pystyttekö olemaan kotona

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
niin kauan kuin nuorimmainen täyttää kolme vuotta?mulla ei ole taloudellisesti mahdollista.joudun laittaa pojan syksyllä hoitoon kun on vuoden vanha.on asuntolainaa ja opintolainaa maksettavana ja ei selvitä miehen palkalla kun kotihoidontuki on niin pieni.
 
rv35
Pystyn olemaan, vaikka tulot ei tosiaan päätä huimaa. Itse olen kotihoidontuella nyt 4v7kk ja 2v7kk ikäisten lasten kanssa ja tiistaina alkaa äitiysloma tästä kolmannesta. Miehen kuukausitulo 1700e/kk ja siitä siis verot vielä veks.
 
Kakkosen ollessa alle 3v menin töihin, kun jäin yh:ksi. Kolmosen kanssa olin kotona kunnes täytti 3v. Kuopus meni tarhaan ja minä töihin ennenkuin täytti 3v, mutta taloudellisesti olisin voinut vielä olla kotona, töihin menoon oli muut syyt.
 
vieras
Kyllä. Me luovutaan joistain haaveista nyt, ku lapset on pieniä. Sitte ku kasvavat, niin aletaan miettimään niitä haaveita. Pienten kans pärjää pienellä. Aikuiset vaatii, lapset ei. Meillä siis mies tienaa yksin ja en ymmärrä, miten ei pärjättäis. Meille se on isoin rikkaus, että lapset hoidetaan kotona.
 
Pystyin. Ykkönen oli 4 v. ja kakkonen 3 v. kun menin töihin. Silloin meillä ei ollut lainoja. Kuopuksen alle 3 v. aikaan mulla oli osan ajasta hoitolapsia kotona, mutta kodin ulkopuolelle menin töihin, kun kuopus täytti 3v.
 
joo
Kaksi vuotta olin kummankin kanssa. Eli välillä pari voutta töissä, ja sitten jäätiin esikoisen kanssa hoitamaan vauvaa.
Olisin kauemminkin voinnut olla, mutta en enää halunnut.
 
Muumimamma75 harmaana
Esikoisesta olin kotona 2 v 1 kk, mutta töihinpaluu ei johtunut erityisemmin taloudellisista syistä, vaan pikemminkin siitä, että katsoin sekä pojan, että itseni olevan valmis "muutokseen". Pikkukakkonen on haaveissa ja en tiedä pystyisinkö olemaan noin kauan enää kotona- talolainat ja kaikki tulleet riesaksi!
 
Pystyn.
Esikoinen on nyt 5v8kk ja olen ollut esikoisen syntymästä asti kotona.
Toinen lapsi on nyt 4v3kk ja kuopus 1v33 ja aion olla kotona vielä siihen asti kun kuopus on 3v.
Hyvin on pärjätty.
Mies käy töissä.
Meillä on myös asuntolaina ja autolaina.
 

Yhteistyössä