Purnausta vuokranantajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Sanoin asuntomme irti. Sanoin että viimeinen päivä on asunto tyhjä. Vuokranantaja sanoi että teillähän on kuukauden irtisanomis aika, sanoin että tiedän, mutta asunto on viimeinen päivä jo tyhjä, maksamme sitten sen ensi kuun kyllä vielä. Jotain pisti vastaan silti. Sanoin että asunto on huonossa kunnossa, ovat sossusta käyneet katsomassa ettei ole hyväksi lapsille asua tässä. Mies alkoi siitä että mikäs se sellainen sosiaaliturva on, on joskus kuullut, mutta ei ole itse ikinä tarvinut asioida.. :attn: SAnoin että asunto on kylmä kun on pakkasta, ikkunat vetää ja kosteus tulee sisälle, sanoi että eihän se voi pitää paikkansa, asuntohan on koko talon lämpimin..grr...
Sanoi että olenko päivisin kotona, että tulisi sähkö mittarin lukemaan, sanoin etten ole. Sanoi että onhan hänellä itsellä avain, voi tulla omalla avaimella sitten, ilmoitti vaan! Sanoin että koira on siellä vastassa niin ei kannata. Sanoin että eikö voi mittarin lukea kun asunnosta on muutettu. Jotain mutisi siihen. En luota siihen vuokranantajaan yhtään, tiedä vaikka sit asuntoon tuleekin omilla avaimilla..

Ilman muuta mittari pitää lukea ennen teidän pois muuttoa ja lukiessa teidän tulee olla paikalla ihan sen takia ettei teiltä velota mitään mikä ei teidän aikana olisi kerääntynyt.

Sitä vain ihmettelen että miksi ette ensin ole valittanut kylmyydestä yms. vuokranantajalle vaan olette suoraan marssineet sossuun (joka ei kyllä oikeesti tee mitään kuntotarkistuksia).

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Ilman muuta mittari pitää lukea ennen teidän pois muuttoa ja lukiessa teidän tulee olla paikalla ihan sen takia ettei teiltä velota mitään mikä ei teidän aikana olisi kerääntynyt.

Sitä vain ihmettelen että miksi ette ensin ole valittanut kylmyydestä yms. vuokranantajalle vaan olette suoraan marssineet sossuun (joka ei kyllä oikeesti tee mitään kuntotarkistuksia).

Vuokra-antajalle sanoin asiasta aiemmin, mutta ei asiaan ottanut kantaa, ihmetteli vaan että miten joku on saanut ikkunat siihen kuntoon missä ne ovat.
Sossusta saa apua siinä että laitetaan kiireellisemmäks asunnon tarpeellisuus luokassa, kun asuntoa kunnalta hakee. Ja he katsovat että sopiiko asunto lapsille asuttavaksi. Siis kun me maksetaan myös ensi kuun vuokra, niin onhan siinä kuukausi aikaa se lukea, kun emme enää asu. Ja itse voimme sen tuosta tarkistaa. Vuokranantaja myös joskus haukkui miestäni minulle, kun hänellä ei luottotiedot ole kunnossa.

Ok, sitten ymmärrän. Multa silti suosittelen että se mittari luetaan ennen teidän pois muuttoa (jos vaikkaa saakin uudet vuokralaiset heti tai jotain) tai jos itse voitte mittarin lukea niin ottakaa valokuva missä näkyy päivämäärä milloin luettu. Jos kerran on hankala jo nyt niin ei varmasti ainakaan helpotu.

Yhteistyössä