puutarhuriksi,miettinyt puutarhatuotannon koulutusohjelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammatinvaihtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammatinvaihtaja

Vieras
Mikähän mahtaa olla työtilanne,saako töitä ja minkälainen on palkka?Tai yrittäjänä,onko mahdollisuuksia vai onko hankala ala saada toimimaan niin että pärjää yrittäjänä?Että onko siinä kilpailua vai miten mahtaa olla?Onko täällä puutarhureita tai opiskelijoita?Mielellään kuulisin myös opinnoista jotain.

Tässä on yksi puutarhuri, koulutusohjelmana kukka- ja puutarhakauppa =) Opinnoista osaan varmaan jotain kertoa, toki nekin on paikkakohtaisia ja työtilanne vielä enemmän mutta kysy pois, vastaan jos osaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;27473294:
Tässä on yksi puutarhuri, koulutusohjelmana kukka- ja puutarhakauppa =) Opinnoista osaan varmaan jotain kertoa, toki nekin on paikkakohtaisia ja työtilanne vielä enemmän mutta kysy pois, vastaan jos osaan..

Osaatko sanoa työtilanteesta pohjois-savossa?Oletko itse työllistynyt?Mikähän palkka sitten on,kun tuossa aiempi vastasi että huono?Onko opinnot miten vaativia? Onko harjoitteluita miten paljon?

Osaatko sanoa työtilanteesta pohjois-savossa?Oletko itse työllistynyt?Mikähän palkka sitten on,kun tuossa aiempi vastasi että huono?Onko opinnot miten vaativia? Onko harjoitteluita miten paljon?

Ite olen Etelä- Savossa ja työtilanne on aika huono, kesäksi työllistyt tuurilla ja talveksi täällä ei ole kyllä yhtään mitään. Itse sain vasta valmistuneena seurakunnalta töitä, se oli ihan lottovoitto kyllä, se on 5 kuukauden jakso ja talvi menee työttömänä varmaan :/ Palkka on mulla itselläni vähän alle 10 euroa tunti, se ei tällä alalla päätä huimaa kyllä missään.. Mutta rakastan työpaikkaani ihan yli kaiken että ei se oikeestaan harmita :D

Opinnot tietenkin vaihtelee sen suuntautumisen mukaan, kaikilla oli ensin ne puutarhurin perusopinnot ja sen jälkeen suuntautuminen, itselläni siis lähinnä siihen kukkasidontaan. En kokenut sitä yhtään vaativaksi, nautin tosi paljon tuosta koulusta. Kasvitentit oli vaativin osa. Kasvien tieteellisten nimien opettelu ja niiden tunnistaminen. Työnharjoitusta meillä oli paljon, tarkottaa siis käytännön hommia koululla mutta sekin varmaan riippuu koulusta miten ne opinnot menee..

Työharjoittelua oli ensin 4 viikkoa ihan valinnan mukaan missä tahansa, sitten koko kesä työnharjoitusta koululla, yksi 6 viikon harjoittelu suuntautumisen mukaan valitussa paikassa ja sitten viimenen, pisin harjoittelu oli noin viitisen kuukautta, paikka taas oman koulutusohjelman mukaan. Kesät oltiin kuitenkin aina koulussa tai ulkopuolella harjoittelussa, siihen pitää varautua =)

Mitähän vielä.. Kysy lisää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;27473411:
Työharjoittelua oli ensin 4 viikkoa ihan valinnan mukaan missä tahansa, sitten koko kesä työnharjoitusta koululla, yksi 6 viikon harjoittelu suuntautumisen mukaan valitussa paikassa ja sitten viimenen, pisin harjoittelu oli noin viitisen kuukautta, paikka taas oman koulutusohjelman mukaan. Kesät oltiin kuitenkin aina koulussa tai ulkopuolella harjoittelussa, siihen pitää varautua =)

meillä oli kesät ihan kesälomia, ei oltu koulussa eikä harjoittelupaikoilla. harjoittelut olivat kolmessa pätkässä opintojen aikana itse hakemissamme työpaikoissa.

[QUOTE="hmm";27473425]meillä oli kesät ihan kesälomia, ei oltu koulussa eikä harjoittelupaikoilla. harjoittelut olivat kolmessa pätkässä opintojen aikana itse hakemissamme työpaikoissa.[/QUOTE]

:O Aika erilaista.. Mutta tietenkin se riippuu paikasta =) Meillä oltiin kesät koulussa tai harjottelussa, 2 viikkoa oli lomaa ja sekin jonkun muun määräämään ajankohtaan..

Yhteistyössä