Putkirinnat, onko muilla? Paljonkohan korjausleikkaus maksaa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uli

Vieras
"Sinulla saattaa olla ns. putkirinnat eli tubulaariset rinnat, joka on rintojen kehityshäiriö. Putkirinnat ovat yleensä putkimaiset, kuten nimikin sanoo. Nännipiha on laajentunut, rinnanaluspoimu on kehittymätön ja rinnat ovat usein asymmetriset.
Rintojen tubulaarisuus saattaa olla lievä tai vaikea asteinen. Lieväasteinen putkirintaisuus ei vaadi hoitoa. Vaikea tubulaarisuus on kosmeettisesti niin haittaava, että se olisi syytä hoitaa kirurgisesti. Rinta muotoillaan pyöreäksi, kohotetaan ja suurentunut nännipiha pienennetään normaalin kokoiseksi. Usein pieni rinta suurennetaan samassa toimenpiteessä, jolloin saadaan esteettisesti kauniimpi ja pyöreämpi rinta.
Tilanteesi lopullinen arvio vaatii plastiikkakirurgin konsultaatiota."

Tämä otettu verkkoklinikka.fi-sivustolta ja minulal ikäväkseni kyseisen laiset rinnat :ashamed: :( Onko muita?
Tämän vaivan takia en ole koskaan voinut (=pystynyt ) käymään mieheni kanssa esim. samaan aikaan suihkussa tai saunassa ja petipuuhat tapahtuu pimeässä :ashamed:

no minulla se esti ainakin maidontuotannon... tai tuli sitä muutamia tippoja ja n. 1,5kk vain pystyin osittaisimettämään tyttöäni...

Koitan katsoa jos löydän linkin kuviin

No musta noi ei oo rumat, vaan hassut/jännät/erikoiset.

Mutta jos niistä on haittaa kerran imetyksessäkin, niin... Vaikuttaako korjausleikkaus imetyksen onnistumiseen myös?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1170782,75

Tämän keskustelun viimeisellä sivulla myös muutama kuva.

Wiiwi84. joo siinä oli ihan jotain muitakin leikkauksia ja vain yhdet tai kahdet "putkirinnat", otsikkona niille olikin "tubular breasts" tms..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mutta jos niistä on haittaa kerran imetyksessäkin, niin... Vaikuttaako korjausleikkaus imetyksen onnistumiseen myös?

Tuskinpa vaan imetykseen auttaa, ihan kosmeettinen homma.
Yhdessä tutulla olikin tuollaiset, nyt sen tajusin, kun katsoin kuvan.

Mutta peesaan Sirkkaa, ei kannata korjauttaa vaan oppia hyväksymään kroppansa sellaisena kuin se on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta peesaan Sirkkaa, ei kannata korjauttaa vaan oppia hyväksymään kroppansa sellaisena kuin se on.

Onhan ne kyllä erikoiset, että sikäli ymmärrän jos korjauksen haluaa. mutta rumat noi ei oo, vaan omanlaisensa, joten muiden ihmisten mieliksi ei kannata, niinkuin ei mitään muutakaan muiden mieliksi kannata tehdä.

Onhan nuo aika... erikoisen näköset :( Toivottavasti saat apua vaivaasi.

Noista muista kuvista sanoisin, että ihan nätit tissithän noilla naisilla on ollu, jotka on 2. ja 4. kuvasarjassa :o Varsinkin noi 2. Miun siskolla on just tollaset ja miusta ne on tosi kauniit. Sisko on urheilullinen ja hoikka ihminen, isot tissit näyttäs sen kropassa kamalilta :heart:

itse olen kärsinyt aina samanmoisista nänneistä kun tuolla suurimmaksi osaksi kaikilla oli..en tiiä mikskä kutsutaan..joskus sanottiin että lapsen saaminen "parantaa" ne mutta nyt kaks lasta saatuna ja osin imetetty..mutta ei muutosta

En osaa kyllä sanoa... En ole tätä asiaa sen enempää tutukinut vaikka rintojani olen aina hävennyt :ashamed:

Siskollani on tämä sama vaiva, hänellä rinnat vielä huomattavasti eri kokoiset ja hänkin selvästi häpeilee itseään vaikka on muuten kyllä kropaltaan oikein mallikelpoinen (toisin kuin minä :headwall: )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onhan ne kyllä erikoiset, että sikäli ymmärrän jos korjauksen haluaa. mutta rumat noi ei oo, vaan omanlaisensa, joten muiden ihmisten mieliksi ei kannata, niinkuin ei mitään muutakaan muiden mieliksi kannata tehdä.

Joo no mieheni takia (enkä muidenkaan ) en sitä tekisi vaan ihan oman viihtyvyyteni ja itsetuntoni takia. Olisi ihanaa edes oman miehen kanssa olla häpeilemättä.. En häpeä edes raskausarpista löllömahaani tai selluliittireisiäni yhtä paljon :ashamed:
Mies ei varmaankaan tiedä edes tästä koska en ole ikinä kehdannut myöntää, että häpeän rintojani :ashamed:

Toisaalta, luulen muutenkin että tuo leikkaus taitaa ihan haaveeksi vaan jäädä, sillä pelkään leikkauksia eikä ylimääräistä rahaakaan ole... Mutta sitten taas ei haluaisi koko loppuelämäänsä häpeillä ja inhota rintojaan :/

Ap, voithan sä käydä lääkärillä ja kertoa asiasta. Jos sulla ihan oikeasti on dg:na putkirinnat ja ne häiritsee, niin voihan olla että saat lähetteen plastiikkakirurgille tai tekevät konsultaation. Mutta oletko sä muuten sinut kroppasi kanssa?

