Putouksen eilinen "Enkeli taivaan"

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Av:n porukka on aika nutturat tiukassa :D Minusta tuo oli hauska. Ja myönnän että katson mielelläni putousta varsinkin nyt kun on uusia naamoja.Monesti kun sanoo et seuraa ohjelmaa niin saa paskalastin niskaan mutta mitä väliä.

vierailija
Putouksen virsi-sketsi kuohuttaa Vauva.fi:ssä: "Ylitettiin kyllä kaikenlaiset hyvän maun rajat"
Sunnuntai 12.2.2017 klo 14.26

Osa katsojista pahoitti mielensä lauantai-illan Putouksen virsi-sketsistä.

Eilen lauantaina esitetyssä Putouksesssa sketsihahmot laitettiin testiin heidän musiikkituntemuksestaan. Hitti Hyttynen -nimeä kantaneessa osiossa hahmojen tehtävä oli tunnistaa ja esittää kappaleita.

Viimeisinä hahmoina lavalla esiintymään saapuivat Jenni Kokanderin hahmo Amurin enkeli sekä Timo Lavikaisen esittämä Isä Nitro. Kaksikko esitti Enkeli taivaan -virren.

- Harput soimaan, olen laskeutunut, Kokanderin esittämä Amurin enkeli heitti esityksen alussa.

-Etäisesti tuttu, Isä Nitro tuumasi kappaleen alussa.

Monille rakkaasta virrestä tehty sketsihahmojen versio raivostutti osaa katsojista. Suositulla Vauva.fi -sivustolla on eilisestä asti keskusteltu voimakkain sanoin virren käytöstä.

- Nyt menee niin jumalan pilkkaamiseksi ettei mitään rajaa. Vaikka ei uskoisi itse niin pitääkö siitä silti tehdä noin hirveitä sketsejä? keskustelun aloittanut kommentoija tylyttää.

(MATTI MATIKAINEN)">
Jenni Kokanderin sketsihahmo on nimeltään Amurin enkeli. (MATTI MATIKAINEN)

- Minusta se laulu Enkeli taivaan oli ihan kamala. Minkä tähden siitä piti tehdä sellainen pilkkalaulu? Oksettavaa. Oli pakko lyödä koko toosa kiinni ja kyseinen ohjelma boikottiin, toinen kommentoija kirjoittaa.

- Juu kyllä minullakin jää jatkossa ohjelma katsomatta. Ymmärrän kyllä pilan teon kaikenlaisista asioista, uskonasioistakin, mutta tuossa ylitettiin kyllä kaikenlaiset hyvän maun rajat. Se vaan oli liikaa, tulipa mieleeni sitä katsellessa että onneksi isoäitini ei ole tätä enää näkemässä, kolmas jatkaa.

Jotkut puolestaan pitivät sketsiä onnistuneena.

- Miten voi pilkata sellaista mitä ei ole olemassa? yksi kommentoija toteaa.

- Parasta mitä Putoukselle on tapahtunut, kun näyttelijät pistettiin vaihtoon. Nyt toimii! Akun, Kristan, Rikun, Iinan jne. kortit oli jo katottu, toinen jatkaa.

- Arvasin tuota kohtaa katsoessani, että tästä tulee taatusti ulinaa. Ei voi olla niin vakavaa, yksi kommentoija rauhoittelee keskustelua.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Ilta-Sanomat

(MATTI MATIKAINEN)">
Timo Lavikainen esittämässä sketsihahmoaan Isä Nitroa. (MATTI MATIKAINEN)

JASMIN HUUSELA
jasmin.huusela@iltalehti.fi

Katsojat tuohtuivat Putouksen virsisketsistä - ohjaaja Joonas Nordman: "Minun Jumalani ei ole tosikko"
Sunnuntai 12.2.2017 klo 17.00

Joonas Nordman vastaa Vauva.fi-keskustelupalstalla annettuun kritiikkiin.

• Putouksen sketsi närkästytti.
    • Joonas Nordman kommentoi aihetta Iltalehdelle.
    • Nordmanin mukaan hänen Jumalansa ei ole tosikko.

Osa katsojista pahoitti mielensä eilen lauantaina esitetystä Putous-ohjelman sketsistä.

Sketsihahmot laitettiin testiin musiikkituntemuksestaan. Hitti Hyttynen -nimeä kantaneessa osiossa hahmojen tehtävä oli tunnistaa ja esittää kappaleita.

Jenni Kokanderin ja Timo Lavikaisen esittämien hahmojen versio Enkeli taivaan -virrestä sai osan katsojista raivoihinsa.

(MATTI MATIKAINEN)">
Amurin enkelin versio Enkeli taivaan -virrestä sai Vauva.fi-lukijat tuohtumaan. (MATTI MATIKAINEN)

- Nyt menee niin jumalan pilkkaamiseksi ettei mitään rajaa. Vaikka ei uskoisi itse niin pitääkö siitä silti tehdä noin hirveitä sketsejä? keskustelun aloittanut kommentoija tylyttää.

Putouksen ohjaaja ja ohjelman sketsihahmokilpailun kahdesti voittanut Joonas Nordman kommentoi sketsistä syntynyttä kohua Iltalehdelle.

- Minä kuulun kirkkoon, ja minun Jumalani ja enkelini eivät ole tosikkoja. Heidän mielestään eilinen sketsi oli hauska, Nordman sanoo.

(JENNA LEHTONEN)">
Joonas Nordman toimii Putouksen ohjaajana. (JENNA LEHTONEN)

- Kysyin armeijassa sotilaspastorilta, mitä mieltä hän on siitä, jos Jeesuksesta vitsaillaan. Hän hymyili ja vastasi, että Jeesus on kokenut aika paljon pahempiakin asioita.

Nordmanin mukaan jumala-vitseissä on kyse samasta asiasta kuin anopista vitsailussa.

- Suomi on täynnä anoppivitsejä. Nämä vitsit ovat syntyneet rakkaudesta ja vahvasta siteestä anoppiin. Sama pätee Jumalaan. Me koemme sen kaikki eri tavoin, ja samalla siitä mitä rakastaa ja minkä kanssa on sinut, voi vitsailla.

SARIANNE TÄHTIVAARA
sarianne.tahtivaara@iltalehti.fi

vierailija
No joo, oishan tuollaisen voinut jättää pois. Vaik sketsiohjelma onkin, eikä sitä ole pakko katsoa, mutta silti mun mielestä tuohon olisi voinut keksiä jonkun muun biisin.

vierailija
Olipa aivan hirveä juttu. Kaikkea muuta saa pilkata ja sitten kun kristityistä sanotaan vähän jotakin, nii kauhee paskamyrsky siitäki tulee. Täällä vittu pahoinpidellään maahanmuuttajia ja muslimeita, keskittyisitte siihen ettekä johonki tälläseen

Yhteistyössä