Pyöräilijät niin mielensä pahoittivat kun Helsinki kielsi kaahailun kahdessa paikassa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On se niin vaikeaa suunnitella sellaista pyöräilyinfrastruktuuria mikä sallii pyöräilijöille saman nopeustason kuin muille ajoneuvoille...

Polkupyörät ovat ainoa ajoneuvotyyppi joka nykyisin pyritään rinnastamaan jalankulkijoihin ja siirtämään väylille missä ei voi turvallisesti liikkua kuin jalankulkunopeutta.
 
vierailija
On se niin vaikeaa suunnitella sellaista pyöräilyinfrastruktuuria mikä sallii pyöräilijöille saman nopeustason kuin muille ajoneuvoille...

Polkupyörät ovat ainoa ajoneuvotyyppi joka nykyisin pyritään rinnastamaan jalankulkijoihin ja siirtämään väylille missä ei voi turvallisesti liikkua kuin jalankulkunopeutta.
Ai niinku junille ja lentokoneille?
 
vierailija
Jos pääväylä on huonosti toteutettu eikö se ole syy ajaa hiukan hiljempaa kunnes on saatu parempi toteutus, ettei satu onnettomuuksia?

– (hiljaisuus)... ... kyllä jokainen varmasti ajaa sillä omalla nopeudellaan ja pitää huolta omasta tilannenopeudestaan.
:LOL:

Kyllähän pyöräilijöillä siinä on pointti, että laittomia liikennemerkkejä ei pidä käyttää tai asettaa. Ei, vaikka se olisi järkevää. Mutta noin yleisesti ottaen pyöräilijöiden asenne liikenteessä toimimista kohtaan on kuvottava. Minä, minä, minä. Autot pois ja jalankulkijat pois, että minä saan mennä. Jos paikka on vaarallinen tai ahdas tai hankala, siitä voi valittaa, mutta niin kauan kun tilanne on mitä on, pitää mennä sitten vaikka ryömimisnopeudella. Niin autoilijatkin toimivat ja niin jalankulkijatkin toimivat. Ei kukaan jalankulkija juokse jäiseen hiekoittamattomaan portaikkoon ihan vaan periaatteesta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Samat nopeusrajoitukset koskevat niin autoja kuin polkupyöriä, eli voit polkea fillarilla vaikka satasta maantiellä jos vain jerkkua riittää.
Itse asiassa laissa on myös turvallisen tilannenopeuden vaatimus. Eli sen vuoksi vaikka kadulla saisi kyltin mukaan ajaa 40 km/h niin pyörätiellä ei välttämättä saa mennä kuin joku noin 10 km/h. Johtuen vaikka siitä, että pyörätie toimii samalla myös jalkakäytävänä.
 

Yhteistyössä