puuron säilyvyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuäreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aamuäreä

Vieras
JA ihan kaurapuurosta kyse. olen aamulla niiin äärettömän lyhytpinnainen ja väsynyt että jopa kahvinkeitto on ylivoimaista. siispä lastaan illalla keittimen valmiiksi...

Myös isompien lasten aamupalat laitan valmiiksi, annan vain kaapista ennenkuin kukaan ehtii alkaa riitelemään, eikä mun tarvi alkaa tekemään mitään ylimääräistä.

Nyt sitten olisi aika pienimmän aloittaa puurot, ja koska tuo viljojen aloittaminen on siirtynyt jo parilla viikolla tän mun aamu-unisuuden takia niin mietin että josko sen puuronkin tekisi illalla valmiiksi. Säilyisikö se jääkaapissa hyvänä aamuun? Veteen tehtynä säilyy mutta entäs jos teen sen korvikkeesta? Ei varmaankaan säily?

Puuron voi todellakin tehdä jo illalla valmiiksi. Mä teen aina tuorepuuron. Eli laitat kaikki ainekset illalla kulhoon ja jääkaappiin.
Mun tuorepuuroresepti:
vähän vettä ja maitoa tai jogurttia
kaurahiutaleita, pellavansiemeniä, luumuja, marjoja tai ihan mitä sattuu olemaan.

Sen voi syödä joko kylmänä tai sitten lämmittää nopeasti, liedellä tai mikrossa.
Paaaljon parempaa kun tavallinen puuro, kun aromit ehtii kehittyä rauhassa.

Meillä tehdään usein myös tuorepuuroa, tosin se ei ole ihan noiden pienenpien makuun... Mutta kyllä puuro jääkaapissa säilyy ja lämmitysvaiheessa korviketta joukkoon.

Puuron valmistus ei kyllä kauaa kestä, vedenkin voi keittää vedenkeittimellä jos hella liian hidas;)

Juu ei mene kauan puuronkeitossa. mutta mä en tosiaan pääse sängystä ylös, saati jaksa kaivaa kattiloita ja kippoja jne ja siivota niitä sitten pois vielä. huomattavasti vähemmän hommaa kun puuro on kaapissa lautasella ja sen vain lämmittää ja lisää maitoa... :)

Kiitos vastanneille. :)

Ja onhan niitä valmispussejakin esim. Elovenalla. Hiutaleet vain lautaselle ja kuuma vesi päälle. pikkasen antaa vetäytyä :heart: Tosin itsekin teen noista pikakaurahiutaleista, jotka kiehuu vaan minuutin ja on hyvää kun laittaa voisilmän ja maitoa. Senkin voi tehdä valmiiksi isomman satsin ja lämmittäessä laittaa sitten korviketta sekaan.

Yhteistyössä