purkkiruoka ei maistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Hei, mulla on ongelma ja toivoisin kokemuksia tai vinkkejä. En tiedä, mitä teen taaperoni ruokien kanssa, kun lähdemme 5 päivän lomalle. Olen tehnyt vaavini ruoat itse, eli purkista on mennyt vain hedelmää. Useita kertoja on yritetty maistattaa jotain purkkiruokaa, kun on menty päiväksi kaupungille sekä kotona olen yrittänyt välillä tarjota itse tekemäni ruoan seassakin teollisia valmisteita, mutta ei uppoa millään. Muuten lapsi (1v2kk) syö kaikkea, mitä teen. Käytän mausteita/en käytä mausteita, joskus aavistus suolaa jossain, yleensä ei, kaikenlaisista raaka-aineista kaikenlaisia ruokia ja hyvin kelpaa. Mutta kun tarjoaa jotain valmista, niin suu pysyy supussa. Lapsi jättää aterian kokonaan välistä. Pelkkää puuroa, maitoa ja hedelmiä viisi päivää? Ei mahda olla kivaa. Toivon, että saisimme ravintolassa jotain vähäsuolaista...

Voithan tehdä pakastimeen ruokaa ja ottaa mukaan. Kyllä siellä varmaan löytyy jääkaappi, missä asutte. Hotelleissakin on minibaari. Pakastettu ruoka säilyy ainakin jonkin aikaa eli alkupäivät ainakin saat syötettyä omaa ruokaa. Voithan ottaa vaikka vielä kylmälaukun mukaan. 1,5l limsapulloihin kun pakastaa vettä kylmäkalleiksi niin kestää tosi kauan kylmänä ja varmaan niitä jossain voi pakastaa uudelleenkin siis yöpymispaikoissa tarkoitan.

Kokeileppa laittaa siihen purkkiruokaan pikkuisen suolaa, voit myös pieniä esim nakkeja tai lihapullia soseen joukkoon. Nuo valmissoseet ovat niin neutraalin makuisia, että kotiruokaan tottunut lapsi voi niitä vierastaa:)

Aloitimme jossain vaiheessa tilaamaan typylle ""oikeita"" lasten annoksia. Voihan sitä juuri pyytää aina vähäsuolaisia ruokia. Olen tilannut lasten annoksina esim. ranskalaisia ja kanaa, rankalaiset suolattomina. Hyvin upposi.

Riippuu toki mihin matkustatte, Suomessa vai ""etelän mailla"". Mutta mielestäni voit antaa lähes samaa kuin itse syötte. Suomessa saa varmasti esim. keitettyä perunaa, kylkiäisiksi salaattia ehkä kalapuikkoja jne. jne.

Menemme Ranskaan ja pelkään, etteivät ymmärrä niin hyvin suolatonta linjaa. Taidan antaa kuitenkin lähes samaa kuin mitä itse syömme (lihaa,kalaa kasviksia) ja yrittää ruinata vähäsuolaista... Kiitos teille vastanneet :)

Yhteistyössä