pyöräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko huono esimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko huono esimerkki

Vieras
kun poljette lasten aknssa tai ilman lasta, käytättekö kypärä? itse en käyttää ja olen miettinyt et pitäiskö käyttää? miten te teette? jos käytätte niin oletteko aloittaneet kun lapsi on alkannut pyöräillä vai jo ennen?

[QUOTE="vieras";26062344]Itse käytän. Aloin käyttämään hiukan ennen lapsia. Mies alkoi käyttämään esikoisen ollessa parivuotias, juurikin esimerkin vuoksi[/QUOTE]

ok, miksisinä aloittanut?
minllaisia kypäriä teillä

En käytä. Lapset 4- ja 1-vuotiaat ja he tietenkin käyttävät. Neljävee kyllä on pari kertaa kysynyt että miksei mulla oo kypärää, mut oon sanonut ettei aikuiset tarvi. Ehkä oon jonkun mielestä huono esimerkki tai jopa huono äiti, mutta kaikilla on tietysti oikeus mielipiteeseensä. Kypärä menee mun mielestä vähä samaan kastiin ku heijastinliivit - miten idiootin näköiset mutta lapseni käyttävä pimeällä turvallisuuden vuoksi tietenkin. Mutta miksi mä aikuisena niitä vetäisin päälleni ja näyttäisin idiootilta nyt kun olen äiti, kun en ole niitä ennen lapsiakaan käyttänyt. Koen, että mulla on oikeus jonkinlaiseen tyylitajuun vielä, vaikka olenkin Äiti. :)

Käytän kypärää, oli lapset mukana tai ei. Ja olen käyttänyt jo vuosia ennen kuin meillä lapsia olikaan. Kerran olen myös kaatunut niin että iskeytyi kypärä katuun kun joku teini kumautti pyörällä kylkeen.

Käytän kypärää ja käytin jo ennen lapsiakin. Lisäksi käytän myös heijastinliiviä jos lenkkeilen pimeään aikaan, tavallisessa takissa liikkuessani luotan roikkuviin heijastimiin. Kumpikaan ei ole millään tavalla noloa.

Käytän. Aloin käyttää ollessani raskaana. Tajusin nimittäin vasta silloin että sillä on oikeasti väliä jos satun jäämään auton alle tai kolaroimaan pahasti ja halkaisen pääni.

Meillä on koko perheellä kypärät käytössä pyöräillessä. Sen takia että jokaiselle voi sattua vahinko ja kypärä voi pelastaa hengen jos ja kun se vahinko sattuu. En pidä kypärän käyttöä mitenkään nolona.
Pimeään aikaan meillä on myös heijastinliivit usein käytössä, etenkin pyöräilevillä pikkulapsilla.

[QUOTE="mama";26062464]En käytä. Lapset 4- ja 1-vuotiaat ja he tietenkin käyttävät. Neljävee kyllä on pari kertaa kysynyt että miksei mulla oo kypärää, mut oon sanonut ettei aikuiset tarvi. Ehkä oon jonkun mielestä huono esimerkki tai jopa huono äiti, mutta kaikilla on tietysti oikeus mielipiteeseensä. Kypärä menee mun mielestä vähä samaan kastiin ku heijastinliivit - miten idiootin näköiset mutta lapseni käyttävä pimeällä turvallisuuden vuoksi tietenkin. Mutta miksi mä aikuisena niitä vetäisin päälleni ja näyttäisin idiootilta nyt kun olen äiti, kun en ole niitä ennen lapsiakaan käyttänyt. Koen, että mulla on oikeus jonkinlaiseen tyylitajuun vielä, vaikka olenkin Äiti. :)[/QUOTE]

Mä en tajua tota asennetta että turvakapine on nolo. Mun kaks tuttavaa on joutuneet onnettomuuteen pyörällä ja se nolo kapine pelasti molemmat. Minusta se on noloa että joku tyylitaju menee edelle omasta jopa hengestä.

Ja siis oon käyttäny jo kauan ennen lasta. Nähtyäni vierestä mitä voi käyä ilman. Se vahinko ei kysy ajajan taitavuutta, koskaan ei voi liikenteessä pelaa vaan oman taitonsa varassa ja olettaa että ei mulle käy mitään kun mää osaan ja oon varovainen.

Todellakin koko perhe käyttää kypärää, aina. Ja kuten joku jo mainitsikin niin on noloa olla käyttämättä. Mä ihmettelen sellaista, joka ei käytä kypärää...

No kyllä se kypärä on laitettava.

Scoottihurjastelu ilman kypärää huolestuttaa erityisesti nyt. Auttelin tässä yks päivä scoottimiestä joka oli ajanut kuoppaan. Hän lensi pää edellä katuun ja jälki oli sen mukaista. Kallonmurtuma ja lonkkakin meni rikki. Otsassa aivan valtavan kokoinen patti. Annoin ensiapua ja soitin ambulanssin.
Monikaan scoottilainen ei juuri kypärää käytä, on äärimmäisen harvassa että käyttää.

No kyllä se kypärä on laitettava.

Scoottihurjastelu ilman kypärää huolestuttaa erityisesti nyt. Auttelin tässä yks päivä scoottimiestä joka oli ajanut kuoppaan. Hän lensi pää edellä katuun ja jälki oli sen mukaista. Kallonmurtuma ja lonkkakin meni rikki. Otsassa aivan valtavan kokoinen patti. Annoin ensiapua ja soitin ambulanssin.
Monikaan scoottilainen ei juuri kypärää käytä, on äärimmäisen harvassa että käyttää.
Todellakin hurjan näköistä juu