pystyykö meneen töihin samana päivänä kun on tehty raskauden keskeytys?

  • Viestiketjun aloittaja apuaapua
  • Ensimmäinen viesti
apuaapua
en tiedä vielä tehdäänkö se lääkkeillä vai kaavinnalla, mutta joka päivä parin viikon ajan joudun olemaan töissä (ystäväni joka pitää firmaa kanssani on 500km päässä äitinsä sairauden vuoksi) ja mun on selvittävä täällä. Jos se tehdään aamulla niin mä menen klo.18 joka ilta töihin, onko ihan mahdotonta? En kaipaa päänkäännytyksiä koska tämä on raiskauksesta lopputulos ja en todellakaan siitä halua loppuelämääni muistutusta.
 
"vieras"
No kyl se väsymys oli aikamoinen sen operaation jälkeen (lääkkeellinen), lääkkeet autto aika hyvin kipuun mut se vuoto oli jotain uskomatonta.. Mä en olis kyenny töihin.
 
"vieras"
Musta toi on kyllä suurempi syy olla poissa kotoa kuin kenenkään läheisen, edes oman äidin, sairaus. Ei ole missään tapauksessa hyvä, että pakotat itsesi töihin etenkin jos sulla ei pitkään aikaan ole luvassa päivää, jolloin saisit oikeasti levätä.

Ei voi etukäteen tietää, miten pahoja sun kivut on ja miten pitkään se vuoto jatkuu ihan kamalana.
 
"mie"
Ystäväni teki töitä käytännössä koko lääkkeellisen keskeytyksen ajan, särkylääkettä ja siteitä kului melkoinen määrä. Joten kyllä se mahdollista on, mutta en tiedä kuinka moni siihen pystyy.
 
"vieras"
Onkohan toi teidän yritystoiminta nyt ihan kestävällä pohjalla, jos tossa kunnossa täytyy raahautua töihin? Siis mietin vaan, että mitä tapahtuisi jos toinen teistä sairastuisi oikeasti niin pahasti, että joutuisi vaikka sairaalaan, mistä käsin ei mitenkään voisi tehdä töitä. Pakko sun on pystyä jäämään kotiin.
 
apuaapua
[QUOTE="vieras";22770866]Musta toi on kyllä suurempi syy olla poissa kotoa kuin kenenkään läheisen, edes oman äidin, sairaus. Ei ole missään tapauksessa hyvä, että pakotat itsesi töihin etenkin jos sulla ei pitkään aikaan ole luvassa päivää, jolloin saisit oikeasti levätä.

Ei voi etukäteen tietää, miten pahoja sun kivut on ja miten pitkään se vuoto jatkuu ihan kamalana.[/QUOTE]

siellä on pieniä lapsia joten ystäväni on oltava siellä niin kauan kun hänen veljen perhe tulee ulkomailta!
 
"vieras"
siellä on pieniä lapsia joten ystäväni on oltava siellä niin kauan kun hänen veljen perhe tulee ulkomailta!
Mitä paskapäitä ne lasten vanhemmat on, jos ne eivät tuossa tilanteessa voi lomaansa keskeyttää vaan sun pitäisi verta vuotavana ja kipeänä särkylääkkeiden voimalla mennä töihin? Tietääkö ystäväsi siitä, mitä sinulle on tapahtunut? En itse kyllä minkään lastenlikkana toimimisen takia voisi pakottaa ystävääni töihin tuossa tilassa missään tapauksessa. Jos yrityksen toiminnan keskeytyminen päiväksi tuottaa ihan kamalia tappioita, niin varmaan olis kannattavampaa vaikka palkata sinne lapsille toinen hoitaja, että ystäväsi pääsee kotiin. Tai hoidelkoon työtehtäviänne sieltä käsin.

Voi olla, että olet siinä kunnossa että jotenkuten pystyt sinnittelemään töissä, ehkä jopa vähän tekemäänkin siellä jotain hyödyllistä. Mitään takeita siitä ei kuitenkaan ole eikä kukaan voi sulle etukäteen luvata, että olisit työkuntoinen.
 
apuaapua
varmaan parempi sit koittaa saada kaavinta. Toiveen kerroin jo kyllä siitä. Tilanne on tämä ja ei muuksi nyt muutu edes sormia napsauttamalla! Sellainen tyttö kuka meillä on ollut tuuraamassa joskus on muutama viikko sitten saanut vauvan joten häntäkään ei voi pyytää. Ja uutta en kerkiä opettamaan. Ystävän veljen perhe ei tiedä tästä koko jutusta koska olen kieltänyt kertomasta.
 
"noh"
Ite en todellakaan olisi voinut tehdä töitä seuraavina kahtena päivänä!! Kaavinta tehty.

