pyöristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koti-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koti-äiti

Vieras
Hei!Onko kokemusta huonoista/hyvistä pyöristä lapsen ja turvaistuimen kera? Mut on vallannut pyöräkuume ja mietin mikä olisi tukeva ja varma lapsen kuljetukseen. Kertokaa, jos on kokemuksia...

Kannattaa käydä kokeilemassa ja koeajamassa pöyräliikkeessä. Makuja on niin monia kuin pyöriäkin. Itse ostin viime kesänä tunturi merkkisen 6-vaihteisen. Olen aika lyhyt (162) joten halusin että runko on suht matala jos tulee jotain äkkitilanteita niin se on mulle helpompi kuin alkaa nostelemaan koipia korkeen rungon yli. Mikään "mummopyörä" se ei kuitenkaan ole. Hintaa oli n 500?, eli ei halpa mutta hyvin tehty ja takuu on pitkä. Turvaistuin löytyi naapurilta eikä montaa euroa maksanut, hyvin toimii :)

Mä ostin viime keväänä Helkama Kaunottaren, jossa 7-vaihdetta, käsijarru ja jalkajarru. Edellinen pyörä oli käyräsarvinen pelkillä käsijarruilla ja se tuntui liian huteralta turvaistuimen ja lapsen painon kanssa ja jarrytkin olivat aina liian löysällä.

Jalkajarrullista pyörää suosittelen turvallisuuden vuoksi ja sellaista, jossa selkä tarpeeksi pystyssä, jolloin ajaminen on tukevammalla pohjalla ja pyörän ja oma painopiste lähempänä turvaistuimen painopistettä eli ei liian alhaalla. Eihän se tietenkään menovauhdin kannnalta ole parasta, mutta lapsi kyydissä ei olekaan tarkoitus ajaa yhtä lujaa kuin muulloin.

Yhteistyössä