pyllyn pyyhkiminen...

  • Viestiketjun aloittaja tia-titta
  • Ensimmäinen viesti
tia-titta
Tämmöstä kyselisin, että minkä ikäisinä teillä lapset alkaneet itse pyyhkiä peppunsa? Meillä tyttö kohta 4v pyyhkii kun käy pissalla ja pyyhkisi varmaan isommankin tarpeen jälkeen mutta itsestä tuntuu että peppu saattaa jäädä likaiseksi joten minä olen sitten hoitanut tuon pyyhkimisen...
Eli oliskohan jo aika antaa tytön suoriutua itse näistä hommista?
 
Kyllä meillä vielä pyyhitään ja jopa pestään käsisuihkulla peput. Esikoinen täyttää pian 5v, keskimmäinen 2,5v ja kuopus vaippaikäinen. Pisun jälkeen esikoinen osaa pyyhkäistä alapäänsä, mutta reippaasti huutaa pesemään pyllyä, kun on kakannut :) .

Mä luulen, että kouluiässä osaavat jo olla suht taitavia pepunpyyhkijöitä eli en näe asian kanssa kiirettä. Kun kerran apu vielä kelpaa... ;)
 
Mietin just, että tekisikö avuksen pyyhkimisestä. 4,5 vuotias ei halua opetella pyyhkimään peppuaan ja en kyllä taida luottaakkaan tuleeko puhdasta ja peseekö sitten kunnolla kätensä! 2 vuotias poika pyyhkii kyllä peppunsa pisun jälkeen :LOL: . Onneksi ei yritä kakkaamisen jälkeen..
 
Liina72
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 14:45 mörrimöykky kirjoitti:
meillä poitsu 4,5v ja on nyt harjoitellupyllyn pyyhkimistä tarkistan kyl tuloksen itse et tuliko puhdasta .paperia kyl menee kauheesti :LOL:
Meillä myös poika 4v harjoittelee ja paperia kuluu kiitettävästi :D Aika puhdasta tulee, mutta tarkistan aina.
 
miimanen
Meillä taas ongelmana se, että ottaa niiiiiin pienen hiukkasen sitä paperia että hyvä jos etusormen pään kokonaan es peittää! :eek: Ja on yritetty näyttää mikä on sopiva määrä, mut kun ei niin ei.
Säästeliästä porukkaa?
 
Pakko komentoida tähän, vaikka meillä ei vielä kakkapyllyn pyyhintää harjoitellakaan. Pissapuolen hoitamista olen yrittänyt tytölle opettaa, mut sanonut, et kakan äiti tai isi viel pyyhkii. Mut tyttöäpä (3,5v.) ei koko touhu kiinnosta yhtään! Tämän seurauksena vääntää joka pisulla ainakin pipanan kakkaa... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Kiero kuin korkkiruuvi...
 
taustalta
Anna toki toisen harjoitella, mutta varmista, että puhdasta tulee. Samoin tuota paperin käyttöä kannattaa valvoa, ettei mene rullallista kerralla tai pyyhitä neljäsosa paperilla. Näin minä teen meidän 3½-vuotiaan kanssa.
Meillä on omatoiminen 1½-vuotiaskin, hänen on pakko saada pyyhkiä pissan jälkeen, kun muutkin tekevät niin :p
 

Yhteistyössä