Pyöriikö karenssi äitiyslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä olis n. kuukausi aikaa äitiyslomaan ja työkkäristä tuli joku työhönosoitus työllistämistuella. Jos kieltäydyn ja tulee karenssi, niin jatkuuko se karenssi kun ilmoittaudun uudelleen työkkäriin sitten vuoden päästä? Kellään kokemuksia?

Ihmetyttää tää että olin joskus pari vuotta työttömänä ja silloin sain itse hakeutua työharjoitteluun, työkkäristä ei tullut mitään ja nyt kun olen raskaana, ne patistaa sitä enemmän mitä lähempänä laskettua aikaa. Varmaan tulee joku työhönosoitus sittenkin kun jään äitiyslomalle...

Ja kyllä olen töissäkin ollut...

Soita sinne työpaikkaan ja kyselet millasta hommaa se on. Kerrot et oot jäämässä ihan just äitiyslomalle niin voi olla et ne ei ota edes sua sinne töihin :) Ihan siis sen takia et ne voi olettaa että et jaksa siellä olla töissä ja oot kohta saikulla.

Eks voi soittaa sinne ja sanoa, että jäät äitiyslomalle kuukauden päästä, että olisikohan heidänkin järkevää lähettää työhönosoitus jollekkin, joka oikeasti tarvii sitä työtä ja kykenee tekemään sitä pitempään kuin kuukauden? :)

[QUOTE="mie";23944206]Soita sinne työpaikkaan ja kyselet millasta hommaa se on. Kerrot et oot jäämässä ihan just äitiyslomalle niin voi olla et ne ei ota edes sua sinne töihin :) Ihan siis sen takia et ne voi olettaa että et jaksa siellä olla töissä ja oot kohta saikulla.[/QUOTE]

Tää on vielä riskraskaus, jota tarkkaillaan koko ajan. Sairaslomaa ei lääkäri kirjoita, kun ei kuulema ole tarvetta.
Tyhmää sekin että jos menen sinne paikkaan, niin se on pois joltain jolla olis mahdollisuudet työllistyä sinne.

Mä, kun olin raskaana ja kävin työkkärissä ja kerroin raskaudestani niin ne kirjotti sen sinne ylös ja sano et tuskin tulee mitään työjuttuja ennen äitiyslomaa ja ei sieltä mitään tullutkaan :)

Mulla oli kyllä tosi ihana se työkkärintäti ja ymmärtäväinen, kun kerroin missä olen ollut töissä niin se sano ettei siellä raskaana ollessa varmaan jaksa olla töissä, kun se on fyysisesti raskasta.

Yhteistyössä