Puuttuuko sinulta jokin "perus mukavuus" kodistasi?

• Viestiketjun aloittaja LK
  • Ensimmäinen viesti
"laiska"
[QUOTE="hmmm";23136338]kodinhoitohune, kaikilla tuntuu sellainen olevan. itse olen pärjännyt hyvin ilmankin.[/QUOTE]

Meiltä kanssa...tykkäisin, kun olis erillinen huone. Siel sais tavarat lojua rauhassa hujan hajan, ei haittais,laittas vaan oven kiinni. =)

Dao
Lämpö ;)
Oli 14 astetta sisällä nyt aamusta. Pönttöuunien lämmitys jäi eilen vähälle. Ja leivinuuniin meni vaan pesällinen.
Elukoissa kun meni pidempään kun kaikki vesi piti kantaa kun putket jäässä. Sitä samaa luvassa koko viikko.

Nyt voisin ottaa sähköpatterit, mutta meillä taitaa olla talossa liian pieni sulaketaulu. Siitä siis turha haaveilla näihin pakkasiin ja kun ne on ohi unohtuu koko juttu.

Asuttiin tässä talossa 2v. kahden vaippaikäisen lapsen kanssa. Ulkohuussilla ja kannettiin vesi taloon. Sisään ja ulos.

Sitten tuli kylmä vesi ja sisävessa. Silleen 3 vuotta.

Nykyään jo suihkukin :)

dfdf
[QUOTE="hmmm";23136338]kodinhoitohune, kaikilla tuntuu sellainen olevan. itse olen pärjännyt hyvin ilmankin.[/QUOTE]

Ei ole meilläkään, mutten edes kaipaa sitä. Pyykit kuivuvat kätevästi pesuhuoneessa, enkä haluaisi silittää missään erillisessa kopperossa, vaan muun perheen kanssa samoissa tiloissa.

"Hely"
Minusta kai takka ei ole perusmukavuus vaan lisämukavuus.

Niin, mitä lasketan nykyajan perusmukavuuksiin? Ne lienee toista luokkaa kuin lapsuuteni perusmukavuudet 80- ja 90-luvuilla.

Meillä ei ole televisioa.

bb
[QUOTE="Hely";23136588]Minusta kai takka ei ole perusmukavuus vaan lisämukavuus.

Niin, mitä lasketan nykyajan perusmukavuuksiin? Ne lienee toista luokkaa kuin lapsuuteni perusmukavuudet 80- ja 90-luvuilla.

Meillä ei ole televisioa.[/QUOTE]

Takka on perusmukavuus silloin, kun lämmitys ei muuten vastaa yleistä tasoa, eikä se aina vastaa edes kerrostaloasunnossa.

"vieras"
[QUOTE="Hely";23136588]Minusta kai takka ei ole perusmukavuus vaan lisämukavuus.

Hah, kyllä musta takka on ennemmin perusmukavuus, kuin televisio :D

[QUOTE="vieras";23136613]Keittiö on liian pieni, liian vähän säilytystilaa.[/QUOTE]
Tämä on ikuisuusongelma. Olen huomannut että kun säilytystilaa hommaa lisää niin kohta on sekin tila täynnä kamaa eikä tilanne helpottanut lainkaan. Turhaa tavaraa kertyy juuri niin paljon kuin on tilaa säilyttää sitä.

[QUOTE="vieras";23136613]Keittiö on liian pieni, liian vähän säilytystilaa.[/QUOTE]

Juu, säilytystila on ongelma täälläkin. Keittiössä on liian vähän kaappeja, ainoastaan mun makkarissa on vaatekaapit ja niistäkin vain yks on hyllyllinen. Sit on eteisessä kolme henkarikaappia ja yks hyllykaappi. Kylppärissä ei ole kaappeja eikä laatikoita ollenkaan...

Tiskikone puuttuu, ja kuivari. Ja takka ja kodinhoitohuone, mieskään ei asu täällä.

Kyllä takka musta kuuluu perusmukavuuksiin, johan meille tulis kylmä jos ei olis lämpöä joka niistä tulee. Sähkö ku maksaa saa**nasti enemmän ku puut.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23136641:
Tämä on ikuisuusongelma. Olen huomannut että kun säilytystilaa hommaa lisää niin kohta on sekin tila täynnä kamaa eikä tilanne helpottanut lainkaan. Turhaa tavaraa kertyy juuri niin paljon kuin on tilaa säilyttää sitä.
Tämä on niin totta. Pätee myös rahaan, aina olisi kiva saada vähän enemmän palkkaa, mutta palkankorotukset eivät näy missään.

Yhteistyössä