Puurojauheista ja matkajuomisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle lähtevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle lähtevä

Vieras
Heipä hei!

Ollaan lähdössä 1v2kk tytön kanssa alkeellisiin oloihin (=mikroton talous) pariksi viikoksi ja mietin että ottaisiko mukaan sellaista puurojauhetta, mihin vain lisätään keitetty vesi. Olen tehnyt aamupuuron hiutaleista mikrossa, ja olisi aika tylsää keitellä sitä levyllä...

Näistä jauhepuuroista ei juuri ole kokemusta. Minkä merkkinen valmispuuro on hyvää? Missä on eniten kuitua? (tytöllä usein maha kovalla)

Sitten mietin että millä voisi korvata tuttipullon matkoilla? Tyttö nimittäin juo siitä vain kun ollaan poissa kotoa, joten siitä voisi luopua kokonaan. Osaisiko tuo jo juoda jostain toisenlaisesta pullosta?

Onko mikroton talous alkeelliset olot?! Sittenpä meidän muksu-raukka on elänyt alkeellisissa oloissa koko ikänsä.. :laugh:

Puurojauheet on ollu meillä käytössä kun ollaan mökillä (missä ei ole sähköliettä, sisävessaa, juoksevaa vettä..) ja jos on vedenkeitin, tulee vesikin kuumaksi hetkessä. Pojan suosikkeja oli Bonan kaikki hedelmäpuurot, Semperiä ei jostain syystä suostunut syömään.

Meniskö teillä nokkamuki tai taikamuki pullon sijasta? Autoon matkajuomaksi meillä menee pillimehut, kun niitä saa tuoremehuinakin. Tosin sillon täytyy olla jonkun vieressä hiukan valvomassa ettei poika ruiki pillillä mihin sattuu.. :D

kyllä se puuro lopunperin tulee äkkiä liedelläkin. ja sitähän voi keittää sen verran että syö sitten samaa puuroa vaikka illalla. meuillä ainakin lapsille maistui myös kylmä puuro kun sen hedelmäsoseella makeutti.

jotkut lapset kun helposti tottuu jauhepuurojen hienojakoisuuteen ja sitten ei kelpaa tavallinen puuro enää.

ja kokeilepas joskus että laitat kulhoon puuroryynejä ja kaadat päälle kiuhuvaa vettä ja lautanen yms kanneksi. sekoita välillä. kun seos on jäähtynyt syömäkelpoiseksi niin ryynit ovat kypsyneet samalla valmiiksi! eli tavalliset puuroryynit toimii ihan samalla lailla kuin nuo valmiit eloveenat yms mitkä sekoitetaan kiuhuvaan veteen! =)

taikamuki tosiaan kätevä matkoilla jos pullosta haluaa eroon. ei sotke autossakaan.

Meillä on matkoilla ollut niitä pillillisiä hyla maitoja (2 dl). Poika osaa pillistä juoda kuten monet muutkin taaperot. Ikää nyt siis 1v4kk. Kokeile jos vaikka onnistuisi teilläkin.

Kiitos vinkeistä!

En minä ihan tosissani pidä mikrottomuutta alkeellisina oloina, unohtui vain laittaa hymiö perään ;) Minäkin keittelin ihan mielelläni puurot hellalla vielä muutama kuukausi sitten, kun tyttö ei silloin yrittänyt osallistua hellan nuppien kääntelyyn ym kehittävää. Kyllä se mikro vaan on kätevä. Kaipa sitä vanhetessaan laiskistuu ja kaipaa helpotusta puuronkeittoonkin :laugh:

Meillä on käytössä taikamuki ja pullonokat, pillikin on kätevä, vaikka meidän ihan-kohta-vuoden poika yrittääkin sen aina pureskella hajalle. Me ostimme puurojauhetta matkustusta varten, mutta meilläpä ei lapsi niitä suostunut syömään, vaikka muuten onkin kaikkiruokainen.

