purkkiruoka lapset

  • Viestiketjun aloittaja ekoäiti
  • Ensimmäinen viesti
ekoäiti
miten, kukaan voi antaa lapselleen purkkiruoka mössöjä joka päivä?
Minä valmistan kaikki vauvani soseet alusta asti itse, joten tiedän tasan
tarkkaan mitä lapseni syö ilman lisäaineita.ystäväni ostaa soseita keräilykoodien takia, siis oikeesti haloo!!!!
Ne purkkimössöt haiseekin ihan kauheelle ja säilyy ties kuinka monta kymmentä vuotta.
Onko äidit oikeasti nykypäivänä niin uusavuttomia, ettei muutamaa perunaa osaa keittää? Vai onko kyse laiskuudesta ja mukavuuden halusta. Lapsen parasta ei ainakaan katsota,koska olen varma että kotiruoka olisi lapselle enemmän mieleen kuin purkkiruoka.
 
yh
mä annan lapsilleni lähes säännöllisesti purkkiruokaa. En koe huonoa omaatuntoa. Jäin yksin lasten kanssa puoli vuotta sitten ja koen että se ruoan tekoajalle mulla sattuu olemaan tärkeempääkin tekemistä! Lapset 2v kaksoset ja 8kk kaksoset.
 
Eipä mulla muuta, kuin että lasten purkkiruoat EIVÄT sisällä lisäaineita.

Ja meillä esikoinen söi kyllä ennemmin purkkiruokaa, kuin omatekoista. Muut ovat mussuttaneet kumpaakin ihan yhtäläisellä innolla.
 
r
Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama miten kukin omat lapsensa ruokkii. Omilleni mä en voisi tarjota sellaista ruokaa jota en voisi itsekin syödä, ja noi purkkisössöt on just niitä. Siksi olen tehnyt ruuat aina itse.
 
jaa, kyllä mäkin pojalle tein itse soseita, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta se ei syönyt niitä :eek: :ashamed:
se tykkäs enempi noista kaupan purkeista.. ja ksoka se tykkäs ja söi niitä hyvällä ruokahalulla niin siksi niitä sille syötin..
ja kun mie olin jo sen lapsen pilannut korvikkeella niin voin myöntää että laiskuus oli yksi syy siihen.. minen jaksanut sulatella niitä pakkasesta kovin ahkerasti.. :snotty:
 
tässä yksi
Minä keittelin vauvalle soseet siihen asti kun lihaa tai kalaa piti ruveta lisäämään joka aterialle (siis lounas ja päivällinen). Vaikka kuinka mureaksi olisin keitellyt lihat, pilkkonut, jauhanut, vetänyt sauvasekoittimella niin oli silti liian rakeista. Pienikin kokkare sai vauvan oksentamaan kaaressa vatsansa tyhjäksi.Sitten alkoi purkkiruokien syönti meillä.
 
joojoo
Huono provo.

Meidän esikoinen ei kirveelläkään syönyt kotiruokaa, vaikka siivilän ja tehosekottimen kanssa niitä väsäsin, kaupan hienoimmista tuotteista. En viitsinyt nälkäänkään tappaa. Vai olisiko pitänyt ap?
 
Kaikki lapset ei huoli itsetehtyä, mut älä huoli, mä täysimetin meiän nirsoa neitiä 6 kk ja muutenkin yhteensä 1v 8kk. Ja 1-v siirtyi suoraan kotitekoiseen ihan karkeeseen ruokaan. Esikoiselle tein ite paljon, hän söi mielihyvin. Lapset nyt vaan on erilaisia. Ja onhan ne aika käteviä eväsruokia, kun ei tarvi kylmässä säilyttää.
Mutta osaan keittää perunoita, porkkanoita, parsakaalia, kukkakaalia ja jopa bataattia. Esikoiselle keitin luumusoseetkin ite. Ei siis pelkästään osaamisesta kiinni =)
 
pyysis
Meillä yritettiin kaksi viikkoa saada poika syömään itse tehtyä porkkana-peruna-sosetta, mutta yökkäilee vaan vaikka olen bamiksilla yrittänyt saada sen mahdollisimman sileäksi. Bona luisti heti kurkusta alas. Heti kun poika pääsee kunnolla syömisen alkuun, aion ottaa itsetehdyt ruuat osaksi käyttöön, sen mukaan miten ehdin ja jaksan taiteilla ruokia.

Ihanne on tietysti että äiti tekee kaikki ruuat itse, mutta jos lapsi tai koko perhe kärsii siitä, niin mitä järkeä siinä sitten on:eek:
 
Siis hohhoijakkaa... onpas ihmisillä tylsä elämä ku pitää tänne tulla avautuu et purkkiruokien syöttäjät on huonompia äitejä ku ite pöperöt tehneet. Tai laiskempia. Aika mustavalkoista.

Siis mun täytyy myöntää että mulla ei riitä aika edes miettiä tollasia asioita, mulla on ihan eri tyypin murheet :/

muoks. ja mun lapseni joo, saa niin purkkiruokia kuin myös kotipöperöitä.
 
hg
Ettei olisi ap:lla alkanut itsellään omatunto soimaamaan tässä välissä, kun käyttää monta tuntia viikossa täyttääkseen pakkasen omatekoisella vauvan ruoalla ja kaipaa ylistystä ;) Ei vaiskaan, kyllä meidän lapset syö molempia, tai siis söivät molempia. Ja yhtä hyvin maistui.
Ja tosiaan, lisänä vielä, että soseet eivät sisällä lisä-aineita ;)
Kannattaa provoa keksiessään ottaa enempi selvää ennen paasausta :D
 
3n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Huono provo.

Meidän esikoinen ei kirveelläkään syönyt kotiruokaa, vaikka siivilän ja tehosekottimen kanssa niitä väsäsin, kaupan hienoimmista tuotteista. En viitsinyt nälkäänkään tappaa. Vai olisiko pitänyt ap?
Olisiko lapsesi siis vain kuollut nälkään? Kuten annat ymmärtää, että purkkiruuat pelastivat hänet nälkäkuolemalta.
 
bubi
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
mä annan lapsilleni lähes säännöllisesti purkkiruokaa. En koe huonoa omaatuntoa. Jäin yksin lasten kanssa puoli vuotta sitten ja koen että se ruoan tekoajalle mulla sattuu olemaan tärkeempääkin tekemistä! Lapset 2v kaksoset ja 8kk kaksoset.
Wau, kahdet kaksoset! Tsemppiä sulle elämään! Voimahaleja! Ja purkkiruoka on ihan hyvää ja monesti jopa terveellisempää kuin omatekemä. Esim porkkanoissa voi olla bakteereja ja joissakin aineissa salmonellaa, purkkiruoat todella testattuja ja siis yleensä turvallisia!
 

Yhteistyössä