Olo oli kuin silvotulla. Heikotti, verenvuoto aika runsasta, pahaa olo ym. Oli jopa vaikea kävellä sairaalasta autolle, kun meinasi pyörtyä. Mulle lääkäri kirjoitti ilman kysymistäkin 2 päivää saikkua.
 
apuaapua
[QUOTE="vieras";22771070]Mitä paskapäitä ne lasten vanhemmat on, jos ne eivät tuossa tilanteessa voi lomaansa keskeyttää vaan sun pitäisi verta vuotavana ja kipeänä särkylääkkeiden voimalla mennä töihin? Tietääkö ystäväsi siitä, mitä sinulle on tapahtunut? En itse kyllä minkään lastenlikkana toimimisen takia voisi pakottaa ystävääni töihin tuossa tilassa missään tapauksessa. Jos yrityksen toiminnan keskeytyminen päiväksi tuottaa ihan kamalia tappioita, niin varmaan olis kannattavampaa vaikka palkata sinne lapsille toinen hoitaja, että ystäväsi pääsee kotiin. Tai hoidelkoon työtehtäviänne sieltä käsin.

Voi olla, että olet siinä kunnossa että jotenkuten pystyt sinnittelemään töissä, ehkä jopa vähän tekemäänkin siellä jotain hyödyllistä. Mitään takeita siitä ei kuitenkaan ole eikä kukaan voi sulle etukäteen luvata, että olisit työkuntoinen.[/QUOTE]

sellasia paskapäitä että lasten äiti makaa sairaalassa leikattuna. Ne ovat siis ystäväni sisaruksia ne lapset.
 
"vieras"
sellasia paskapäitä että lasten äiti makaa sairaalassa leikattuna. Ne ovat siis ystäväni sisaruksia ne lapset.
Kuka siellä ulkomailla sitten oli? Miksi just ystäväsi pitää hoitaa sisaruksiaan, eikö kerta kaikkiaan ole yhtä ainutta muuta läheistä tai tuttua, joka voisi hoitaa lapsia?

Ja oikeasti, mitä tapahtuu jos pidätte vaan puljun kiinni sun keskeytyspäivän ja mahdollisesti seuraavankin? Jos teille tulee siitä ihan hirveät tappiot, niin niillä tuloilla, mitä voitatte jos ystäväsi tulee töihin, varmaan saatte vaikka MLL:ltä ympärivuorokautisen hoitajan hänen sisaruksilleen. Jos teidän bisneksistä taas tienaa lähinnä kahvirahat ja hyvän mielen, niin ei voi olla noin paha tikki että pidät sairaslomasi ihan asianmukaisesti. Älä nyt hyvä ihminen leiki terveydelläsi...
 
ghjk
mä olisin pystynyt meneen samana päivänä ja kaavinta tehty. itseasiassa mä painoin meidän raksalla aikas paljon sillon töitä, sekun sai ajatukset muualle. tuulimunaraskaus. vuoto ei ollut mitenkään häiritsevää.

jos olosi on hyvä niin mikäpä siinä, mutta varaudu lääkkeillä ja siteillä, sekä voi olla et joudut kesken lähteen pois.

tsemppiä ja voimia ja halaus =)
 
ghjk
[QUOTE="vieras";22771649]Kuka siellä ulkomailla sitten oli? Miksi just ystäväsi pitää hoitaa sisaruksiaan, eikö kerta kaikkiaan ole yhtä ainutta muuta läheistä tai tuttua, joka voisi hoitaa lapsia?

Ja oikeasti, mitä tapahtuu jos pidätte vaan puljun kiinni sun keskeytyspäivän ja mahdollisesti seuraavankin? Jos teille tulee siitä ihan hirveät tappiot, niin niillä tuloilla, mitä voitatte jos ystäväsi tulee töihin, varmaan saatte vaikka MLL:ltä ympärivuorokautisen hoitajan hänen sisaruksilleen. Jos teidän bisneksistä taas tienaa lähinnä kahvirahat ja hyvän mielen, niin ei voi olla noin paha tikki että pidät sairaslomasi ihan asianmukaisesti. Älä nyt hyvä ihminen leiki terveydelläsi...[/QUOTE]

ap:n ystävän veljen perhe? etkö ymmärrä lukemaasi? ap:n ystävä hoitaa sairaan ja leikatun äitinsä lapsia, sisaruksiaan?
 
...
Mulla oli tuulimunaraskaus, tyhjennettiin lääkkeillä. Sain tabletit kohdunsuulle sairaalassa, sielläpä viettelinkin sitten tarkkailussa seuraavan vuorokauden kun vuodon alettua kivut niin kovat ja pyörryin käytävälle ja muuta mukavaa. Eli eipä kannata ihan täysin vannoa kykenevänsä töihin.
 
tsemppiä
Itselleni on tehty sekä lääkkeellinen keskeytys että kaavinta tuulimunaraskauden jälkeen ja kummassakin tapauksessa oisin voinut mennä töihin samantien. Kaavinnassa nukutettiin, mutta sairaalasta pääsi jo muutaman tunnin päästä ja olo oli ihan normaali. Lääkkeellisen keskeytyksen aikana olisin voinut tehdä töitä vaikka koko ajan, mutta sitä on vaikea etukäteen tietää kuinka se tulee sujumaan.
 

Yhteistyössä