purkkiruuan lämmitys lentokoneessa?

Ei onnistunut ainakaan Finnairin koneessa marraskuussa! Sanoivat, ettei ole mikroa, eivätkä suostuneet laittamaan meidän astiaa heidän uuniinsa. Eikä heillä ole mitään ylimääräisiä astioita. Aikuiset saivat viinaa ym., mutta vauva söi kylmää valmisruokaa....

A-M
Oltii helmi-maaliskuun vaihtees kanarialla , eikä meilläkään meinannut onnistua ruoan lämmitys mut sit lentoemäntä keksi et kun olen oman ruokani syönyt niin lapsen purkkiruoan voi lämmittää minun lautasellani jonka ensin pesivät. Ei ole mikroja.

Hassua, itse luulen kyllä että Britannialla oli mikro koska lämpesi ruoka todella nopsaan.

Ehkäpä kannattaa sit varata lapselle varmuudeksi mukaan myös esim perunasalaattipurkki tms jonka voi syödä kylmänäkin... :\|

Lennetään Finnairilla Lontooseen ja sieltä Virgin Atlanticilla Ameriikkaan. Virginille soitettiin kun haluttiin varata babycot. Kertoivat ihan oma-aloitteisesti, että halutessamme saamme yhtiön puolesta yhden vauvanaterian ja että lämmittävät kyllä mielellään omatkin purkkimme. Että toivottavasti pitää paikkansa. Täytyy varmaan Finnairilta kysyä, mikä heillä systeemi.

Vähän aiheensivusta
mutta tuli vaan tätäkin ketjua lukiessa mieleen, että millä ihmeellä se finski oikein pysyy kilpailussa mukana...Ainakin meidän kokemusket lennoista lasten kanssa finnairilla on masentavia...tai siis mä nyt suhtaudun lentoon niin, että se on vaan matka pisteestä A pisteeseen B, joten ei sen nyt niin väliä, miten menee, mutta kyllä selkeä mielikuva on, että Finnairilla on huonoin palevelu ja töykeimmät lentoemännät. Suomalaiset ja suomenkielen taitoiset toki, mutta muuten kyllä... :/ . Viimeksi 2 lentoemäntää riiteli kokomatkan Helsingistä Bangkokiin, niin, että tyhmimmältäkään matkustajalta ei jääny huomaamatta, että toinen oli ilmeisesti jonkin sortin pomo ja toinen uusi alainen, jolla oli vaikeuksia sopeutua olemaan alainen...
Me ollaan viimeksi lennetty omien eväiden kanssa 5-6 vuotta sitte, en kyllä muista millä lentoyhtiöllä, mutta silloin ruuan lämmitys onnistui. Tai sitten mulla oli mukana marjapuuroa, jota käytän matkoilla usein siksi, että en lämmitä sitä kotonakaan. (Paluumatkalla oli joku Espanjalainen lentoyhtiö, muistan siitä, kun taas kerran saatiin päivitellä, miten muut yhtiöt sen tekee...eli kun oli päästy koneeseen, lentoemäntä tuli tarjoamaan meille uusia paikkoja, eli omaa paikkaa alle 2 vuotiaallekin. Menomatkalla kotimainen finnair ei noteeranut lasta mitenkään) Mutta ainakaan sellaista muistoa ei ole, että ruokaa ei olisi lämmitetty, vaikka muuten onkin ollu joustamatonta.
Esim. käytävän toisella puolella, jossa oli kolme penkkiä vierekkäin, istui pariskunta kahdestaan, me istuimme kolmestaan alle 2 vuotiaan kanssa toisellapuolella ja lentoemäntä sai kohtauksen kun kysyimme onko mahdollista vaihtaa heidän kanssaan paikkaa. Epäselväksi osittain jäi, miksi se ei käy. Lasten happinaamarit on vaan sillä puolella, jossa on 2 paikkaa, se oli selitys...Kummallista, että lapsia ei kuitenkaan komenneta käytävän toiselle puolelle istumaan, jos toinen vanhemmista istuu toisella puolella ja toinen toisella. Silloin lapset saa kyllä olla kumman sylissä haluaa Välillä Finnair on ystävällisesti sijoittanut perheen ihan eri puolille konetta, muut on aina saanu perheen sopimaan vierekkäin...Saas nähdä miten syksyllä käy, kun taas on tarkoitus Finnairilla lentää... :/

