arvostelemassa sitä että miltä tuntuu kun tiedätte että lapsillanne on suurempi riski kehitysvammaisuuteen esim. down syndroomat sun muut...
Olen sitä mieltä että "oikeaa ikää" lapsentekoon ei ole. Vaan kaikilla on oma oikea ikänsä. Oli se sitten vahinko 16 vuotiaana tai "tärppi" 45-vuotiaana vuosikausien yritysten jälkeen.
Ja kaikissa ikäluokissa on omat riskinsä/haittapuolensa, liityen sitten vaikka taloudelliseen tilanteeseen tai lapsen terveyteen..
Eli iloitkaamme kaikki lapsistamme ja arvostakaamme kaikkia äitejä, niinkuin joku jo tais sanoakin....

 
Puu
Semmoinen lisäys vielä edellisen kirjoitukseen että myös hyvin nuorilla äideillä on suurempi mahdollisuus saada 21-trisomialapsi (down) kuin "normaali-iässä" synnyttävillä (20-25v.)
 
Juu no ihan ohi aiheen, mutta nuorena äitinä sanon että useimmin ne on ne nuoret äidit nimenomaan jotka hyvin kärkkäästi ovat siihen ikään tuijottamassa: onko sitten vanhempien äitien viisautta pitää suunsa kiinni vaikka joskus tekisi mieli vähän asiasta sanoakin, vai nuorten (osan, en siis yleistä) äitien heikkoa itsetuntoa tarrata tähän ikäkysymykseen. Mene ja tiedä siitä, mutta tällaisen havainnon olen tehnyt.
 
cassunmamma
totta!ihan samallalailla jotkut nuoret äidit paheksuu vanhoja äitejä..antaisitte vaan olla kaikki..kaikki me vanhennutaan :) ja opitaan koko ajan uutta vaikka oltais 60 vee.
 

Yhteistyössä