Puutumisoireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puutunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puutunut

Vieras
Onkohan kellään samanlaista vaivaa tai tuleeko mieleen mistä moinen voisi johtua..
Mulla on ennenkin ollut vaivana, että maatessa selälläni jonkin aikaa toinen käsi puutuu. No eilen makailin ripsien pidennyksessä ja taas jumppailin oikeaa kättä ettei pahasti puutuisi. Puutui kuitenkin aika nopeasti ja meni ihan kylmäksi. Jumppaaminen ei auttanut ja tunto hävisi oikeastaan kokonaan. Tilanne helpotti vasta kun nousin istumaan. Säikähdin hieman tilannetta.
Illalla oikea jalka oli jäykkä ja omituinen. Nukkumaan mennessä se tuntui tosi jäykältä, puutuneelta ja turvonneelta. Koko ajan tunne että alkaa krampata. Turvoksissa ei oikeasti ollut, monta kertaa kokeilin.

Onko muilla kokemusta tai tietoa tälläisesta tois puoleisesta puutumisesta. En usko, että mitään vakavaa on, mutta häiritseehän tuo.

Mulla on pahimmillaan puutunut koko toinen puoli, päänahkaa myöten.. Ei kivaa :( Itselläni johtui pahasti jumissa olevasta selästä ja niskoista. Voi viitata myös verenkierto (siis aivojen) häiriöihin, mutta ei kuulosta silrä jos siltä liittyy asentoihin

Mulla on nuo molemmat kädet helposti puutuvia. En pysty nukkumaan kyljelläni,selälläni nukkuessa pitää monta kertaa yössä vaihtaa käsien asentoa,koska puutuvat tunnottomiksi ja sitten alkaa särkemään. Syytä ei ole koskaan löydetty.

Samoin josksu tulee jalkoihin samanmoisia tunnottomuus tiloja. Kerran pari lähtenyt totaalisesti jalat alta,onneksi kotona ollessa. Hetken aikaa ollut sitten lattialle istuen ja sitten taas toimineet normaalisti. Syytä tähänkään ei ole löydetty lukuisista kokeista ja lääkärikäynneistä huolimatta.

Joten vaivan kanssa vain on pitänyt oppia elämään.

Raskaana ollessani on vasen reisi puutunut aina seistessä ja nyt on pitempään ollut puutuneena myös vasemman käden pikkusormi ja nimetön. Raskausaikana nuo tosin taitavat johtua jonkin hermon painamisesta ja turvotuksesta. Puutumiset tuntuvat kuitenkin olevan aina vasemmalla puolella.

Samanlaista toispuoleista puutumista on mullakin ollut nyt 33 vuoden ajan. Tosiaankin koko vasen puoli varpaista päälakeen voi puutua, jopa kielikin. Minullakin syynä on selkä ja niska. Lisäksi mulla on yöllistä molempien käsien puutumista, syynä TOS. Tähän vaivaa liittyy se, etten voi pitää käsiä juuri ollenkaan kohoasennossa, esim. verhojen ripustaminen on aivan mahdotonta.

Yhteistyössä