Katselin noita kuvia ja tuumin, että mun tissit on kyllä ihan samanlaiset :( . Mutta enemmän kuin ulkonäkö mua harmittaa se, etten pystynyt imettämään poikaani (maitoa ei OIKEASTI tullut tarpeeksi vaikka imetin lähes kellon ympäri) . Nämä ovat mitkä ovat enkä ala niitä piilottelemaan uimahallin suihkussa tms. Muutenkin kroppani on hieman eri paria.. Yläosa on tosi hoikka, jopa luiseva, maha littana, mutta lantio, takapuoli ja reidet ovat kokoa L-XL.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Ap, voithan sä käydä lääkärillä ja kertoa asiasta. Jos sulla ihan oikeasti on dg:na putkirinnat ja ne häiritsee, niin voihan olla että saat lähetteen plastiikkakirurgille tai tekevät konsultaation. Mutta oletko sä muuten sinut kroppasi kanssa?

Katselin noita kuvia ja tuumin, että mun tissit on kyllä ihan samanlaiset :( . Mutta enemmän kuin ulkonäkö mua harmittaa se, etten pystynyt imettämään poikaani (maitoa ei OIKEASTI tullut tarpeeksi vaikka imetin lähes kellon ympäri) . Nämä ovat mitkä ovat enkä ala niitä piilottelemaan uimahallin suihkussa tms. Muutenkin kroppani on hieman eri paria.. Yläosa on tosi hoikka, jopa luiseva, maha littana, mutta lantio, takapuoli ja reidet ovat kokoa L-XL.

No onhan mulla löllövatsa, selluliittireidet, hirveät jenkkakahvat jne. jne., mutta mikään niistä ei ole yhtä häiritsevä kuin rintani :(

Onnekseni pystyn kyllä esim. uimahallissa käymään, tosin en kovin auliisti tissit paljaana missään kuljeskele..

Mieheni on minulle isoin kompastuskivi, vaikka tuskimpa hän minua jättäisi vaikka rintani näkisikin :laugh: Ja on hän rintojani kehunut, mutta itselleni uskottelen että ei hän kyllä edes todellisuudessa tiedä kunnolla millaiset hirvitykset nämä on... :(

Jos mä oisin sinä, kertoisin ensinnäkin miehelleni tuosta häpeästä, se jo varmana helpottaisi oloa.

No mun mies joskus kysyi kun en suostunut saunaan samaan aikaan (taas kerran ) että häpeänkö itseäni niin empä pystynyt siihen mitään sanomaan, sukkelasti sain vaihdettua puheenaihetta :ashamed:

Ja miten sen kertoisi? "Hei en voi tulla sun kanssa saunaan kun häpeen mun putkirintoja" :D ja kun olen venyttänyt tätä jo yli kolme vuotta niin aina vaan se tuntuu vaikeammalta... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap uli:
Jos mä oisin sinä, kertoisin ensinnäkin miehelleni tuosta häpeästä, se jo varmana helpottaisi oloa.

No mun mies joskus kysyi kun en suostunut saunaan samaan aikaan (taas kerran ) että häpeänkö itseäni niin empä pystynyt siihen mitään sanomaan, sukkelasti sain vaihdettua puheenaihetta :ashamed:

Ja miten sen kertoisi? "Hei en voi tulla sun kanssa saunaan kun häpeen mun putkirintoja" :D ja kun olen venyttänyt tätä jo yli kolme vuotta niin aina vaan se tuntuu vaikeammalta... :(

Olis jo korkea aika sanoa se. Sano vaan, että häpeät niitä. Ja annat sen katsoa, vaikka tuntuis miltä. Kuitenkin se on sun oma mies ja sä oot ihan turvassa siinä.

Kärsin samasta vaivasta ja olen harkinnut korjausleikkausta.Minulla rinnat on tosi isot ja imetys oli todella vaikeaa enkä sen takia ole koskaan lapsiani täysimettänytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap uli:

Olis jo korkea aika sanoa se. Sano vaan, että häpeät niitä. Ja annat sen katsoa, vaikka tuntuis miltä. Kuitenkin se on sun oma mies ja sä oot ihan turvassa siinä.

En mä vaan pysty :ashamed:
Vaikka kyllä tuo mies ainakin näppituntumalta mun rintojen hiveän muodon tietää... Kyllähän petipuuhissa ilman ritsikoita olen, mutta eipä kirkkaassa päivänvalossa oo tainnut koskaan nähdä...

Muistan kuinka synnärilläkin hädissäni kiskoin paitaa ylöspäin kun tyttö syntyi ja kätilöt laski mun paidan ihan alas jotta saivat vauvan sinne paidan sisään :ashamed: :headwall:

Yhteistyössä