Pussaatteko lasta suulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kis-Kisu:
Sen bakteerin takia en jätä lapsiani suukottamatta, koska se on niin pieni mahdollisuus siten tarttua. )

Miksi koet että se on ylipäänsä tarpeen pusuttaa juuri suulle? Vaikka tiedostat että siinä kuitenkin on riskinsä (vaikkakin sitten pieni...)

3-vuotias ottaa aina poskista/korvista kiinni ja pussaa suoraan suulle. :D 6-vuotias alkaa jo pikkuhiljaa pussaamaan mieluummin poskelle ja 8-vuotias enää pelkästään poskelle. ite yritän muistaa aina pussata sinne poskille, mutta joskus tulee kyllä moiskastua ihan huulillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Tuosta lasten hampaiden reikiintymis-ketjusta tuli mieleen että pussaatteko lasta suulle? Meidän 1v rakastaa suukottelua ja moiskasee usein märän pusun ihan suulle. Niin, meiltähän se on sen oppinut mutta en ole kieltänytkään. Mulla ei ole ikinä ollut reikiä eli karies-bakteeria (voi olla) vähän. Mä aattelen että hellyys ja tunteiden osoittamisen oppiminen on tärkeämpi asia kuin hampaat. En tietenkään toivoisi hänelle reikiä.

Mites muilla?

Ainoastaan poskelle ja otsalle ja päähän ja selkään jne. En suulle.

Itse en omasta aloitteestani pussaa lasta suulle, vaan poskelle tai otsalle. Sen sijaan lapset kyllä itse joskus antavat suukon suoraan suulle, enkä ole sitä ruvennut heiltä kieltämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Kis-Kisu:
Sen bakteerin takia en jätä lapsiani suukottamatta, koska se on niin pieni mahdollisuus siten tarttua. )

Miksi koet että se on ylipäänsä tarpeen pusuttaa juuri suulle? Vaikka tiedostat että siinä kuitenkin on riskinsä (vaikkakin sitten pieni...)

Se on vaan meillä/mulle luonnollisempaa, että se suukko tulee muiskattua siihen suulle eikä poskelle. Ihan niinkuin ne lapsetkin tulee siihen ja suulle ne muiskii.