pyöräily ja pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käytä enkä omista. (Näin yhtenä päivänä jonkun miehen päässä kypärän, jonka voisin jopa harkita päähäni pistävän, mutta en ole vielä nähnyt sellaista myynnissä missään...)
Lapset käyttää, tottakai.

Omistan pyörälykypärän, samoin lapset (9 ja 10v) ja tottakai kaikki käytämme niitä. Te jotka ette käytä mutta lapsenne käyttävät pyöräilykypärää niin miten perustelette lapsille miksei aikuisten tarvitse kypärää käyttää jos lapset sitä kysyisivät? Itse käytän siksikin että haluan olla esimerkkinä lapsille pyöräilykypärän käytössä.

[QUOTE="vieras";26450947]Te jotka ette käytä mutta lapsenne käyttävät pyöräilykypärää niin miten perustelette lapsille miksei aikuisten tarvitse kypärää käyttää jos lapset sitä kysyisivät? [/QUOTE]

Mä olen sanonut lapsille,että pyöräillessä on käytettävä kypärää.
Tässä on nyt sellainen pikkujuttu, että mä olen pyöräillyt viimeksi jotain 6 vuotta sitten, joten sen enempää mun ei lapsille tarvitse kypärättömyyttäni perustellakaan.

[QUOTE="äiti";26450982]ok, millainen istuin ja kypärä?
milainen kypärä sulla?[/QUOTE]

Minulla on joku bellin musta kypärä ja lapselle ostettiin sellainen bellin skeittaus/pyöräilykypärä, eli vähän erilainen malli kuin minun perus pyöräilykypärä.
Istuin oli Polisport Bilby. Siinä saa sen istuimen vähän kallelleen jos matkustaja nukahtaa. :)

[QUOTE="vieras";26450947]Omistan pyörälykypärän, samoin lapset (9 ja 10v) ja tottakai kaikki käytämme niitä. Te jotka ette käytä mutta lapsenne käyttävät pyöräilykypärää niin miten perustelette lapsille miksei aikuisten tarvitse kypärää käyttää jos lapset sitä kysyisivät? Itse käytän siksikin että haluan olla esimerkkinä lapsille pyöräilykypärän käytössä.[/QUOTE]

Perustelen sillä että niin kauan kun asuvat kotona, minä olen vastuussa heidän päistään ja näin ollen minulla on päätösvalta. Sen jälkeen kun muuttavat pois saavat itse päättää mitä päällään tekevät.

Käytän, totuin siihen jo opiskeluaikana -90 -luvulla, kauan ennen lapsia. Turvallisuussyistä, lisäpointtina että se on lain mukaan PAKOLLISTA. Kiinnostaa enemmänkin, millä perusteella joku EI käytä kypärää??
Giro -merkkinen kypärä on nyt, mallista en tiedä. Harmitti ostaessa kun lapsille oli niin nättejä kukkakuvioisia pastellivärisiä kypäriä, mutta aikuisille oli tylsiä urheilumalleja.

• Tykkää
Reactions: PaulKohelo
[QUOTE="viiraska";26451103]Käytän, totuin siihen jo opiskeluaikana -90 -luvulla, kauan ennen lapsia. Turvallisuussyistä, lisäpointtina että se on lain mukaan PAKOLLISTA. Kiinnostaa enemmänkin, millä perusteella joku EI käytä kypärää??
Giro -merkkinen kypärä on nyt, mallista en tiedä. Harmitti ostaessa kun lapsille oli niin nättejä kukkakuvioisia pastellivärisiä kypäriä, mutta aikuisille oli tylsiä urheilumalleja.[/QUOTE]

no sillä perusteella ettei halua.typerän näköistä ja kävellessäkin voi lyödä päänsä.ja sakkoja ei voi antaa jos ei ole kypärää.

[QUOTE="niin";26451170]no sillä perusteella ettei halua.typerän näköistä ja kävellessäkin voi lyödä päänsä.ja sakkoja ei voi antaa jos ei ole kypärää.[/QUOTE]

Niin, ja kun lapsi sanoo ettei halua laittaa päähänsä typerän näköistä kypärää kun päänsä voi lyödä kävellessäänkin, niin mitä vastaat siihen?

Aloin käyttää vasta lasten myötä antaakseni hyvää esimerkkiä. Tiedän että kypärä pelastaa ihmishenkiä, mutta tavallaan uskon vieläkin, ettei se just mua koske ja ettei just mulle mitään tapahdu. En kuitenkaan kehtaa ajaa lasten kanssa kypärättä, koska sellainen vanhempi näyttää ulkonäkökeskeiseltä ääliöltä, enkä mä halua antaa itsestäni sellaista kuvaa.

[QUOTE="vieras";26451195]Niin, ja kun lapsi sanoo ettei halua laittaa päähänsä typerän näköistä kypärää kun päänsä voi lyödä kävellessäänkin, niin mitä vastaat siihen?[/QUOTE]

no sanon saman.elämässä on riskejä.kukaa ei selvi'ä hengissä.ei sitä minuknaa lapsuudessa ollut kypäriä ja swilti suurin osa selvisi hengissä

On kypärä mulla ja lapsilla ja tottakai käytetään. En muista merkkejä tai malleja, pitää nuppia turvassa. Mikään ei ole niin idioottimaista, kun käyttää pyörää, muttei kypärää. Sitten voisivat kulkea kävellen. Sama tosiaan kulkea autolla ilman turvavöitä, mutta onhan niitäkin idiootteja jotka ei käytä niitäkään, saatika laitata lapsilleen (mustalaisia) Yksi isä hakee lapsensa hoidosta pyörän kyydillä ja molemmat (hyvin sanotusti) tyhjin päin. Järkyttävä näky. Joku vielä kehtaa verrata pyöräilyä kävelyyn :O Kuinkahan idiooteilta ne näyttää, jotka on joutuneet onnettomuuteen ilman kypärää?

On kypärä mulla ja lapsilla ja tottakai käytetään. En muista merkkejä tai malleja, pitää nuppia turvassa. Mikään ei ole niin idioottimaista, kun käyttää pyörää, muttei kypärää. Sitten voisivat kulkea kävellen. Sama tosiaan kulkea autolla ilman turvavöitä, mutta onhan niitäkin idiootteja jotka ei käytä niitäkään, saatika laitata lapsilleen (mustalaisia) Yksi isä hakee lapsensa hoidosta pyörän kyydillä ja molemmat (hyvin sanotusti) tyhjin päin. Järkyttävä näky. Joku vielä kehtaa verrata pyöräilyä kävelyyn :O Kuinkahan idiooteilta ne näyttää, jotka on joutuneet onnettomuuteen ilman kypärää?

no kävelläsikin voit joutua onnettomuuteen eli mikä oli pointti?auto ajaa ylitses tai pyöräilijä jne...ja tosiaa elämässä voi monee asiaa kuolla.käytäkkö esim urheillessas kypärää kun juokset tai luistelet jne.voit niissäkin pääsi lyödä..ja jos sanot idiooteiksi ihmisiä jotka ei käytä kypärää pyöräillessä kertoo sinusta kaiken.