Pystytteko toimimaan unettomien öiden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Siis jos olette syystä tai toisesta valvoneet yön ja joudutte menemään töihin aamulla. Musta tuntuu että olen ihan työkyvytön silloin :/ Pelkään myös että nukahdan työmatkalla...

Minä pystyn vetämään seuraavan työpäivän suht normaalisti, vaikka 2 h yöunien jälkeen. Päässä vähän humisee ja iltapäivällä tulee päänsärky, mutta päivä menee jollain ihme stressienergialla. Sitä seuraavana päivänä olenkin sitten kuoleman väsynyt, vaikka olisi jo paremmin nukuttu yö takana. Minäkin olen jo yli 40 v., mutta vielä en ole huomannut että tuo olisi muuttunut mitenkään. Aina ollut samanlaista.

Jos lapset kipeinä niin kyllä mä pystyn hoitamaan vatsatautiaen lapsen yöllä ja mennä aamulla töihin.
Niin olen monesti tehnytkin, enkä oikein tajua mikä olisi toinen vaihtoehto?
Ei sitä voi jäädä kotiinkaan joka kerta kun takana on vähän lyhyemmät unet :D

En. Lyhyillä unilla voin mennä töihin mutta valvoneena en.

Olen ollut työelämässä yli 10 vuotta ja nyt tuli sitten elämäni ensimmäinen tapaus etten pystynyt nukkumaan yöllä. Ja aamuyöstä kun olisi pitänyt lähträ töihin tuin siihen tulokseen etten pysty menmään töihin. Joten jäin kotiin nukkumaan, kun uni vihdoin tuli.

Kyllä. Iltavuoron ja aamuvuoron välissä yö on todella lyhyt ja siihen on vuosien myötä tottunut. Aamuvuoro menee, mutta sen jälkeen olen täysin pois pelistä koko illan.

Yhden valvotun yön jälkeen, pystyn. Kahden jälkeen olen aikamoinen raato jo. Siis voinhan minä siellä koneen ääressä istua, mutta työn jälki on järkyttävää ja joudun seuraavana päivänä siistimään sitä, käytännössä tekemään melkein koko homman uudestaan. Teen siis pikkutarkkuutta vaativaa toimistotyötä.

Mä nukun usein tosi huonosti ja kun on tarpeeksi monta lähes unetonta yötä takana mua pyörryttää ja oksettaa niin paljon että en pysty.
Jo yhden tai kahden huonon yön jälkeen olo on kuin huppelissa enkä mielelläni aja autoa tms.

Mä oon ihan toimintakyvytön lyhyiden unien jälkeen (en pysty enää valvomaan koko yötä). Kylläähän sitä voi töihin mennä mutta jälki on sen mukaista että en ole nukkunut tarpeeksi. Mulla on onneksi mies joka pystyy toimimaan vaikka viikon niin että nukkuu 2h yössä, eli mies hoitaa meillä yöllä nousemiset..

Jos kyseessä on yhden tai kahden yön unettomuus, niin pystyn kyllä tekemään töitä aika lailla normaalisti. Pidemmästä unettomuudesta ei onneksi olekaan pahemmin kokemusta.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä