pystyisitkö perheellisenä ihmisenä tekemään työtä joka vaatii paljon matkustelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Löysin tosi mielekkään duunin ja onnekkaana pääsin monien joukosta työhaastatteluun. Haastattelu on ens maanantaina. Mahdollisuus saada pesti on sangen pieni, haastatteluun valittiin 12 henkeä, josta 3-4 pääsee tokalle kierrokselle. Olen siis sangen tietoinen että paikka todennäköisesti menee ohi mun osalta.

Työ on kuin räätälöity mulle, tykkäisin siitä todella paljon. Mielekkään työn lisäksi palkka on hyvä. Se miinuspuoli onkin sitten siinä, että työ vaatii keskimäärin 2 yötä viikossa yöpymisiä milloin missäkin päin Suomea ja muutenkin työ on sangen liikkuvaista.

Meillä on 3- ja 10-vuotiaat pojat. Appivanhemmat on osa-aikaeläkkeellä ja ovat jo kertoneet auttavansa JOS sattuisi käymään flaksi ja saisin työn. Mies tekee säännöllistä työaikaa maanantaista perjantaihin.

Pystyisitkö sinä äitinä olemaan paljon erossa lapsistasi? Mä ehdottomasti haluaisin ainakin yrittää tuota työtä jos mahdollista, mutta samaan aikaan päässä raksuttaa että miten voisin yhdistää tuon työn ja perhe-elämän mahdollisimman kivuttomasti.

Ja juu, turha edes mennä asioiden edelle, siellä hakijoiden joukossa kun voi olla ihan jokainen pätevämpi tuohon työhön. Pitää olla tyytyväinen että pääsin edes haastatteluun.

Lisään vielä että mies on jo pidemmän aikaa haaveillut aloittavansa tekemään yrittäjä tietynlaisia töitä. Taloudellisen riskin vuoksi hän ei kuitenkaan ole uskaltautunut. Tuon työn turvin hän kuitenkin voisi toteuttaa unelmansa. Ja silloin hän pystyisi olemaan enemmänkin kotona lasten kanssa.

Eikö sinulla ole sitten vapaata näitä yö poissa oloja vastaan? Itse en ole koskaan tehnyt liikkuvaa työtä joten en tiedä kuinka näissä toimitaan. Mutta ajattelisin että jos olet 24h töissä niin saat siitä jonkun extra vapaan.

[QUOTE="Vieras";24585876]Eikö sinulla ole sitten vapaata näitä yö poissa oloja vastaan? Itse en ole koskaan tehnyt liikkuvaa työtä joten en tiedä kuinka näissä toimitaan. Mutta ajattelisin että jos olet 24h töissä niin saat siitä jonkun extra vapaan.[/QUOTE]

Mä en oikeastaan tiedä. Mutta sen tiedän, että ainakin ns. "toimistopäivät" voi tehdä etänä kotoa käsin. Se ainakin toisi vastapainoa matkustelulle.

[QUOTE="vieras";24585878]En pystyisi. Yrittäjä+matkatyöläinen+ 3- vuotias lapsi = isoja ongelmia[/QUOTE]

Tässä tapauksessa JOS mies ryhtyisi yrittäjäksi, olisi hän enemmän kotona kuin nyt. Toistaiseksi hän on kuitenkin ihan kasista neljään, maanantaista perjantaihin, töissä.

En pystyisi. Ei ole mummoja eikä ukkeja,jotka voisivat avustaa lasten hoidossa. Mies on niin itsekeskeinen,että ei varmasti uhraisi omaa vapaataan siihen,että ottaisi lapset vastuulleen.

[QUOTE="Vieras";24585876]Eikö sinulla ole sitten vapaata näitä yö poissa oloja vastaan? Itse en ole koskaan tehnyt liikkuvaa työtä joten en tiedä kuinka näissä toimitaan. Mutta ajattelisin että jos olet 24h töissä niin saat siitä jonkun extra vapaan.[/QUOTE]

Arkiöisä ei yleensä saa korvausta, korkeintaan siitä, jos joutuu lähteä reissuun jo sunnuntain puolella.

Ap:lle: ottaisin kyllä ehdottomasti mielenkiintoisen työn vastaan, kun kerran mies ja sukukin on asian takana.

Tässä on kyse enemmänkin siitä, että haluatko sinä ottaa työn vastaan. Meillä mies kannustaisi ottamaan tuollaisen työn ja hoitaisi lapsen, mutta itse en haluaisi ottaa vaikka mahdollisuus olisi. Tyttö 2.v. Olen varmaan liian kiinni tytössämme :)

Ajattele vapaasti. Tosiasia on, että näitä yöpymisiä korvataan vain verottomalla päivärahalla eli kulukorvauksella siitä, että joutuu syömään ravintoloissa ja muutenkin matkustamisesta aiheutuu lisäkuluja. Olen itse myynti/koulutustyössä, jossa matkustan koko viikon ja joudun yöpymään juuri kaksi-kolme yötä hotelleissa. Työpäivä on matkoineen yleensä n.12-14 tuntia pahimmillaan aamukuudelta lähdetään ja hotelliin pääsee illalla klo 19-20 ellei ole iltatilaisuuksia esim. asiakaskoulutusta. Ylityökorvauksia ei meille ylemmille toimihenkilöille makseta, joskin peruspalkka on tietysti työtä vastaava. Meillä kaksi lasta, joista toinen koulussa ja toinen pk:ssa. Työ palkitsee ja perhe venyy ja työnantaja joustaa myös tarvittaessa ylimääräisillä vapailla, vaikka mikään pakko ei olisi. Jonkun nämäkin työt on tehtävä, eikä niihin palkata vain mummoja ja vaareja.

Mulla kaksi alakoululaista ja koko ajan tehnyt töitä, jotka vaativat yö poissa olon. Viimeiset viisi vuotta olen ollut reissussa kaksi vrk (kaksi yötä) kerrallaan ja saan sitten pidemmät vapaat, kun työtunteja tulee 33h/reissu. Ei ole meidän perheelle tuottanut minkäänlaisia ongelmia! Voisin oikeastaan väittää, että päinvastoin, iskä ja lapset lähentyneet, kun joutuvat pari päivää hoitelemaan hommat päikseen:)

Jaksaako miehesi kantaa vastuun lapsista ja pyörittä arkea? Kelpaako hänen "tyylinsä" hoitaa arki sinulle. Maltako luopua "lähimmän" aikuisen roolista, joka monissa perheissä äidillä on?

Entäs appivanhemmat, onko odotettavissa paljon yhteentörmäyksiä jos he joutuvat osaltaan hoitamaan arkeanne? Sopiiko teidän kemiat ja elämäntyyli tarpeeksi hyvin yhteen?

Siinä on kysymyksiä jotka itseäni mietittyttäisi. Ainahan voi koittaa, ja varmaan kannattakin jos miehesi on siihen valmis.

Mun mies on joka viikko töissä niin että lähtee sunnuntaina illalla ja palaa perjantaina alkuillasta. Tilanne on onneksi vain tilapäinen, maksimissaan tää jatkuu ensi kesään, mutta voi loppua jo paljon aikaisemminkin. Itse en pystyisi olla noin paljoa poissa kotoa ja varsinkaan erossa lapsista, mutta hommasta maksetaan niin hyvin, että meidän taloudelliseen tilanteeseen nähden työ on sopiva.

Kyllä välillä mieli on maassa vähän kaikilla, mutta onneksi tää joskus loppuu. Ja viikonloput tuntuu aivan mahtavilta kun saadaan vihdoin olla yhdessä =)

Meillä tosiaan on hyvät tukijoukot, eikä muutenkaan ongelmia. Eli mies kyllä pystyy ja haluaa hoitaa lapsia. Lähinnä se suurin ongelma on siinä, että pystynkö minä olemaan lapsista erossa. Ollaan tähän asti elelty TODELLA tiiviisti yhdessä, jopa vanhempi poika on ihan surkeana jos olen joskus yhden yön poissa. Toisaalta uskon kyllä että totuttaisiin muutokseen.

Hitsi, nyt harmittaa että lähdin tätä edes ääneen miettimään. Vaikuttaa melkein siltä että nuolaisen ennen kuin tipahtaa (vaikka en sitä teekään) ja sitten se työ ainakin menee sivu suun...

Meillä tosiaan on hyvät tukijoukot, eikä muutenkaan ongelmia. Eli mies kyllä pystyy ja haluaa hoitaa lapsia. Lähinnä se suurin ongelma on siinä, että pystynkö minä olemaan lapsista erossa. Ollaan tähän asti elelty TODELLA tiiviisti yhdessä, jopa vanhempi poika on ihan surkeana jos olen joskus yhden yön poissa. Toisaalta uskon kyllä että totuttaisiin muutokseen.

Hitsi, nyt harmittaa että lähdin tätä edes ääneen miettimään. Vaikuttaa melkein siltä että nuolaisen ennen kuin tipahtaa (vaikka en sitä teekään) ja sitten se työ ainakin menee sivu suun...

Kyllä se kannattaa miettiä selväksi etukäteen. Varmasti kysyvät haastattelussakin perheen ja matkojen yhdistämistä. Kiinnostaahan se työnantajaakin siinä mielessä että työntekijä on varmasti tehokkaampi mikäli kotiasiat on kunnossa.

Koita jutella isomman lapsen kanssa, miltä se hänestä tuntuisi. Jos on lapselle ok, on sinunkin helpompi kestää.

Yhteistyössä