pystyykö Vaateliikkeisiin palauttamaan vaatteen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa!!

Vieras
vaikka hintalappu pois vaatteesta mutta kuitti tallessa?
muutama pvä sitten ostin h&m:stä sekä Vero modasta pari vaatetta. en ehtinyt silloin sovittamaan,kuvittelin että sopivia kun mun kokoa ja nappasin hintalaput veks:(..
mut nyt pitäisikin palauttaa

Alkuperäinen kirjoittaja e:
palautusoikeus molempiin on ainakin 14 vuorokautta, ainut, että laput irti eivät mielellään ota, mutta olen itse saanut joskus palautettua niinkin

auts! toivottavasti onnistuu,rahat muutoinkin vähissä niin en millään viitisi vaatetta ottaa mikä ei ole sopiva:/
itsekin olen ainakin seppälään saanut pelkällä kuitilla palautettua

Alkuperäinen kirjoittaja *A*:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Ottaa ne, näkevät pesulapusta koodin...

Näkeehän sen koodin kuitistakin. Mä luulen, että pikemminkin kyse on siitä, että tuote on varmemmin käyttämätön, jos siinä on laput vielä kiinni... :)

Juuri näin. Vaateliikkeessä töissä ollessa törmäsi aina silloin tällöin näihin "lainaajiin", eli ostettiin vaate lauantaina ja tultiin palauttamaan maanantaina, kun ei kuulemma ollutkaan sopiva. Jostain oli kuitenkin sillä välin saatu likarantu kaulukseen ja ihastuttava tupakan & parfyymin tuoksu vaatteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja deb:

Näkeehän sen koodin kuitistakin. Mä luulen, että pikemminkin kyse on siitä, että tuote on varmemmin käyttämätön, jos siinä on laput vielä kiinni... :)

Juuri näin. Vaateliikkeessä töissä ollessa törmäsi aina silloin tällöin näihin "lainaajiin", eli ostettiin vaate lauantaina ja tultiin palauttamaan maanantaina, kun ei kuulemma ollutkaan sopiva. Jostain oli kuitenkin sillä välin saatu likarantu kaulukseen ja ihastuttava tupakan & parfyymin tuoksu vaatteeseen.

no mä vaan kokeilin ainakinb vaatteet,ja saattaa deosta jäädä tuoksua,en tiedä:/
mutta itse en lukeudu noihin lainaajiin,toi on kyllä törkeetä!!otitteko silti vastaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mä vaan kokeilin ainakinb vaatteet,ja saattaa deosta jäädä tuoksua,en tiedä:/
mutta itse en lukeudu noihin lainaajiin,toi on kyllä törkeetä!!otitteko silti vastaan?

Ei otettu vastaan eikä palautettu rahoja, perusteluna se että vaate oli selkeästi käytetty. Jotkut yrittivät jopa nostaa tästä jonkinlaista rähäkkää kassalla. Yllättävän usein noita yrittäjiä oli liikkeellä.

palautusoikeus molempiin on ainakin 14 vuorokautta, ainut, että laput irti eivät mielellään ota, mutta olen itse saanut joskus palautettua niinkin

Tämä koskee vain etämyyntiä(eli verkko- ja postimyyntiä), ei normi kaupassakäyntiä. Jotkut liikkeet ottavat vaatteita takaisin silti vaikka ei olisi mikään velvollisuus niin tehdä.

Mä joskus palautin hennesille vaatteen josta oli otettu hintalappu pois mutta kuitti oli niin vähän se nainen nyrpisteli että pitäis olla laput paikoillaan mutta otti vaatteen kuitenkin vastaan.
Sitä en ymmärrä kyllä jos rahat ovat muutenkin vähissä etkä viiti ostaa vaatetta mikä ei sovi niin miksi a) ostit sovittamatta, b) et sovittanut kotona ensin ja sitten ottanut vasta lappuja pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä koskee vain etämyyntiä(eli verkko- ja postimyyntiä), ei normi kaupassakäyntiä. Jotkut liikkeet ottavat vaatteita takaisin silti vaikka ei olisi mikään velvollisuus niin tehdä.
Luulen, että e tarkoitti että nämä kyseiset liikkeet tarjoavat 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeutta. Ei sitä että tällainen oikeus olisi yleisesti olemassa.

Näitä on viikottain, saako sanoa että erityisesti ulkomaalaiset harrastaa tätä, ja suomen kielen taito katoaa täysin siinä vaiheessa, kun palautus ei onnistukaan. Usein laittavat vielä lapsen palauttamaan, ehkä ajattelevat ettei lapselle aleta vängätä vastaan. Paras palautusyritys oli pikkutytön mekko, jonka edustassa oli iso suklaatahra. Ei otettu takaisin ei :D

Yhteistyössä