pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras12345
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytän vaihtelevasti. Tuppaa jäämään kotiin ja mitä enemmän unohtelee, sen vähemmän käyttää.

Juttuja olen kyllä kuullut, miten kypärä olisi pelastanut pahemmilta vahingoilta, ja sen takia kypärä olisi hyvä pitää päässä. Tietty mitä nyt väitetään, niin eihän se välttämättä suojaa ihan kaikelta ja on turhaa kun pahempi onnettomuus sattuisi,mutta eipä silloin auta monessa muussakaan liikennevälineessä.

Käytän. Kerran kaatunu 'pahasti' liukkaalla (talvella) ja jos ei olis ollut kypärää olis käynyt huonosti. Plus oon kuullut/nähnyt muutaman vastaavan. Ja haluan että lapsenikin käyttää ja uskon esimerkin voimaan.

Aina. Halpa henkivakuutus. Ja kun itse pitää kypärän päässä,niin lapsetkin oppii pitämään ja heille sevon erityisen tärkeää pitää se päässä. Ainaki meidän hurjapää temppuilee yms pyöräillesdä.

[QUOTE="Hoplaa";30012018]Käytän. Kerran kaatunu 'pahasti' liukkaalla (talvella) ja jos ei olis ollut kypärää olis käynyt huonosti. Plus oon kuullut/nähnyt muutaman vastaavan. Ja haluan että lapsenikin käyttää ja uskon esimerkin voimaan.[/QUOTE]

onneksi käytit kypärä, menikö se pahasti rikki?

"Yritän" käyttää, lapselle esimerkiksi , mutta välillä jää kun se on niin muka hankala....Ja olen kyllä kaatunu pyörällä aika vakavastikki, en onnekksi päätäni loukannu, mutta hengenlähtö oli lähellä kun kaikki vasemman puolen kylkiluut kaikki poikki ja ja perna hajos .. .

En käytä enää nykyään. Ennen käytin kyllä, kun olin siihen lapsesta saakka tottunut ja nuoruudessa en paljoa pyöräillyt. Nyt yliopistolla jäänyt kypärä pois, kun olen alkanut pyöräilemään enemmän. Aluksi unohtui muutaman kerran ja sitten lyhyillä matkoilla ei vain jaksanut enää ottaa mukaan, kun hiljakseen polkee kauppaan, kampukselle tai salille.

Nyt pitäisi opetella käyttämään uudestaan, kun vauva alkaa olla jo iso ja pääsee pyörän myytiinkin. En ole moneen vuoteen pyöräillyt, mutta n. 10 vuotiaana jäi kypärän käyttö pois. Nyt haluan olla esimerkillinen lapselleni, joten pitää lähteä kypäräkaupoille..

Käytän ja mieheni käyttää ja lapsillekin kypärä laitetaan aina kun pyöräillään, pitää olla esimerkkinä lapsille. Ystävän vaimolle kävi aika pahasti ilman kypärää, se säikäytti.

Serkkuni mies kaatui työmatkaa pyöräillessään, löi päänsä ja kuoli. Ilman kypärää, siis. Meidän perheessä kukaan ei pyöräile ilman kypärää. Teinillekin hankittiin niin katu-uskottava kypärä, et kehtaa käyttää.