Meillä on tämän kesän hitti (tyttö vajaa 2v.) halpahallista ostettu,sittarissakin niitä näkyi olevan, sellainen "pullo" jossa pilli. Kantta kun väänsi niin pilli meni sisään. Eli ei sotke hirveesti. Muumiaiheinen. Pullo-osa on aika leveä, mut ainakin tämä alle 2v. siitä pystyy pitämään ihan ok kiinni. Tämä oli vain tällainen yksi vaihtoehto... Tätä ennen ollut taikamuki käytössä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2005 klo 10:00 mamma-72 kirjoitti:
Bonan puurojauheen voi sekoittaa vaivatta lämpimään veteen, ei tarvitse edes keittää. Löytyy paljon makuja.

Oletko kokeillut esim. Aventin pullonokkaa?
Tarkoitat varmann keitettyyn veteen lämpimässä vesijohtovedessä kun on noita bakteereja todella paljon en suosittele siihen hiutaleita sekoitettavaksi ja sitten syötäväksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2005 klo 15:25 kata kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2005 klo 10:00 mamma-72 kirjoitti:
Bonan puurojauheen voi sekoittaa vaivatta lämpimään veteen, ei tarvitse edes keittää. Löytyy paljon makuja.

Oletko kokeillut esim. Aventin pullonokkaa?
Tarkoitat varmann keitettyyn veteen lämpimässä vesijohtovedessä kun on noita bakteereja todella paljon en suosittele siihen hiutaleita sekoitettavaksi ja sitten syötäväksi.

kyllä mäkin ihan hanasta lämpimän veden oon ottanu, ihan pienenä keitin :whistle: oi että mä oon kauhee :o

-BONAN puurot on tosiaankin helppoja ja meiän neideille ainaski tosi hyvin maistunu!

Elovenan annospuuropussit tuli mullakin mieleen. Keitettyä vettä esim. vedenkeittimellä, puuropussin sisältö sekoitetaan sekaan - tai sitten toisinpäin: ensin hiutaleet ja sitten vesi - henk-koht. kokemusta ei ole, olen vain nähnyt että näinkin maistuu.

Myös pikakaurapuuroa voi tehdä liedellä, tulee tosi nopeasti.

Tuttipullosta luopumisesta: oletteko kokeilleet nokkamukia? Tai sitten juomanokkaa tuttipulloon? Ainulla on sellaisia, laitetaan tuttipulloon, mutta se on kuin nokkamukin nokka.
Meillä oli niitä reissuissa kun muksu oli pienempi. Hyvä keino siirtyä pois kokonaan tuttipullosta..
Meillä on myös nokkamuki-pullo, Tupperwaren, jossa on tuttipullofiilis.

[/quote]

kyllä mäkin ihan hanasta lämpimän veden oon ottanu, ihan pienenä keitin :whistle: oi että mä oon kauhee :o

[/quote]

Ihan vakavasti, se ei todellakaan ole terveellistä edes aikuiselle, lämpimässä vesijohtovedessä voi olla hyvin ikäviä bakteereja, häpeäisit kun suhtaudut asiaan noin. Säälittävää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2005 klo 17:59 vastaus kirjoitti:
Itse olemme käyttäneet elovenan annos puuroja. ovat olleet hyvän makusia ja nopeita. Niissäkin makuja niin paljon.

Näitä mekin ollaan tytön kanssa välillä syöty ja kelpaavat tosi hyvin. Ja tosiaan löytyy makuja laidasta laitaan. Nyt on vastaavia myös pirkalla ja vähintään yhtä hyviä ovat olleet. Sekottuvat ehkä jopa tasaisemmin, kuin noi Elovenat. Kannattaa kokeilla jos laiskottaa tai on kova kiiru! :D

Meillä oli matkalla mukana Elovenan annospusseja (muistaakseni joku vadelman maku) Oli tosi hyvää ja maistui neidille reipaasti. Oon kyl järkyttyny siitä, kun joku tunnustaa ottavansa ruokavedeksi lämmintä vettä hanasta! Huh, ei tulis mieleenkään. Kuuma vesi irrottaa kaikki putkien paskat ruokiin + miljardit bakteerit tulee mukana, YÄK. Lapselle ainakin tekisin keitettyyn veteen ruuan kuin ruuan.

Yhteistyössä