finnairin ja muiden palveluista sen verran että Finskillä saa vielä jotakin purtavaa ilmaiseksi ihan Euroopan sisäisilläkin lennoilla, SAS:lla saa sitten jo maksaa jotakin, Blue1 tarjosi vielä kahvia ja sämpylää kotimaan sisäisillä lennoilla mutta joko se on tippunut pois.
Itse en kahvikupposta tai sämpylää kymmenien eurojen hintaiseksi hinnoittele eli lennot kyllä varataan sen mukaan mikä firma lentää sinne tai lähes sinne minne halutaan ja mitä se maksaa! Suomesta lähtevillä lennoilla on muillakin firmoilla ainakin yksi suomenkielinen lentoemo tai ainakin meille on vielä sattunut, vaikka ei sillä meille ole väliä kunhan englannilla pärjää ja sillähän pärjää joka maa koneessa.
No se palvelu on mitä on, esim Blue1:lla ei kerran jaettu lapsille sitä legosettiä kun ei kuulema ollut riittävästi kaikille, kun säilytystilat riittämättömät ja lapsia lennolla normaalia enemmän. Kun kysyin lapsiasiakkaiden palvelun tärkeydestä siihen verrattuna että kaljaa riittää juotavaksi, vastaus oli että tärkein on kuitenkin saada ihmiset turvallisesti alas. Toki tämä on totta ja oikeastaan sen parin tunnin euroopan lennon kestää vaikka syömättä ja juomatta (aina voi oman vesipullon repussa kuljettaa jos tarjoilu hidastelee) ja tankata kentällä ennen koneen lähtöä.

kaukomatkaaja
Minulla vain positiivista sanottavaa Finnairista. Purkkiruokien lämmitys on tarvittaessa onnistunut. Mikroa ei ole mutta muut lämmityskeinot kyllä (esim. vesihaude). Pari kertaa olemme saaneet kuopukselle lentokoneesta purkkiruokaa vaikka omaakin on ollut mukana. Ainakin Aasian lennoilla olen saanut erittäin hyvää palvelua kun olen yksin matkustellut kahden taaperon kanssa. Viimeksikin lentoemäntä sanoi että voi tulla vahtimaan lapsia jos tarvii päästä vessaan. Selvisin kyllä ilman apuakin mutta ilahduin suuresti tarjotusta avusta.

Paha-akka
Ystäväni on lentoemäntä ja hän sanoi että Finnairilla on yhtä purkkiruokaa jota voivat antaa vauvoille.
Tämän lenotemännän vauva on ruokaa saanut ilmaiseksi Finnairilla.

Finnairillahan pitäisi olla myös leluja lapsille. Lentoemännän lapsella on vaikka mitä leluja. Samoin kaikilla tuttavillanki joilla on joku sukulainen Finnairilla töissä, on kasapäin noita Finnairlogoisia leluja kotonaan.

Ongelma onkin se että Finnairin henkilökunta ottaa lelut ja lasten tavarat jja pilttiputkit itselleen eikä niitä tavallisille lentomatkustajalapsille anneta.

Tämä on ongelma joka tiedetään Finnairilla.
Jokunen vuosi sittenhän henkilökunta kärähti siitä että varasti tuhottomasti viinaa ja muuta tavaraa koneesta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 22:46 kaukomatkaaja kirjoitti:
Minulla vain positiivista sanottavaa Finnairista. Purkkiruokien lämmitys on tarvittaessa onnistunut. Mikroa ei ole mutta muut lämmityskeinot kyllä (esim. vesihaude). Pari kertaa olemme saaneet kuopukselle lentokoneesta purkkiruokaa vaikka omaakin on ollut mukana. Ainakin Aasian lennoilla olen saanut erittäin hyvää palvelua kun olen yksin matkustellut kahden taaperon kanssa. Viimeksikin lentoemäntä sanoi että voi tulla vahtimaan lapsia jos tarvii päästä vessaan. Selvisin kyllä ilman apuakin mutta ilahduin suuresti tarjotusta avusta.
Mä en saanu finskiltä edes vettä tarpeeksi, selittivät, etteivät voi täyttää mun juomapullo/antaa koko vesipulloa, koska vettä on mukana vaan rajallinen määrä! SAS kyllä pystyy täyttämään vesipullot! Sen jälkeen olen kantanu juomavedet ite mukana. Onkohan Finskillä tilauslennoilla sitten huonompi palvelu kun reitti lennoilla?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 11:08 Chayenne kirjoitti:
Onkohan Finskillä tilauslennoilla sitten huonompi palvelu kun reitti lennoilla?

Charterlennoilla on aina huonompi palvelu kuin reittilennoilla kaikilla muillakin lentoyhtioilla :/

[/quote]
Muo vaan jäi toi vesi juttu jotenkin niin sairaasti kaivelemaan, kun aina toitotetaan, että lennolla pitää juoda ja sitten pitäis 12 tunnin lento selvitä parilla vesi mukillisella. Kertoisivat sitten että ottakaa omat juomat mukaan :kieh:
Vaika sitä ilmaista tarjoilua ei tilauslennoilla olekkaan, niin voishan ne lenytoemot kai edes _yrittää_ olla ystävällisiä :\|

mistine
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 22:46 kaukomatkaaja kirjoitti:
Meilläkin ollut tosi hyvää palvelua finnairilla.Samanlaista..eli tarpeen tullen olis katsonut lapsia vessa reissunajaksi, kun mies nukkui.Ja ruuan lämmityskin aina onnistunut.Ja muutenkin erittäin hyvää palvelua.

Yhteistyössä